کد خبر 470818
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲

شواهد تاریخی بیانگر شباهت بسیار دونالد ترامپ و سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزیر سابق ایتالیاست که با استفاده از شعارهای پوپولیستی سعی در جلب آرای مردم به سود خود داشت.

واشنگتن پست: ترامپ برلوسکونی آمریکاست
به گزارش مشرق، واشنگتن پست نوشت: درس‌های تاریخ آمریکا باید آمریکایی‌ها را بیش از گذشته نگران حضور دونالد ترامپ در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری کند زیرا از بسیاری جهات وی شباهت زیادی به سیلویو برلوسکونی، نخست‌وزیر ایتالیا در سالهای گذشته دارد.

برلوسکونی که از سال 1994 و 2011 زمام امور در ایتالیا را در اختیار داشت همانند ترامپ به دلیل فعالیت در زمینه املاک و مستغلات شهرت داشت. برلوسکونی که خود را به عنوان یک رهبر سیاسی قدرتمند معرفی کرد همانند یک پیشخوان رستوران صحبت می‌کرد و با وعده‌های دروغین رای مردم را به خود اختصاص  داد. وی در مقطعی گفته بود: من عیسی مسیح سیاست هستم . من خود را فدای همه می‌کنم.

دونالد ترامپ نیز درحال حاضر با شعار " بازگرداندن آمریکا به دوران بزرگی" وعده داده است به رئیس‌جمهوری تبدیل شود که بیشترین میزان شغل را در این کشور ایجاد کرده است.

ترامپ نیز همانند برلوسکونی مدعی است که یک تاجر موفق و ثروتمند است و هرچند مالک دستکم 4 شرکت ورشکسته است اما همانند برلوسکونی که به مردم ایتالیا قول ثروتمند شدن را داده بود، عمل می‌کند.

حملات ناجوانمردانه ترامپ به نامزدها و خبرنگاران زن نیز شباهت زیادی به رفتار برلوسکونی دارد. ترامپ مگان کیلی، مجری زن شبکه فاکس نیوز را به فردی تشبه کرده بود که از تمام نقاط بدنش خون بیرون میزند. وی همچنین چهره کارلی فیورینا را نیز به تمسخر گرفته بود. سیلویو برلوسکونی نیز زمانی در یک مصاحبه الفاظی زشت علیه آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به کار برده بود.

نادیده گرفتن تهدید پوپولیستی ترامپ اشتباهی بزرگ برای ساختار سیاسی آمریکا است. تاثیر ناخوشایند کمپین وی در انتخابات ریاست‌جمهوری باید جدی تلقی شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس