کد خبر 457315
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در یک سفر غیرمنتظره به «واشنگتن» سفر کرد تا دیدار محرمانه‌ای را با «الیزابت وارن» داشته باشد و احتمال می‌رود این نمایانگر آن باشد که وی به زودی قصد دارد نامزدی خود در انتخابات ریاست‌ جمهوری را اعلام کند.

به گزارش مشرق، «جو بایدن» معاون «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه (دیروز) در یک سفر غیرمنتظره به «واشنگتن دی سی» رفت تا با سناتور «الیزابت وارن» سناتور ایالت ماساچوست دیدار کند. این دیدار شایعات درباره تصمیم بایدن برای اعلام کاندیداتوری خود در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا را برانگیخت.

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌تایمز گزارش کرد، بایدن و وارن که پیشتر از جانب دموکرات‌ها تحت فشار قرار گرفته‌ بودند که کاندیداتوری خود برای ریاست‌جمهوری آمریکا را اعلام کنند روز شنبه در اقامتگاه بایدن در رصدخانه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا عصر دیدار کردند.

طبق این گزارش، وارن تصمیم گرفته است در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا شرکت نکند اما رسماً از یک کاندید در انتخابات حمایت نکرده است.

بایدن قرار بود اواخر هفته را در خانه خود در «دیلاور» بگذراند اما منابعی به سی ان ان اعلام کردند که درست قبل از ناهار وارد واشنگتن شد.

یکی از مشاوران بایدن دیدار وی با وارن را تأیید کرد و به سی ان ان گفت: «معاون رئیس‌جمهور در آخرین لحظات برای یک دیدار محرمانه به واشنگتن رفته است و به دیلاور بازخواهد گشت.»

گفته می‌شود بایدن فعالانه شرکت در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را بررسی می‌کند و به دستیاران خود گفته است که قصد دارد ماه آینده میلادی در اینباره تصمیم بگیرد.

اعلام کاندیداتوری وی، مبارزه بین نامزدهای دموکرات برای رسیدن به رقابت‌های اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را تشدید می‌بخشد.

در حال حاضر، «هیلاری کلینتون» پیشرو نامزدهای دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا است.

بسیاری از دموکرات‌ها معتقدند که بایدن یک جایگزین نیرومندتری برای کلینتون است و چندین نظرسنجی در سطح ملی نشان داده است، بایدن از حمایت چشمگیری در بین رأی‌دهندگان دموکرات آمریکا برخوردار است.

وی پیش از این در سال 1988 و 2004 در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مشارکت کرده است که در هر دو این سالها در رقابت‌های درون حزبی دموکرات‌ها شکست خورده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس