کد خبر 487533
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳

شهردار منطقه ۱۸ با اعلام این مطلب افزود: طول مسیر رفت و برگشت این خط از حدفاصل دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات تا بزرگراه آزادگان جمعا به طول ۴۴ کیلومتر است که نیمه دوم سال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش مشرق، وحید نوروزی، شهردارمنطقه18 با اعلام این خبر گفت: عملیات احداث خط 10 بی‌آرتی از چندی پیش آغاز شده، باسرعت بالاپیش می‌رود. این خط تندروی اتوبوسرانی با هدف فرهنگ سازی، دسترسی آسان، کم هزینه و سریع شهروندان به وسایل نقلیه عمومی راه‌اندازی می‌شود.

شهردار منطقه 18 درباره ویژگی‌های این خط افزود: طول مسیر رفت و برگشت این خط از حدفاصل دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تاب زرگراه آزادگان جمعا بطول 44 کیلومتر بوده که از این مقدار 12 کیلومتر آن شامل رفت و برگشت از حدفاصل سه راه زرند(پل ساوه) تاپایانه مسافربری آزادگان در این منطقه  قرارگرفته و تعداد 5 ایستگاه دوطرفه و 3 ایستگاه یک طرفه در منطقه نیز برای آن طراحی و جانمایی شده که هم اکنون عملیات نصب گاردریل یک سمت این خط به پایان رسیده و عملیات احداث سرپناه‌های آن نیز به زودی به پایان خواهد رسید.

دکتر نوروزی، احداث این خط را در راستای تداوم شعار کاهش فاصله شمال به جنوب دانست و خاطر نشان کرد: این نخستین خط بی آرتی در پایتخت است که از سوی یکی از مناطق به صورت مستقل اجرا می‌شود، چرا که خطوط قبلی بی آرتی با نظارت و مدیریت سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران احداث شده است که وارد جنوب غرب تهران و منطقه 18 می‌شود و می‌تواند نقش بسزایی در جابجایی مسافرهای این بخش از پایتخت داشته باشد.

شهردار منطقه 18 درخصوص طرح نهایی این سامانه اتوبوسرانی اظهارداشت: با ورود خط 10 بی‌آرتی به منطقه،‌ علاوه برشهروندان این منطقه، دیگر شهروندان ساکن مناطق 17 و 19 نیز می‌توانند به راحتی وارد شبکه حمل ونقل عمومی بشوند. همچنین به دلیل نزدیکی پایانه این خط اتوبوسرانی به پایانه متروخط 3، شهروندان ساکن شهرهای اقماری تهران مانند چهاردانگه، اسلامشهر، رباط کریم و شهریار نیز قادرخواهند بود ازخدمات این سامانه بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: خط 10بی آرتی جنوب غرب تهران را به شمال غرب متصل می‌کند و شهروندان می‌توانند با کمترین هزینه ممکن وارد شبکه حمل و نقل عمومی تهران شوند و به چهار راه بوتان، میادین شمشیری، فتح، آزادی، فلکه دوم صادقیه، پایانه های مترو و اتوبوسرانی طول مسیر دسترسی پیدا کنند.

نوروزی درباره زمان افتتاح این خط بی آرتی گفت: عملیات احداث گاردریل در طول مسیر به اتمام رسیده و عملیات احداث ایستگاه ها نیز شروع شده است و انتظار داریم ادامه خط 10 بی آرتی در نیمه دوم سالجاری به بهره‌برداری برسد.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس