خبرنگاران مشرق در جریان پیگیری های خبری، به زمزمه ها و گفته می شود هایی بر می خورند که مهمان کردن مخاطبان به این شنیده ها خالی از لطف نیست.

 

* برخلاف اعلام برخی رسانه ها ترکیب شورای سیاستگذاری اصولگرایان برای انتخابات مجلس 7 نفر می باشد. ترکیب این کمیته متشکل از آقایان ولایتی، حداد عادل، عسگر اولادی، دو نماینده از جامعه مدرسین( جمشیدی واحتمالا سید احمد خاتمی) و دو نماینده از جامعه روحانیت( تقوی و ابوترابی) نهایی شده است. پس از آشکار شدن نفوذ جریان انحرافی در بخش هایی از دولت و برکناری مصلحی و اتفاقات پس از آن، نماینده ای از سوی احمدی نژاد نتوانست در این شورا حضور پیدا کند.

 

*شنیده ایم وزیران اخراجی دولت نهم و دهم ، اقدام به راه اندازی تشکل جدیدی برای حضور در انتخابات مجلس کرده اند. جلسات این تشکل با حضور 10 وزیر و به صورت هفتگی برگزار می شود.

 

* گفته می شود پس از آنکه نیروهای موثر مجلس به آقای احمدی نژاد پیغام فرستادند هیچ شانسی برای حبیب کاشانی و طاهره بنی اسد برای وزارت جوانان و ورزش وجود ندارد، کار معرفی سعیدلو به مجلس نهایی شده است.

 

 
* نمایندگان مجلس از همراهی دولت در موضوع ادغام وزارتخانه ها و تعیین سرپرستی وزارت نفت سخن می گویند. پس از پافشاری مجلس بر نظر خود و همچنین موضع قاطع شورای نگهبان، دولت تاکنون همراهی خوبی با مجلس در نحوه ادغام وزارتخانه ها و تعیین شرح وظایف آنها، نشان داده که از جمله می توان به تعیین سرپرست جدید(علی آبادی) برای وزارت نفت اشاره کرد.

 

*یکی ازروحانی نمایان که توسط جریان اپوزیسیون و رسانه های بیگانه به مقام مرجعیت رسیده است، اخیرا با اعلام شماره حساب از طریق فیس بوک، از کاربران اینترنتی درخواست کمک مالی کرده است. وی این درخواست را در قالب کمک به بنیادی خیریه مطرح نموده است.

 

* شنیده ایم تعدادی از مدیران وزارت نفت که در سال های گذشته درعقد قرارداد کرسنت نقش داشته اند، جهت پاره ای توضیحات به نهادهای مربوطه احضار و پس از سه روز آزاد شده اند.
 

*مناطقی از ساوه، زرندیه و مامونیه که به سرزمین طلایی معروف است مورد هجوم جریان انحرافی قرار گرفته است. چندی قبل سرکرده این جریان با برخی مدیران بانکی نشستی را جهت بررسی ظرفیت های اقتصادی این منطقه در زرندیه برگزار کردند. گفته می شود عناصری از حزب کارگزاران نیز در این منطقه سرمایه گذاری کرده اند.

* شنیده ایم که یکی از سفرای اسبق ایران که هم اکنون در لندن مستقر است و دارای پرونده های عدیده مفاسد می باشد، به یکی از رابطین جریان های نفوذی با دستگاه های امنیتی انگلیس تبدیل شده است.

* برخی چهره های سیاسی در حاشیه جلسات مجمع تشخیص مصلحت، از هاشمی رفسنجانی خواسته اند وی در انتخابات مجلس به صورت فعال ورود پیدا کند. گفته می شود هاشمی هم گفته دیگر از من گذشته که مستقیم وارد انتخابات شوم اما افراد و گروههای سیاسی مورد تاییدم را برای حضور در انتخابات تشویق می کنم.
* عدم تحرک دستگاه های مسوول برای تامین ارزاق مردم در ماه مبارک رمضان باعث نگرانی هایی شده است. گفته می شود موضوع ادغام وزارتخانه ها و عدم حضور وزرا در چند وزارتخانه کلیدی از جمله وزارتخانه بازرگانی، به این نگرانی ها دامن زده است.

*یکی از وزرای سابق دولت هاشمی رفسنجانی اقدام به تاسیس تشکلی از وزرا و استانداران دولت سازندگی و دولت توسعه سیاسی جهت ورود به انتخابات مجلس کرده است. وی با روسای این دو دولت ، دیدارها و مذاکراتی داشته است.

* آمریکایی ها با پوشش" بنیاد ملی دمکراسی " و جهت نفوذ در ارکان حاکمیت تونس، اقدام به ثبت نام از 6 هزار تونسی جهت آموزش حکومت داری و ترویج دمکراسی کرده اند. این بنیاد در سال گذشته جایزه خود را به سران جنبش سبز ایران داد. برخی مدیران این بنیاد همچون مک کین و آلبرایت طرحی را ارائه کرده اند که بر اساس آن، دفاتر این بنیاد جایگزین فعالیت های تابلودار سازمان سیا در خارج کشور شوند.

*تشکلی با عنوان" مجلس اعلای شیعیان عربستان" توسط روحانیون شیعه این کشور اعلام موجودیت کرد. این تشکل به رهبری شیخ محمد العطیه از روحانیون شیعه قطیف، نخستین جلسه رسمی خود را برگزار و قرار است در سالگرد ولادت امام حسن مجتبی(ع) دومین نشست سراسری خود را برگزار نماید.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • نادری ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
    0 0
    چرا خبرهای کوتاه مشرق نامنظم منتشر می شود. لطفا روز خاصی را اعلام نمایید. تشکر
  • کریمی ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
    0 0
    خبراتون زیاد جالب نبود
  • ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
    0 0
    سایتتون از نما افتاده
  • ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
    0 0
    قلم مطالبتون چشم رو اذیت می کنه و برای کار خبرهم مناسب نیست
  • ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
    0 0
    اخراجی های 4 ش کو؟
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
    0 0
    خوب توهم زدی ها! به گمانم اکسی، چیزی زدی که این طوری خبر می فرستی
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
    0 0
    ... دمتون گرم كه در مورد سعيدلو نوشتي چقدر گرفتيد از سعيدلو؟
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
    0 0
    آقای .... تو از کجا میدونی روحانی نماست، مگه تو خدایی؟! من خودم کل تشکیلات اینا رو قبول ندارم ولی دلیل نمیشه به یه روحانی که مرجع خیلی ها هم هست اینجوری بگی که.
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
    0 0
    تاسف.... خیلی وقته مشرق رنگ و بوی خودش رو از دست داده و روبه زرد شدن حرکت میکنه
  • يك خبرنگار ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
    0 0
    تركيب شوراي هفت نفره به اصطلاح اصولگرا كه شد راست سنتي خالص! ولایتی، عسگر اولادی، تقوی و ابوترابی كه اصل جناح راست سنتي هستند، از دو نماینده جامعه مدرسین نيز آقاي جمشیدی نماينده هاشمي است و فقط سیداحمد خاتمی و حدادعادل تقريبا مستقل تر هستند.
  • يك خبرنگار ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
    0 0
    تركيب شوراي هفت نفره به اصطلاح اصولگرا كه شد راست سنتي خالص! ولایتی، عسگر اولادی، تقوی و ابوترابی كه اصل جناح راست سنتي هستند، از دو نماینده جامعه مدرسین نيز آقاي جمشیدی نماينده هاشمي است و فقط سیداحمد خاتمی و حدادعادل تقريبا مستقل تر هستند.
  • حمید ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
    0 0
    دکتر جان خبر ها را درست بخون (خبر دوم)
  • سيدروح الله ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
    0 0
    جالبه هاشمي كه پدر معنوي فتنه 88 بود توي اين شورا نماينده داره(آقاي جمشيدي كه اخيرا از سمت مهم معاونت سياسي جامعه مدرسين هم كنار گذاشته شده) ولي احمدي‌نژاد(يكي از اضلاع سه‌گانه اصولگرايي) به بهانه جريان انحرافي توي اين شورا نماينده نداره. از اين جالب‌تر اينكه جمعيت ايثارگران به‌عنوان يكي از اضلاع اصولگرايي هم توي اين شورا يك نماينده نيم بند(حدادعادل) داره و بقيه افراد متعلق به جريان راست سنتي هستند. ظاهرا آقايان دارند مدل سه‌قطبي «راست سنتي»، «چپ سنتي» و «جريان مشايي و بخشي از دوم‌خردادي‌ها» را براي انتخابات مجلس تعريف مي‌كنند. در اين مدل جريان اصيل اصولگرايي كه به‌عنوان مثال نمايندگانش در مجلس هشتم افرادي مانند آقاتهراني، زارعي، فدايي، رسايي، كوچك‌زاده و... هستند، اصلا درنظر گرفته نشده‌اند و در معرض حذف مي‌باشند. به‌نظر مي‌رسد راست سنتي مي‌خواهد به بهانه جريان انحرافي، جريان اصيل اصولگرايي را حذف و يا در دل خود هضم(به‌معناي واقعي) كند. نمونه اين مدل در سخنان آيت‌الله نمازي هم ديده شد، البته اين مدل خلاف واقعيت موجود هست چرا كه اقبال عمومي مردم به جريان اصيل اصولگرا سال به سال بيشتر شده است. از سويي ديگر، به‌نظر مي‌رسد آقايان تدابير حكيمانه رهبري را در هدايت مردم و انقلاب به سمت خالص شدن انقلاب را فراموش كرده‌اند كه مي‌خواهند برخلاف آن عمل كنند.
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
    0 0
    آیا معرفی شخصی که قبلا حتی برای یک وزارت خانه(نیرو) در مجلس تائید نشده بعنوان سرپرست دو وزارتخانه صحیح هست یا نوعی دهن کجی به نمایندگان خانه ملت منظور معرفی آقای علی آبادی بعنوان سزپرستی وزارت خانه های ادغام شده نیرو و نفت است
  • سپهر ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
    0 0
    نظر مشرق درباره ترکیب هفت نفره چیه ؟؟
  • داود ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
    0 0
    می گویند در ژاپن وقتی یک مدیری کم کاری می کند و محکوم به اخراج یا جریمه و مانند آن می شود به احتمال زیاد خودکشی می کند ولی در ایران وقتی یک مدیری خطای بسیار بزرگی مثل چپاول میلیاردی بیت المال و یا خیانت به ملت شریف ایران و مانند آن مرتکب می شود و محکوم به اخراج و مانند آن می شود به احتمال زیاد از جیب بیت المال یک حزب یا دار و دسته برای خود درست می کند تا از این به بعد بهتر و بشتر بتواند به کارهای سابق خود ادامه دهد.
  • غلامعلي ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۷
    0 0
    چقدر راست هاي اصولگرا افراطي شدند که مجبوريم به حاج آقا خاتمي و حدادعادل بگيم مستقل تر!!
  • محمد ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۷
    0 0
    من فقط یه چیزی بگم که هر چه هست از استین این هاشمی بیرون میاد. آقای هاشمی چه جوری بگیم بابا جان ما مردم تورا نمی خواهیم اصلا قبولت نداریم.
  • ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۷
    0 0
    واقعا سایت دچار ضعف مفرط شده. یه جای کار ایراد داره که اینطوری شده اوضاع اخبار. این بازدیدگننده ها همه از اعتبار اولیه سایت هستن.اینحوری ادامه بدین که بدجوری سقوط میکنید
  • پاکدین ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۷
    0 0
    هاشمی هرچی که بود، هر جور که می خورد،یه نموره سیاستی داشت
  • حسین ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۸
    0 0
    بدک نبود حال نداشتم کامل بخونم!
  • ولایت ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    بابا کم به مشرق تیکه بگید. بیچاره ها زحمت کشیدن . بچه های مشرق خسته نباشید.
  • ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۹
    0 0
    من تا حالا با شما آشنا نبودم اما واقعا متاسف شدم برای خبرهای بی پایه واساس شما لااقل یک موردش رو که مطمئنم وترجیح دادم بنویسم براتون که اگه شما هدفتون آگاهیه مردم ومردم رو گمراه نکنید در مورد مرجعی که فرمودید تو سایت فیس بوک از کاربران کمک دریافت میکنه این صفحه یه خیریه است که توسط سر یکی از مراجع اداره میشه وبه این مرجع هیچ ارتباطی نداره دوما همه اعضا با شناخت ومیل قلبی کمک می کنند واجبار وتبلیغی نیست پس مثل این میمونه که یه عده یه پولی به دوستشون میدن با شناخت کامل پس نیازی به خبر رسانی دروغ نیست یا خبر رسانی بی اطلاع که به مقاصد خودتون برسید وذهنها رو منفی کنید جامعه ما نیاز به اعتماد داره نکنید این همه بازی برای به حق بودن خودتون
  • ناصح ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۹
    0 0
    بعضی ها با خواندن متن این اخبار ممکن است تصور نمایند که متن اخبار رادیو فردا یا بی بی سی و یا رادیو اسرائیل است ! نه خیر ! این متن ساخته شده توسط کارشناسان سیاسی مشرق می باشد که مجبورند کارهایی انجام دهند تا شما خواننده عزیز شذایط را تیره و تار بلکه سیاه ببینید ! البته جای تعجب نیست ! چرا که بیش از دو سال هر چه هزینه کردند شایعه راه انداختند ، دروغ بافتند و دهها و بلکه صدها اقدام دیگر ! اثری نداشت و الان از خودشان هم شاکی هشتند !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس