کد خبر 459322
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۲

نشریه نیوایسترن آوت‌لوک با اشاره به حمایت‌های مستقیم «هیلاری کلینتون» از گروه‌های تروریستی جهان، این اقدام را زمینه‌ساز بسیاری از بحران‌های کنونی در خارومیانه و شمال آفریقا دانست.

به گزارش مشرق، وبگاه نشریه تحلیلی «نیو ایسترن آوت‌لوک» (چشم‌انداز جدید شرق) در گزارشی به قلم «کالب ماپین» نوشت: هیلاری رودهام کلینتون نیز مانند سایر کاندیداهای اصلی انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، وعده ادامه «مبارزه با تروریسم» را داده است در حالی که برخلاف لفاظی‌های وی، کلینتون عملکرد غیرقابل انکاری به نفع تروریسم در سراسر جهان داشته است. دست‌کم دو گروهی که در لیست سازمان‌های تروریستی وزارت خارجه آمریکا قرار دارد، از حمایت‌های مستقیم وی بهره‌مند بوده است.

مجاهدین خلق یا جنگجویان مقدس مردم فرقه عجیبی از «مارکسیست اسلامی» است که در ایران تاسیس شد. این گروه طی دهه 1970 بسیاری از ایرانیان و چند تبعه آمریکایی را به قتل رساند. پس از انقلاب اسلامی 1979، مجاهدین خلق امیدوار بود در راس حکومت قرار گیرد اما هنگامی که در برابر (امام) خمینی (ره) با شکست مواجه شد، دست به اقدامات تروریستی خشونت‌آمیز علیه مقامات دولتی کشور زد. بمب‌گذاری ساختمان حزب جمهوری‌اسلامی توسط مجاهدین خلق موجب کشته‌شدن 70 عضو پارلمان ایران شد.

خروج نام «مجاهدین خلق» از لیست سازمان‌های تروریستی

در ادامه این گزارش آمده است: دوستی مجاهدین خلق با صدام، زمینه‌ساز قتل ایرانی‌ها در دوره جنگ ایران و عراق (جنگ تحمیلی) بود. بخشی از این گروه که نام خود را «ارتش آزادی‌بخش ایران» گذاشته، روستای «اسلام‌آباد غرب» را تخریب تعداد زیادی از ساکنین آن را قتل‌عام کردند. پس از جنگ مجاهدین خلق به عراق نقل‌مکان کرده و صدام نیز از آنها برای نابودی کردها استفاده نمود. تعداد کلی قربانیان این گروه تروریستی بیش از دهها هزار تن است.

این سازمان در داخل نیز فرقه‌ای عجیب و غریب است. مسعود رجوی بنیانگذار گروه همانند یک پیامبر پرستش شده و همسر وی مریم رجوی نیز خود را رییس‌جمهور ایران نامیده و از فرانسه بیانیه صادر می‌کند. گزارش دیده‌بان حقوق بشر از وضعیت داخلی کمپ‌های این سازمان حاکی است که زندانیان بصورت روتین شکنجه شده و در صورت نقض قوانین سختیگرانه آن، اعدام خواهند شد.

هیلاری کلینتون در سال 2012 بعنوان وزی خارجه نام «مجاهدین خلق» را از لیست گروه‌های تروریستی خارج کرد، در نتیجه چنین کاری، امروز هرگونه حمایت مالی مقامات آمریکایی از این سازمان قانونی محسوب می‌گردد. رودی جولیانی، تام ریج و تعداد دیگری از سیاستمداران آمریکایی از جمله حامیان مجاهدین هستند. در عین حال کلینتون به ترور دانشمندان ایرانی توسط ایران گروه با همکاری اسرائیل اذعان کرده است. «مجاهدین خلق» هنوز هم خواستار براندازی خشونت‌آمیز حکومت ایران بوده و حتی از داعش نیز حمایت می‌کنند.

مامنی برای بوکوحرام

نویسنده این گزارش همچنین اشاره کرد: بوکوحرام سازمان تروریستی دیگری است که هیلاری کلینتون مامنی امن برای آن به شمار می‌‌آید. دولت نیجریه از سال 2002 در حال مبارزه با این شورشیان بوده و آنها ( تروریست‌های بوکوحرام) اخیرا خود را نماینده داعش در آفریقا نامیده‌اند. کلینتون صراحتا با قرارگیری نام این گروه در لیست تروریستی مخالفت نمود.

نهایتا در سال 2013 و پس از 11 سال قتل‌عام مردم، بوکوحرام در لیست گروه‌های تروریستی قرار گرفت. پس از آغاز کمپینی در شبکه‌های اجتماعی ضدبوکوحرام تحت عنوان «دختران ما را بازگردانید» رسانه‌های آمریکایی ناگهان نگران (اعمال تروریستی) بوکوحرام شده، ارتش حضور نظامی خود در نیجریه را تقویت کرده و پرواز مکرر هواپیماهای بدون سرنشین در آسمان این کشور از سر گرفته شد.

بهانه حامیان کلینتون برای توجیه حمایت‌های خود از بوکوحرام این است که این گروه «تهدیدی داخلی» است و نه تهدیدی بین‌المللی. این در حالی که بوکوحرام علاوه در نیجریه در چاد و کامرون نیز فعال می‌باشد. منبع تغذیه مالی بوکوحرام ناشناخته است اما به احتمال فراوانی منبعی در خارج از کشور (نیجریه) می‌باشد.

اسرائیل در سراسر جهان به نقض حقوق بشر شهرت دارد اما وزارت خارجه آمریکا سازمان‌های فلسطینی را در لیست «سازمان‌های تروریستی خارجی» قرار می‌دهد. شکنجه و کشتار غیرنظامیان توسط دولت فیلیپین (علنا) تائید شده اما واشنگتن هنوز هم «ارتش نوین خلق فیلیپین» را گروهی تروریستی می‌داند. از دیدگاه آمریکایی‌ها، هر سازمان تروریستی که در مخالفت با آنها عمل کند در حال نقض حقوق بشر است؛ همانگونه که نیجریه با نزدیک‌تر کردن روابط خود با چین ناقض حقوق بشر معرفی شد.

حاکمان اعراب خلیج فارس و تروریست‌ها

نفت محور شیفتگی آشکار هیلاری کلینتون در قبال این دو سازمان تروریستی است: نخست مجاهدین خلق که درپی براندازی حکومت ایران بعنوان یکی از کشورهای تولیدکننده نفت با رویکردی ضدامپریالیسمی است و بوکوحرام که قصد ایجاد بی‌ثباتی در نیجریه را دارد؛ کشوری که علاوه بر برقراری روابطی نزدیک با چین در حال تبدیل شدن به تولیدکننده اصلی نفت در آفریقاست.

ایران و نیجریه در این زمینه بعنوان رقبای متحدان خلیجی آمریکا محسوب می‌شوند. منابع نفتی عربستان، امارات، قطر، عمان و بحرین در وال استریت و شرکت‌های مستقر در لندن کنترل شده بنابراین بی‌ثباتی ومهار توانایی ایران و نیجریه برای صادرات نفت مزایای فراوانی برای وال استریت و دنباله‌روهای عرب آن دارد.

شکنجه و قطع سر (مردم) در عربستان، قطر و امارات و همچنین خرید بخش اعظمی از تسلیحات آمریکا تنها گوشه‌ای از سیاست داخلی سلطنت‌های تحت کنترل وال استریت است. (بعلاوه) مبالغ هنگفتی که از سوی این کشورها به نهاد وابسته به هیلاری کلینتون اعطا می‌شود خرج سفرهای لوکس وی به اقصی نقاط دنیا می‌گردد.

تغذیه مالی جبهه‌النصره، ارتش آزاد سوریه و دیگر گروه‌های شورشی تکفیری ضددولت سوریه نیز از جمله اقدامات سلطنت‌های عربی حوزه خلیج فارس است. شواهد مستند فراوانی درباره ارتباط عربستان با داعش و القاعده وجود دارد.

گسترش تروریسم در سراسر دنیا

براندازی حکومت‌ در عراق، افغانستان و لیبی نتیجه حمایت‌هایی بوده که هیلاری کلینتون از «سازمان‌های تروریستی» داشته است. افغانستان اکنون به پناهگاه تروریسم و منبع تولید جهانی موادمخدر تبدیل شده، دهها هزار عراقی درپی یورش و اشغال کشورشان توسط گروه های افراط گرای تکفیری نظیر داعش کشته شده‌اند و لیبی نیز که روزگاری مرفه‌ترین کشور آفریقایی بود به عرصه درگیری‌های روزانه و شدید میان شورشیان مورد حمایت غرب و تروریست‌های داعشی بدل شده و مردم این کشور را وادار کرده برای نجات جان خود وارد مدیترانه شوند.

در انتهای این گزارش آمده است: هیلاری رودهام کلینتون همانند دیگر سیاستمداران ارشد آمریکایی عاملی برای «پول‌های بزرگ» است. تروریسم در خاورمیانه و دیگر نقاط جهان مزایای فراوانی برای اقشار ثروتمند و پرقدرت (آمریکا) دارد. در حالی که زندگی سیاسی کلینتون به همکاری مستقیم با گروه‌های تروریستی گره خورده، نباید فریب شعارهای انتخاباتی وی را خورد؛ سابقه طولانی کلینتون در خدمت به تروریسم خود گویای همه چیز است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس