کد خبر 467507
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴

ریاض خان معروف به “ابو دجانه” یکی از عناصر گروه تروریستی تکفیری داعش، که آرزوی رسیدن به سمت نخست وزیری بریتانیا را در سر داشت، در بمباران هوایی مقر داعش در شهر رقه (شمال)سوریه به هلاکت رسید.

گروه بین الملل مشرق- ریاض خان معروف به "ابو دجانه” یکی از عناصر گروه تروریستی تکفیری داعش، که آرزوی رسیدن به سمت نخست وزیری بریتانیا را در سر داشت، در بمباران هوایی مقر داعش در شهر رقه (شمال)سوریه به هلاکت رسید.

ریاض خان در آرزوی نخست وزیری انگلیس هلاک شد!

این جوان 20 ساله پاکستانی تبار که در بریتانیا متولد شده، که چندی پیش، به همراه دو جوان دیگر بریتانیایی، در یک ویدیویی جنجال برنگیز ظاهر شده بود. به گزارش روزنامه بریتانیایی تلگراف، حساب توییتر این عنصر داعشی از تاریخ 7 ژوئیه آبدیت نشده و به گفته چند پیکارجوی داعش، "خان" در یکی از حملات هوایی کشته شده است. در همین حال پدر خان اعلام کرد که تاکنون کسی او را از کشته شدن فرزندش با خبر نکرده است.

ریاض خان در آرزوی نخست وزیری انگلیس هلاک شد!

از سوی دیگر "شیراز ماهر” کارشناس در مرکز بین المللی بررسی گروه های تندرو در کینگز کالج لندن در این زمینه می گوید: "ما از کشته شدن خان مطمئن هستیم، ولی دلیل قاطعی در دست نداریم، اما حتما این امر در دو هفته گذشته رخ داده است". بر اساس گزارش روزنامه تلگراف : « خانواده خان بیم از این داشته که ریاض مورد شستشوی مغزی قرار گرفته چرا که او گمان می کرد در حال کمک کردن به مردم است.»

ریاض خان در آرزوی نخست وزیری انگلیس هلاک شد!

روزنامه تلگراف افزود:« ریاض ساکن کاردیف بود، در چند متری خانه "عبدالله میا” یکی از کسانی که در توطئه تروریستی چند سال پیش لندن که اکنون در زندان به سر می برد.»عبدالله میا (27 ساله) به همراهی برادرش جورکانس دیسی (32 ساله) و دوست آنها عمر عبدالطیف عضو گروهی 9 نفره بودند که در دسامبر 2010 در حالی که خود را برای انجام حملاتی مرگبار در لندن آماده می کردند، از سوی پلیس بریتانیا دستگیر شدند.

ریاض خان در آرزوی نخست وزیری انگلیس هلاک شد!

گفتنی است که پلیس بریتانیا از وجود 500 تروریست بریتانیایی که به داعش پیوسته اند خبر داد. از میان این تعداد در حدود 300 نفر به بریتانیا بازگشته اند.

ریاض خان در آرزوی نخست وزیری انگلیس هلاک شد!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    1 0
    حیف شد، سگ خوبی بودی
  • مهماندار هواپیما ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    1 0
    احمق بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس