مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید که اوباما شنبه عصر به وقت محلی، واشنگتن را به مقصد آنتالیا ترک می‌کند تا در خصوص مسائل اقتصادی و مالی با سران این گروه سخن بگوید.

 به گزارش مشرق، مشاور امنیت ملی آمریکا و معاونش امشب در کنفرانس خبری کاخ سفید شرکت کردند و در خصوص سفر آتی اوباما به ترکیه و مالزی با خبرنگاران سخن گفتند.

ابتدا «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی اوباما در پشت میکروفون آمد و گفت که اوباما روز شنبه واشنگتن را به مقصد ترکیه ترک می‌کند تا در اجلاس G20 شرکت کند، اجلاسی که کشورهای عضو آن 85 درصد از تولید ناخالص دنیا را به خود اختصاص می‌دهند.

وی گفت که تقویت اقتصاد بین‌الملل و افزایش مقاومت سیستم مالی آمریکا، هدف اوباما از شرکت در این اجلاس است.

رایس گفت که اوباما در مالزی هم در خصوص افزایش همکاری‌ها با رهبران کشورهای آن‌سوی اقیانوس آرام و اعضای اِیپک سخن می‌گوید.

سپس «بن رودز» معاون رایس در پشت جایگاه حاضر شد.

رودز گفت که اوباما شنبه عصر حرکت می‌کند و یکشنبه در آنتالیا فرود می‌آید. بر اساس گفته‌های رودز، رئیس‌جمهور آمریکا در اولین دیدار پس از رسیدن به ترکیه، با رئیس‌جمهور این کشور یعنی «رجب طیب اردوغان» دیدار و در خصوص عملیات ضدداعش، بحران سوریه و مسائل مربوط به G20 رایزنی می‌کند.

وی ادامه داد: «رئیس‌جمهور (اوباما) روز دوشنبه با سران متحدان اروپایی ما یعنی «دیوید کامرون» نخست‌وزیر بریتانیا، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، «ماتئو رنزی» نخست‌وزیر ایتالیا و «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه در خصوص بحران اوکراین و عملیات ضدتروریسمی در سوریه سخن می گوید.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس