کد خبر 479032
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۹

نمایندگان مجلس نمایندگان کنگره آمریکا قانونی را تصویب کردند که طبق آن ممنوعیت صادرات نفت آمریکا به کشورهای خارجی لغو می شود.

به گزارش مشرق به نقل از وال استریت ژورنال، نمایندگان کنگره آمریکا در واکنش به درخواست رهبر اکثریت جمهوری خواه، ممنوعیت صادرات نفت آمریکا را تصویب کردند که به نظر می رسد با مخالفت کاخ سفید مواجه شود.

پیش از این رهبر اکثریت جمهوری خواه کنگره از رای گیری مجلس نمایندگان درباره حذف ممنوعیت صادرات نفت آمریکا به کشورهای خارجی خبر داده بود، امری که واکنش کاخ سفید را به همراه داشت.

در همین رابطه مک کارتی رهبر اکثریت جمهوری خواه مجلس نمایندگان کنگره در نامه ای به اوباما نوشت رئیس جمهور آمریکا رفتار بهتری به ایرانی ها نسبت به شهروندان آمریکایی دارد. وی از رئیس جمهور آمریکا خواسته بود مثل روسیه از صادرات منابع انرژی برای استفاده سیاسی و نفوذ در سطح بین المللی استفاده کند.

مجلس نمایندگان آمریکا جمعه با ۲۶۱ رأی موافق در مقابل ۱۵۹ نماینده مخالف، ممنوعیت صادرات نفت این کشور را لغو کرد. طبق قانون تصویب شده توسط نمایندگان کنگره صادرات نفت به کشورهای حامی تروریسم ممنوع خواهد بود.

در سالهای گذشته نفت آمریکا تنها به کشور کانادا صادر می شد که این تنها ۵ درصد از تولید نفت خام آمریکا را شامل می شود. این در حالی است که طی این سالها، شرکت های نفتی آمریکا بارها بر سناتورهای آمریکایی برای لغو قانونی ممنوعیت صادرات نفت آمریکا فشار وارد کرده اند.

گفتنی است هفته گذشته مارک کرک سناتور آمریکایی گفت این کشور همزمان با اجرای توافق هسته ای با ایران برای صادرات نفت خام خود به کشورهای دیگر تصمیم گیری خواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
    0 0
    حالا نفت میشه بشکه ای ده دلار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس