مشاور ستاد بازسازی عتبات عالیات از اعزام 4 هزار داوطلب برای خدمت به زائران اربعین حسینی خبر داد

 به گزارش مشرق، حبیب الله دهمرده، مشاور ستاد بازسازی عتبات عالیات از اعزام 4 هزار داوطلب برای خدمت به زائران اربعین حسینی خبر داد.

مشاور ستاد بازسازی عتبات عالیات، گفت: با هماهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیت، 47 موکب در مسیر راهپیمایی زائران اربعین برپا شده است که تا 4روز پس از اربعین نیز تا حد امکان خدمات ارائه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه میزبان اصلی مراسم اربعین مردم عراق هستند گفت: انصافا مردم، عشایر و دولت عراق طی سال‌های گذشته به بهترین نحو و با تمام وجود از زائران اربعین حسینی پذیرایی کرده‌اند که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه هدف ما کمک به مردم عراق در برپایی این کنگره عظیم است افزود: موکب‌های عراقی طبق سنت هر ساله از عصر اربعین جمع آوری شده و زائران بومی شروع به بازگشت می‌کنند این در حالی است که زائران ایرانی معمولا دو تا سه روز پس از اربعین در عراق می‌مانند.

دهمرده تصریح کرد: گرچه همه امکانات ما در حدود 10 تا 15 درصد نیاز زائران است اما تلاش می‌کنیم با توجه به حضور هموطنان عزیز در روزهای پس از اربعین، موکب‌های ایرانی تا چند روز بعد برپا بوده و تا حد امکان به زائران خدمات ارائه کنند.    

وی با بیان اینکه کمک‌ها و نذورات مردم برای برگزاری اربعین امسال نسبت به سال‌های گذشته چندین برابر شده است افزود: تا 22 آبان ماه نزدیک به 200تریلی اجناس مختلف به ارزش تقریبی 200میلیارد تومان از محل مشارکت‌های مردمی ساماندهی و به عراق ارسال شده است.

مشاور ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به امکانات ساماندهی شده از سوی ستاد بازسازی عتبات، 3میلیون پرس غذا در ایام اربعین طبخ و بین زائران توزیع شود.

منبع: روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    0 0
    ماشاءالله به زائران و عزاداران و خادمین دستگاه و مکتب مولا. خوش به سعادتشون. طرحشون فوق العادس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس