کد خبر 497445
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷

مجموعه «مهاجران» شبکه افق این هفته به زندگی شخصی و کاری رامین پورباقر قائم مقام و جانشین یکی از شهرداری های فرانسه می پردازد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی شبکه افق، سال ها پیش آموزشگاهی به نام «رازی» در تهران فعال بود که به آموزشگاه فرانسوی ها معروف بود و هدف از راه اندازی آن، ایجاد فضایی برای آموزش فرانسوی زبان ها بود ولی در حقیقت، شناسایی و جذب دانش آموزان نخبه و اعزام آنها به فرانسه هدفی اصلی آن محسوب می شد.

اکنون بیشتر فارغ التحصیلان این آموزشگاه دارای اعتبار ویژه ای در اقتصاد، فرهنگ و حتی سیاست فرانسه هستند؛ یکی از آنان جوانی است به نام رامین پورباقر که هم اکنون قائم مقام و جانشین شهرداری یکی از شهرهای فرانسه است که به نیویورک این کشور شهرت دارد.

او که پس از فارغ التحصیلی دریافته بود برای همیشه در این کشور ساکن خواهد بود، سعی کرد بر اساس رشته تحصلی خود یعنی اقتصاد و علوم سیاسی، دفتری بازرگانی برای برقراری ارتباطات گسترده اقتصادی میان ایران و فرانسه راه اندازی کرد.

مجموعه «مهاجران» این هفته به گفت وگو با رامین پورباقر و زندگی شخصی و کاری او اختصاص دارد.

این قسمت از مجموعه «مهاجران» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد علی فارسی، چهارشنبه 27 آبان ماه ساعت 18.30 از شبکه افق پخش می شود.

بازپخش این برنامه هم برای ساعت 11 روز پنجشنبه در نظر گرفت شده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس