کد خبر 486563
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱

نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تأکید کرد که اگر «صدام حسین» و «معمر قذافی» هنوز در قدرت بودند، اوضاع عراق و لیبی بهتر از حال بود و گفت سوریه بدون اسد سقوط می‌کند و به عراق و لیبی دیگری تبدیل می‌شود.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 که از دیگر رقبای جمهوری‌خواه خود پیش تر است، در مصاحبه روز یکشنبه (دیروز) با شبکه «سی ان ان» گفت که جهان با حضور «صدام حسین» رئیس‌جمهور معدوم عراق و «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی بهتر بود.

وی تأکید کرد که صدام و قذافی در صورتیکه همچنان در قدرت بودند، عراق و لیبی پایدارتر بودند و این افراد می‌توانستند سهم بسزایی در ثبات خاورمیانه ایفا کنند.

وی ادامه داد: «منظورم این است که به لیبی بنگرید، به عراق بنگرید. تروریست‌ها در عراق نبودند. صدام خیلی فوری تروریست‌ها را می‌کشت. عراق هم‌اکنون هاروارد تروریسم است.»

ترامپ گفت: «من نمی‌گویم که او آدم خوبی بود. او فرد وحشتناکی بود اما اوضاع عراق با وجود او بهتر از زمان حال می‌بود. هم‌اکنون عراق محل آموزش تروریست‌ها است. در حال حاضر، لیبی. در حقیقت کسی لیبی را نمی‌شناسد. صریح بگویم که هیچ عراق و هیچ لیبی وجود ندارد. این دو کشور از هم پاشیده شده است. هیچ کنترلی بر این کشورها وجود ندارد. هیچ کس نمی‌داند در این دو کشور چه می‌گذرد».

پیش از این، ترامپ گفته بود که اقدامات روسیه علیه تکفیری‌های داعش در سوریه را می‌پسندد و اعلام کرد: «دوست دارم که پوتین داعش را بمباران می‌کند. پوتین مجبور است از شر داعش خلاص شود زیرا پوتین نمی‌خواهد که داعش وارد روسیه شود».

این نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تأکید کرد که «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه بهتر از آنهایی است که واشنگتن از آنها حمایت می‌کند.

وی تأکید کرد که سوریه بدون اسد سقوط می‌کند و به یک عراق و یا لیبی دیگر تبدیل شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ی شهروند ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    0 0
    اولا تشبیه بشار اسد با صدام ملعون و قذافی فاسد نامردیه دوم اصلا معلومه با خودت چند چندی؟اگه راست میگین و واقعا آدم هستین درست حسابی مث روسیه داعش رو بمباران کنید یا به نوچه ها و سگهای منطقه ایتون بگین از حمایت مالی و لجستیکی داعش نجس دست بردارن سوم اینکه ....... خودتی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس