کد خبر 495039
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۳

یکی از روزنامه‌های آمریکا، امروز، جمعه در مطلبی با اشاره به وضعیت دشوار عربستان در جنگ یمن، و عدم دستیابی ائتلاف تحت رهبری این کشور به اهداف از پیش مشخص‌شده این جنگ را به «ویتنام عربستان» تشبیه کرده است.

به گزارش مشرق، یکی از روزنامه‌های آمریکا، امروز، جمعه در مطلبی با اشاره به وضعیت دشوار عربستان در جنگ یمن، و عدم دستیابی ائتلاف تحت رهبری این کشور به اهداف از پیش مشخص‌شده این جنگ را به «ویتنام عربستان» تشبیه کرده است.

در ابتدای این یادداشت آمده عربستان بعد از آغاز جنگ در یمن، گرفتار درگیری‌هایی «ویرانگر و ادامه‌دار» شده که ضمن لکه‌دار کردن ریاض با متحدانش، دامنه نزاع‌های درونی قدرت در این کشور پادشاهی را شدت بخشیده است.

عربستان سعودی از فروردین ماه سال جاری رهبری ائتلافی متشکل از کشورهای عرب خلیج فارس را برای حمله به یمن و بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور پیشین و متواری این کشور عربی به عهده گرفت.

چند هزار غیرنظامی در حملات نیروهای ائتلاف به مناطق مختلف یمن کشته شده‌اند و گروه‌های بین‌المللی حقوق بشر بارها ریاض را به دلیل بی‌توجهی به شرایط فاجعه‌بار انسانی در این کشور فقیر عربی که اکنون در آستانه قحطی هم قرار گرفته به باد انتقاد گرفته‌اند.

روزنامه واشنگتن‌پست می‌نویسد، عربستان اکنون به دنبال راهی آبرومندانه برای پایان دادن به این جنگ پرهزینه است: «اما ائتلاف، به طرز روزافزونی به دلیل تفرقه‌ها زمین‌گیر شده و قادر به یافتن راهی آبرومندانه برای پایان دادن به این جنگ پرهزینه یمن است.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    خداوند ذلیل و زمینگیر و مضمحلش کند این خاندان وحشی بی عرضه هوسران را

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس