کد خبر 476339
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
گروه بین الملل مشرق- روزنامه کویتی «الجریده» اعلام کرد یک هیات امنیتی از سوریه، با میانجی‌گری روسیه و با هدف دیدار با مقام‌های امنیتی مصر، به‌زودی وارد قاهره می‌شود. ماموریت این هیات،  جلب حمایت‌های قاهره از مبارزه با تروریسم است.»

گسترش همکاری امنیتی ترکیه و مصر

بنابر این گزارش، این سفر در شرایطی صورت می‌‌گیرد که روسیه از یک‌سو برای تقویت توافق بین‌المللی علیه تروریسم در سوریه که مصر نیز بخشی از آن است، تلاش می‌کند و از سوی دیگر، این کشور از پیگیری طرح مشترک با اعراب خبر می‌دهد که حل بحران سوریه را با حضور دکتر بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه تضمین می‌کند.

گسترش همکاری امنیتی ترکیه و مصر

در همین رابطه، برای نخستین‌‌ بار، روسیه خواستار میانجی‌گری مصر در عربستان شده است تا موافقت ریاض را نیز برای بقای دولت سوریه و کمک برای پاک‌سازی سوریه از وجود گروههای تروریست تکفیری فعال در این کشور به‌دست آورد. در مقابل، روسیه متعهد شده است تا در مراحل آینده حل بحران سوریه را به صورت مسالمت‌آمیز پیگیری کند.

گسترش همکاری امنیتی ترکیه و مصر

به گفته این منبع، برای نخستین بار مصر با سه گروه به نمایندگی از نظام سیاسی سوریه، معارضان و هیاتی از کشورهای عربی با محور حل بحران سوریه دیدار خواهد کرد. در این دیدارها که قرار است اواسط ماه جاری میلادی برگزار شود، پیش‌نویسی برای حل بحران سوریه تهیه می‌شود تا برای پیگیری بیشتر به شورای امنیت سازمان ملل ارسال شود.

گسترش همکاری امنیتی ترکیه و مصر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • جاوید ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    0 0
    تیتر رو اشتباه زدید, "سوریه و مصر", نه "ترکیه و مصر"

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس