وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در یک کنفرانس خبری از تصمیم روسیه برای تحویل سامانه‌های موشکی «اس ۳۰۰» به ایران ابراز نارضایتی کرد.

به گزارش مشرق، «یووال اشتاینیتز» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی در یک کنفرانس خبری در بیت المقدس برنامه روسیه برای تحویل سامانه‌های موشکی «اس 300» به ایران را محکوم کرد.

خبرگزاری آلمان گزارش کرد، اشتاینیتز تصریح کرد که این سامانه‌های بسیار پیشرفته «یکی از بهترین‌ها در جهان است» که تهدیدی برای اسرائیل به همراه دارد و یک نمونه دیگری است که نشان می‌دهد ایران دستخوش یک «ساختار نظامی گسترده» است.

کارشناسان رژیم صهیونیستی می‌گویند که موشک‌‌های رهگیر سطح به هوا اس 300 تا حد زیادی توانمندی نیروی هوایی تل‌آویو برای هرگونه اقدام علیه ایران را با مانع روبرو می‌کند.

وزیر انرژی اسرائیل همچنین درباره افزایش نفوذ ایران در سوریه هشدار داد و گفت: «چنین چیزی نباید رخ دهد. ما نمی‌توانیم شاهد حضور نظامی محکم و دائمی ایران در سوریه باشیم و این تهدیدی نه تنها برای اسرائیل بلکه برای دیگر کشورهای عربی سنی در منطقه، ناتو و اروپا است».

وی ادامه داد: «هیچ کس خواستار مشاهده پایگاههای نیروی دریایی ایران در مدیترانه» نیست و نمی‌خواهد که بنادر سوری لاذقیه و طرطوس به بنادر بالفعل نیروی دریایی ایران تبدیل شود.

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی مدعی شد که «ایران تلاش می‌کند از حوادث غم‌انگیز سوریه برای افزایش حضور نظامی خود در سوریه استفاده کند که این کاملاً نگران کننده است».

وی تأکید کرد که این موضوع در نشست روز دوشنبه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل و «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید مطرح شد و مذاکرات دوجانبه «روشن و صادقانه» بود.

اشتاینیتز ادامه داد که تأمین امنیت اسرائیل در خاورمیانه ناآرام همیشه دشوار بوده است اما منطقه در حال حاضر «در آشفتگی، آتش است و همه جای آن را انفجار گرفته است و اطراف اسرائیل حتی خطرناک‌تر هم شده است».

وی همچنین اشاره‌ای به توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) کرد و گفت «بر کسی پوشیده نیست» که تل‌آویو درباره توافق هسته‌ای با ایران ناخرسند است اما حال که این توافق به امضا رسیده است همه باید تلاش کنند تا «تأیید شود که ایران به تعهدات و محدودیت‌هایی که برایشان تعیین شده، پایبند هستند».

وزیر انرژی اسرائیل همچنین تأکید کرد که تیم‌های مشترک اسرائیل و آمریکا برای ارزیابی نیازهای امنیتی رژیم صهیونیستی تشکیل شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    1 0
    به وزیر انرژی چه؟!
  • ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    1 0
    یه طوری میگه سوریه انگار قبلا با سوریه دشمن بودیم باقی حرف هاش هم زر زیادین و قابلیت جواب دادن رو ندارن
  • مردان ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    1 0
    درود بر سرداران ایرانی اسراییل غده سرطانی خطرناک است باید از بین برود انشاالله
  • محسن ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    1 0
    شما بهتر کاسه داغتر از آش برای کشورهای عربی منطقه نباشید هنوز اعلامیه بالفور و نقشه ترسیم اسراییل بزرگ ( البته تو خواب و خیال ) که شامل کل کشورهای عربی برای تبدیل شدن به یک کشور صهیونیزم جهانی از یاد جهانیان بیرون نرفته این ننه من غریبم رو هم برای کشورهای خنگ اروپایی و آمریکایی در بیار که اگه دول ملل مسلمان عرب اینقدر جاهل نبودند تا حالا در کنار ایران قرار میگرفتند کشوری بنام اسراییل دیگه وجود خارجی نداشت بس که دولت های این کشورهای عربی نادان و جاهل و احمقند .
  • ساجد ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    1 0
    خففففففففففف بابا
  • محسن ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    1 0
    به امید روزی که درمدیترانه وسوریه پایگاه نظامی داشته باشیم هم دریایی هم داخل خاک سوریه
  • شهرام ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
    1 0
    ببند بابا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس