مقامات بلندپایه کاخ سفید اعلام کردند دولت آمریکا پیشنهاد بنیامین نتانیاهو درباره به رسمیت شناخته شدن حق حاکمیت این رژیم بر بلندی‌های جولان را با توجه به جنگ داخلی در سوریه رد کرده است.

 به گزارش مشرق، پایگاه اینترنتی «تایمز آو اسرائیل» اعلام کرد: مقامات بلندپایه در کاخ سفید اعلام کردند دولت آمریکا پیشنهاد "بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر رژیم صهیونیستی را درمورد گفتگو درباره به رسمیت شناخته شدن حق حاکمیت این رژیم بر بلندی های جولان با توجه به جنگ داخلی در سوریه رد کرده است. براساس گزارش های منتشر شده نتانیاهو این مسئله را در نشست روز دوشنبه خود با "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا و هنگام گفتگوی دو طرف درباره اوضاع در سوریه مطرح کرده است.

یک مقام کاخ سفید گفت نتانیاهو به عنوان بخشی از گفتگو درباره جلوگیری از انتقال تسلیحات برای حزب الله و دیگر نظامیان در بلندی های جولان، این پیشنهاد را مطرح کرد.

وی افزود نتانیاهو گفت یکی از راه ها برای جلوگیری از انتقال تسلیحات برای حزب الله و دیگر نظامیان در بلندی های جولان، به رسمیت شناخته شدن حق حاکمیت اسرائیل بر این منطقه است.

این مقام کاخ سفید تصریح کرد اوباما معتقد است این پیشنهاد موجه نیست. به نظر می رسد آمریکا قصد ندارد موضع خود را درباره آینده بلندی های جولان تغییر دهد. ما همیشه گفته ایم که درباره این موضوع باید در چارچوب قطعنامه های 242 و 338 شورای امنیت سازمان ملل متحد مذاکره کنیم.

وی گفت این پیشنهاد نتانیاهو غیرموجه و غیرسازنده است و به طور بالقوه می تواند به تلاش های نظامی آمریکا در سوریه و همچنین نفوذ آن بر مذاکرات وین به منظور پایان دادن به بحران در سوریه لطمه بزند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شهرام ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۲
    0 0
    عمرا امریکا چیزی را که به ضرر اسرائیل است بپذیرد این خبر دروغ است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس