یکی از روزنامه‌های آمریکایی مدعی شده، علی‌رغم اینکه اعلام شده ایران در سطح وزیر خارجه در مذاکرات بین‌المللی وین درباره سوریه حضور ندارد، احتمال حضور محمد جواد محمد ظریف در این گفت‌وگوها منتفی نیست.

به گزارش مشرق، علی‌رغم برخی اظهارات قبلی مبنی بر اینکه ایران در سطح وزیر خارجه در مذاکرات بین‌المللی وین، برای بررسی مسائل سوریه حضور نخواهد داشت، برخی گزارش‌ها حاکی است که محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، حضور مختصری در این گفت‌وگوها خواهد داشت.

«لورانس نرمن»، خبرنگار بخش ایران روزنامه وال‌استریت‌ژورنال، بامداد شنبه، از قول برخی منابع گزارش داد احتمال حضور مختصر آقای ظریف در وین منتفی نیست. وی به رغم این نوشته که این خبر هنوز تأیید نشده است.

پیش از این عنوان شده بود «حسین امیرعبداللهیان»، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران به نمایندگی از تهران در دور جدید مذاکرات چند جانبه یمن که قرار است از روز شنبه آغاز شود، شرکت می‌کند.

مذاکرات روز شنبه، سومین دور از گفت‌وگوهای سیاسی برای رایزنی درباره راهکارهای سیاسی اتمام جنگ در سوریه قلمداد می‌شود.

نخستین دور این گفت‌وگوها با حضور نمایندگان کشورهای روسیه، آمریکا، ترکیه و عربستان سعودی برگزار شد.

دور دوم، جمعه هفته گذشته با حضور وزرای خارجه نزدیک به 20 کشور در وین در حالی برگزار شد که آقای ظریف به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در آن حضور یافت.

دیپلمات‌های حاضر در پایان نشست وین 2، بیانیه‌ای مشترک در 9 صادر کردند که خواستار تلاش برای برقراری آتش‌بس سراسری در سوریه و برگزاری انتخابات در این کشور بود.  

انتظار می‌رود در نشست روز شنبه، تعیین گروه‌های تروریستی در دستور کار هیأت‌های شرکت‌کننده قرار داشته باشد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس