کد خبر 470784
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ معتقد است که مسلمانان هم می‌توانند رئیس جمهور آمریکا شوند.

به گزارش مشرق، پس از آنکه «بن کارسون» یکی از گزینه‌های جمهوریخواهان برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد مسلمانان فاقد شرایط برای برعهده گرفتن سمت ریاست جمهوری این کشور هستند زیرا مذهب آنها با اصول آمریکایی ناسازگار است، بحث‌ها در این باره در بین مردم آمریکا و حتی نامزدهای تصدی پست ریاست جمهوری این کشور بالا گرفت.

کارسون در گفتگو با شبکه تلویزیونی «ان بی سی» اعلام کرده بود: «من از این که ما یک مسلمان را مسئول این مملکت کنیم، حمایت نمی‌کنم. من با این مسئله مطلقا موافق نیستم».

کارسون، اعلام کرد فکر می‌کند مذهب رئیس جمهور آمریکا باید «با قانون اساسی سازگار» باشد و در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می‌کند اسلام با این معیار سازگار است یا خیر، گفت: «نه، فکر نمی‌کنم».

به دنبال آن هیلاری کلینتون یکی از نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ نیز در مواجه با این سئوال که آیا مسلمان بودن انگیزه‌ای در رد صلاحیت یک فرد برای رسیدن به کاخ سفید خواهد بود؟ بی هیچ ابهامی به این پرسش پاسخ منفی داد.

هیلاری کلینتون در صفحه توییتر خود نوشت: «آیا یک مسلمان می‌تواند رئیس جمهوری آمریکا باشد؟ در یک کلمه: بله،‌ اکنون به سراغ موضوع دیگری برویم.»

وی در ادامه بخشی از فصل چهار قانون اساسی را ذکر کرد که اعلام می‌کند: «هیچ عقیده مذهبی برای رسیدن به مقام ریاست جمهوری درخواست نشده است.»

دونالد ترامپ، دیگر نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نیز چندی پیش در پاسخ به سئوال شبکه سی‌ان‌ان درباره اینکه آیا مسلمانان می‌توانند تهدیدی برای آمریکا به شمار روند یا خیر گفت: من مسلمانان را دوست دارم. به نظرم آنها مردم بزرگی هستند.

دانشجویی به ترامپ گفت که به عقیده وی مسلمانان آمریکایی نقش مهمی در کشور دارند؟ ترامپ در پاسخ به سئوال این دانشجو درباره اینکه آیا وی در کابینه خود از مسلمانان نیز استفاده خواهد کرد یا خیر گفت: مسلما. مشکلی با این موضوع ندارم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس