کد خبر 459504
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰

یک کارشناس امنیتی اسپانیایی در خصوص خطرات ناشی از بازگشت صدها شهروند اروپایی که در جمع تروریست‌های داعش آموزش نظامی دیده‌اند و آماده اقدامات تروریستی هستند، هشدار داد.

به گزارش مشرق، یک کارشناس مسائل امنیتی اسپانیایی به روزنامه انگلیسی تلگراف گفت: 800 نفر از عناصر تروریست داعش به اروپا برگشته اند که اغلب قاتل هستند و در جمع تروریستهای داعش آموزش نظامی دیده اند و آماده ارتکاب فعالیت های تروریستی در "قاره پیر" هستند.

چندی پیش فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه نیز در یک سخنانی، نسبت به وقوع حملات تروریستی بیشتر در فرانسه در آینده هشدار داده و گفته بود که حادثه قطار تالیس می توانست به یک فاجعه خونین منجر شود.

روزنامه تلگراف به نقل از کارشناسان مسائل امنیتی نوشت: عامل حمله قطار تالیس که اکنون در بازداشت دستگاه قضایی فرانسه است ماه مه (اردیبهشت) گذشته به ترکیه رفت. از همین جا می توان احتمال داد که وی پیش از بازگشت به اروپا و حمله به قطار آمستردام-پاریس، به گروه تروریستی داعش پیوسته است.

گفتنی است مقامات مسئول در اسپانیا، برادر الخزانی موسوم به عمران الخزانی را به مراکش بازگردانده اند چون احتمال می دادند که وی نیز تحت تأثیر افکار تروریستی و افراطی قرار گرفته است.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهماندار هواپیما ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    0 0
    حالا نوبت اروپا ست تا طعم تلخ انفجار و نابودی را که خودش به کشورهای دیگر داده بچشد
  • سعید ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
    0 0
    از اسیا پیرتره؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس