«دونالد ترامپ» کاندیدای جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا، در اظهارات متضاد با سخنانش در 6 اکتبر مبنی بر اشتباه خواندن جنگ‌های آمریکا، اعلام کرد که حمله آمریکا به افغانستان درست بوده است.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» کاندیدای جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا، در سخنانی متضاد با اظهاراتش در اوایل ماه جاری مبنی بر اشتباه خواندن «جنگ» اعلام کرد: حمله آمریکا به افغانستان پس از حادثه 11 سپتامبر درست بوده است.

وی افزود: حمله آمریکا به عراق اشتباه بوده است اما حمله به افغانستان اقدام کاملا درستی بوده است.

کاندیدای ریاست‌جمهوری آمریکا در 6اکتبر سال جاری میلادی ضمن ابراز نگرانی در مورد به بن‌بست رسیدن نظامیان آمریکا در افغانستان گفته بود که آمریکا در حمله به این کشور دچار اشتباه شده بود.

ترامپ در پاسخ به پرسشی در مورد افغانستان گفته بود که آیا قرار است نظامیان آمریکایی تا 200 سال دیگر نیز در افغانستان باقی بمانند؟ چه چیزی قرار است در افغانستان ادامه پیدا کند؟ آمریکا در خصوص دخالت در افغانستان اشتباه بزرگی را مرتکب شده است.

اما کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا امروز در خصوص اظهاراتش در گذشته گفت که وی تنها در مورد عراق صحبت کرده بود.

وی ادامه داد که مسئله افغانستان با عراق متفاوت است زیرا این کشور با پاکستان مرز مشترک دارد و اسلام‌آباد دارای سلاح هسته‌ای است و آمریکا باید در این زمینه هشیار باشد.

در حالی که اوباما برنامه‌ای برای خروج کامل نظامیان آمریکایی از افغانستان تا پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش ارائه کرده بود، هفته گذشته از کند کردن این روند خبر داد که مورد استقبال مقامات جمهوری‌خواه، ناتو و ریاست‌جمهوری افغانستان قرار گرفت.

جان مک‌کین رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا نیز از اوباما خواست که تعداد نظامیان آمریکایی در افغانستان پس از سال 2016 میلادی را تا 20 هزار نفر افزایش دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس