کد خبر 494973
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در نشست وین برای رسیدگی به مساله سوریه، حضور می‌یابد.

به گزارش مشرق، دور جدید گفت‌وگوهای وین درباره حل و فصل بحران سوریه در حالی برگزار می شود که قرار است 'حسین امیرعبداللهیان' به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این نشست حضور یابد.

دور نخست گفت‌وگوهای سیاسی برای حل بحران سوریه با حضور روسیه، آمریکا، عربستان و ترکیه برگزار شد و پس از آن، 'سرگئی لاوروف' گزارشی از ان نشست به وزیر امور خارجه کشورمان ارائه کرد.

دور دوم این نشست در حالی برگزار شد که 'محمدجواد ظریف' وزیر خارجه کشورمان به نمایندگی از ایران در آن حضور یافت و ناظران مسائل منطقه نفس حضور ایران در این دور از گفت و گوها را مثبت ارزیابی کردند.

این در حالی است که طی ماه های گذشته مقامات غربی بارها بر ضرورت حضور ایران در نشست های مربوط به حل و فصل سیاسی بحران سوریه تاکید کرده اند.

بر اساس تصمیم دور گذشته نشست وین، قرار است در این دور که 23 آبان در وین برگزار می شودف نمایندگان دولت سوریه و مخالفان دولت این کشور نیز حضور یابند.

دو موضوع مهم تعیین گروه های تروریستی و توافق درباره ادامه کار، دستور کار این دور از گفت‌و‌گوهای وین است.

وزیر امور خارجه کشورمان هفته گذشته در نشست خبری مشترک با دیدیه ریندرس وزیر خارجه بلژیک گفت: ایران به دو اصل مبارزه با تروریسم به عنوان وظیفه ای بین المللی و تعیین سرنوشت مردم سوریه توسط مردم این کشور اعتقاد دارد.

برگزاری این دور از گفت‌وگوهای وین با عزیمت ظریف همراه با ریس جمهوری کشورمان به ایتالیا و فرانسه همزمان است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس