کد خبر 494125
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی هفته جاری به آمریکا سفر کرده که سعی کرده است در دیدار رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید برای ترمیم روابط به شدت آسیب دیده واشنگتن و تل اویو تلاش کند.

به گزارش مشرق به نقل از سی ان بی سی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در شرایطی به آمریکا سفر کرده است که روابط دو طرف طی ماه‌های اخیر به خصوص بر سر مساله هسته‌ای ایران و توافق تهران با قدرت های جهانی به شدت متشنج بوده است.

البته نتانیاهو و اوباما سعی کردند با دست دادن با یکدیگر بار دیگر به دشمنان اسرائیل نشان دهند که آمریکا و اسرائیل همچنان اتحاد خود را حفظ کرده‌اند.

بی شک رهبران آمریکا و اسرائیل دیدگاه‌های به شدت متفاوتی در خصوص مسائل جهانی دارند. ولی روابط اوباما و نتانیاهو پس از تلاش واشنگتن برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران با تنش‌های جدیدی روبرو شده است. نتانیاهو و برخی دیگر از سیاستمداران رژیم صهیونیستی به شدت با توافق هسته‌ای ایران مخالفت کرده‌اند.

اوباما در این باره گفت: این مساله محرمانه نیست که نخست وزیر اسرائیل و من اختلاف نظر زیادی در خصوص این مساله داریم ولی در این مساله اختلاف نظر نداریم که مطمئن شویم ایران به سلاح اتمی دست پیدا نکند.

وی افزود: ما همچنین در خصوص این مساله نیز اختلاف نداریم که اقدامات بی ثبات کننده ایران باید مورد توجه قرار گیرد. و بنابر این ما به دنبال این هستیم که در این زمینه به دیدگاه‌های مشترکی دست یابیم.

اوباما تلاش زیادی کرده است تا نشان دهد در کنار اسرائیلی‌هاست ولی اسرائیلی‌ها ظاهرا با این مساله مخالف بوده و از آن استقبال نکرده‌اند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد تنها 9 درصد اسرائیلی‌ها بر این باورند که کاخ سفید حامی تل آویو است. در حالی که مذاکرات سازش نیز به بن بست رسیده است، نتانیاهو بر تعهد خود برای راهکار تشکیل 2 دولت با فلسطینی‌ها تاکید کرده است.

نتانیاهو در این باره گفت: من فکر نمی‌کنم کسی نسبت به عزم اسرائیل برای دفاع از خودش در برابر ترور و تخریب و نابودی شک و تردید داشته باشد، البته کسی نباید نسبت به عزم و اراده اسرائیل برای برقراری صلح با همسایگانش شک داشته باشد چرا که اسرائیل به دنبال دستیابی به صلح است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس