جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات از استقرار 160هیات ایرانی خدمات رسان به زائران اربعین در نقاط مختلف عراق خبر داد

 به گزارش مشرق، مسوولان ایرانی و عراقی طی روزهای اخیر به تحرکات خود برای آماده کردن زمینه های مراسم اربعین حسینی امسال شتاب بخشیده اند و مسوولان نهادهای ایرانی هم بطور همه جانبه در حال اجرای برنامه های خود برای مشارکت و همکاری در این مراسم با طرف عراقی هستند.

در این ارتباط طی سه روز گذشته مقام‌های دو کشور از جمله وزیر کشور عراق و سفیر ایران در بغداد، بطور مستمر از مرزهای دو کشور و نیز امکانات موجود در کربلا و نجف بازدید کرده‌اند.

مسعود شوشتری جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات، در خصوص اقدامات انجام شده از سوی جمهوری اسلامی ایران برای پذیرایی و اسکان زائران مراسم اربعین حسینی امسال، گفت: براساس توافق صورت گرفته با هیات های ایرانی، 160 هیات ایرانی از شهرهای مختلف کشور وارد عراق شده اند و حدود 80 درصد از این هیات ها کار خود را از یکی دو روز پیش شروع کرده‌‌اند.

وی تصریح کرد: طی دو سه روز آینده تمامی این هیات‌ها آماده پذیرایی از زائران حسینی در کربلا معلی، نجف اشرف و نیز در مسیر نجف به کربلا خواهند شد.

شوشتری ادامه داد: این هیات‌ها از دو سه روز آینده و با ورود گسترده تر زائران حسینی کار پخت و پز غذا را آغاز خواهند کرد.

وی درخصوص تامین هزینه های این موکب ها گفت: هزینه ها این هیات ها عمدتا از محل مشارکت مردمی و متبرعین است که از مشارکت در این مراسم حمایت می کنند بطوری که هم اکنون تعدادی از موکب های شهرهای 4 استان آذری نشین ایران و نیز سایر استان ها از جمله خراسان رضوی و جنوبی، تهران و قزوین در مناطق مختلف از جنوب عراق تا کربلای معلی مستقر شده‌اند.

هیات‌های ایرانی برای اولین بار در مسیر کاظمین به کربلا نیز امکانات اقامتی و پذیرایی برپا کرده‌اند.

شوشتری مشارکت مردمی عراقی ها در خدمت رسانی به زائران حسینی را از جمله عشایر و مردم استان های نجف، کربلا و نیز سایر استان های مرکزی و جنوبی این کشور قابل تقدیر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه قرارگاه اصلی اربعین در عراق با مسئولیت سفیر ایران در بغداد و جانشینی ستاد بازسازی عتبات عالیات تشکیل شده است گفت: این قرارگاه در تعامل با دولت و ملت عراق تلاش می‌کند به برگزاری این راهپیمایی عظیم و  خدمات دهی به زائرین در آنسوی مرزهای ایران کمک کند.

وی افزود: این قرارگاه شامل 5 قرارگاه فرعی در عراق در ورودی مناطق مرزی چزابه، مهران، شلمچه و شهرهای نجف و کربلاست.حوزه‌های فعالیت قرارگاه اربعین در عراق در 6 سرفصل اسکان و تغذیه، امورعشایر، امور فرهنگی، امنیتی و انتظامی، اداری و خدماتی و حمل و نقل است.

منبع: روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس