کد خبر 496273
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲

معاون سازمان حج و زيارت گفت : تاکنون ۹۷۵ هزار نفر براي حضور در مراسم اربعين حسيني در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

به گزارش مشرق، حميد محمدي در برنامه تيتر  امشب شبکه خبر با موضوع اربعين و تمهيدات صورت گرفته براي زائران حسيني افزود: مسئوليت  مستقيمي که بر عهده  سازمان حج و زيارت در اين زمينه نهاده شده موضوع اعزام ، اسکان و تغذيه در داخل مرزهاي ايران است  .

وي گفت : همچنين سازمان حج وزيارت  11 دفتر در شهرهاي قم ، تبريز ، ساري ، شيراز ، کرمان ، يزد ، کرج ، ايلام ، خرمشهر ، سوسنگرد و تهران  را تجهيز کرده است و کادر کنسولگري عراق در اين دفاتر براي صدور رواديد مستقر شده اند .

محمدي افزود : حدود دو هزار دفتر زيارتي در سراسر کشور وجود دارد و تلاش کرديم تا از طريق وزارت خارجه  کار صدور رواديد سرعت بيشتري  بگيرد اما متاسفانه تاکنون  صدور رواديد فقط در چهار دفتر  کرج ، قم ، تبريز و شيراز  صورت مي گيرد .

وي گفت : هفت دفتر باقي مانده هنوز امکانات لازم  براي صدور رواديد در اختيار ندارند .


معاون سازمان  حج و زيارت با اشاره به اينکه  تجربه سال قبل در خصوص طراحي  سامانه سما تجربه خوبي بود  گفت : متقاضيان  حضور در مراسم اربعين حسيني بايد در اين سامانه  ثبت نام کنند  .

محمدي افزود : متقاضيان تا فرصت است بايد در اين سامانه ثبت کنند و زمان ثبت نامشان را به تاخير نياندازند .

وي گفت : چنانچه تجهيزات  مربوط به صدور ويزا در دفاتر به صورت کامل وجود داشته باشد صدور رواديد زمان زيادي نخواهد برد  و يک روزه مي توان آن را صادر کرد .

محمدي با اشاره به اينکه  امکان  صدور انفرادي هم امکانپذير است گفت: اما با توجه به اينکه  هزينه رواديد انفرادي بيشتر از گروهي است و صدور آن نيز قدري نسبت به  انفرادي طول مي کشد توصيه مي شود علاقه مندان به صورت  گروهي  ثبت نام کنند .


منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس