بنابر گزارش‌های ایالتی و خبرهای منتشر شده از سوی واشنگتن، آمریکا و قدرت‌های جهانی، ایران را در مسیر بازطراحی هسته‌ای راکتور اراک که غرب معتقد بود، پلوتونیوم مناسب را برای تولید سلاح هسته‌ای تولید می‌کند، کمک خواهند کرد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری فری بیکن به نقل از مقامات دولت آمریکا از همکاری آمریکا با ایران در زمینه باز طراحی هسته‌ای راکتور آب سنگین اراک برای اطمینان یافتن از اینکه این راکتور دیگر قادر به تولید پلوتونیوم نباشد خبر داد.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان از همکاری 4 کشور از کشورهای مذاکره کننده برای همکاری با ایران در روند باز طراحی هسته‌ای راکتور آب سنگین اراک خبر داده بود.

کمالوندی با تاکید بر این که ایران، خود نیز می‌تواند این اقدام را انجام دهد،‌ گفت که ایران برای تسهیل روند انجام این کار با قدرت‌های جهانی همکاری خواهد کرد.

هم‌چنین باراک اوباما نیز در زمان اجرایی شدن توافق هسته‌ای برجام در اواخر اکتبر،‌ اعلام کرد که آمریکا در روند بازطراحی راکتور اراک به ایران کمک خواهد کرد.

هم‌چنین بنا بر اعلام ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا، متخصصان هسته‌ای وزارت انرژی به ایران برای دستیابی به این هدف کمک خواهند کرد. به علاوه کارشناسان آمریکایی مشورت‌های فنی لازم را برای انجام این روند در اختیار ایران خواهند گذاشت.

ارنست مونیز هم‌چنین مدعی شده است کارشناسان هسته‌ای وزارت انرژی آمریکا علاوه بر ریاست تیم مدرن‌سازی راکتور هسته‌ای اراک، این کارشناسان اطلاعات فنی لازم در زمینه پیشرفت این روند را در اختیار باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا، جان کری وزیر امور خارجه، کشورهای عضو گروه مذاکره کننده 1+5 و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار خواهند داد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    وای به وقتی که دزد بشه شریک قافله!
  • ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    وای به وقتی که دزد بشه شریک قافله!
  • پسر ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    0 0
    آمریکا!! کمک!! کمک تنها مفهومی که از آمریکا به ایران نخواهد رسید
  • شهرام ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    باز طراحی یا باز خراب کاری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس