کد خبر 455457
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶

بنیاد هیفوس با کاهش رغبت عمومی به رسانه‌های ضدانقلاب از جمله روزآنلاین، سناریوی جدیدی را برای تکمیل پازل نفوذ، سیاه‌نمایی و اختلاف‌افکنی در ایران آغاز کرده است.

به گزارش مشرق، بهترین ابزار غرب برای تسلط به کشورها یکپارچه‌سازی فرهنگی و همگرایی به افق مدنظر نظام تحت قیومیت آن‌هاست لذا کشورهای جهان اول یعنی همان گروهی که بیشترین منفعت را از شبه نظم فعلی می‌برند مبالغ هنگفتی را برای تثبیت شرایط هزینه می‌کنند. بیشتر این مبالغ صرف تبلیغات برای استانداردسازی ارزش‌های مدنظر غرب و تزریق آن‌ها به فرهنگ‌ها و حاکمیت‌های دگر اندیش می‌شود.

غربی‌ها در پازل استعمار نو از قدرت اقتصادی و تبلیغاتی برای تبدیل فرهنگ و مدل فکری مدنظرشان به هنجار و تبدیل تفکرات رقیب به ضدهنجار استفاده می‌کنند. در واقع فرآیندی شکل می‌گیرد که در آن سازمان‌های بین‌المللی کارکرد اصلی خود را از دست می‌دهند و تبدیل به ابزار اعمال سیاست‌های کشور سلطه طلب می‌شوند.

بارها شاهد بودیم که برخی سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشری تحت عنوان تضییع حقوق زنان، باز نبودن فضای سیاسی در کشور، تبعیض جنسی و آزادی‌های مدنی و حقوق شهروندی کشورمان را متهم کردند. این شیوه‌ی رایج مقابله با حاکمیت‌های مستقل و مدل‌های فرهنگ بومی تنها متوجه کشور ما نیست و در نقاط دیگری که با استانداردهای اروپایی سازگاری ندارند تحت عناوین مختلف پیگیری می‌شوند.

معمولا تخصیص بودجه در این زمینه از طرق غیرمستقیم و از طریق نفوذ به واسطه‌ی موسسات حقوق بشری یا سازمان‌های خبری صورت می‌گیرد. در آمریکا و برخی کشورهای اروپایی موسساتی وجود دارند که رسما وظیفه توزیع و تخصیص بودجه‌ی فعالیت‌های ضد فرهنگ بومی با عناوین حقوق بشری را برعهده دارند. یکی از این موسسات که بخش قابل توجهی از فعالیت خود را روی کشورهای مسلمان متمرکز کرده است موسسه‌ای با نام «هیفوس» در هلند است. این موسسه که در بخش‌هایی از آسیا و آفریقا به فعالیت مشغول است سالانه میلیاردها یورو هزینه‌ی فعالیت‌های منجر به تغییر را در کشورهای مقصد خود هزینه می‌کند.

فعالیت هیفوس تنها شامل تامین هزینه نمی‌شود و حجم قابل توجهی از فعالیت این موسسه در حوزه تربیت نیروی انسانی و نفوذ در جوامع تحت عناوین غیرسیاسی است. تخصص موسسه هیفوس استفاده از جریان عادی امور برای ساماندهی فعالیت‌ها ضد حاکمیت‌های مستقل است.

در پرتال این موسسه به زبان انگلیسی بخشی به نام «what we do» وجود دارد که بخشی از هزینه‌کرد آشکار سالانه‌ی تشکیلات مذکور را تحت پوشش کمک‌های غذایی، حمایت از حقوق زنان، نابرابری جنسی در آن آمده است.

 در گزارش سال ۲۰۱۴ این موسسه آمده است که هیفوس هزینه‌هایی را در کشورهایی چون ایران، عراق و سوریه برای گزارش‌دهی در زمینه‌ی نقض حقوق بشر، کار بر روی قوانین جایگزین و تلاش برای اصلاحات دموکراتیک مورد تایید این تشکیلات هزینه کرده است. در بخش دیگری از این گزارش تاکید می‌شود این بودجه که از کانال وزارت امور خارجه هلند به کشورهای مقصد تزریق شده صرف ایجاد تحولات حاکمیتی شده و به حامیان زندانیان سیاسی و دگراندیشان جنسی اختصاص یافته است.

نکته جالب این است که بودجه اختصاص یافته به این بنیاد از سال ۲۰۱۲ تا سال ۲۰۱۴ افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند. هیفوس ظاهرا ماموریت پیدا می‌کند که با ظاهر شدن نشانه‌های تغییر در ایران اقدام تازه‌ای را در کشورمان سازماندهی کند. هیفوس بالاترین بودجه خودش در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ در غرب آسیا را به ایران اختصاص داده است.

هیفوس که طبق اساس‌نامه‌اش از طریق جامعه‌ی روزنامه‌نگار و هنرمندان فعال اهدافش را پیگیری می‌کند یکی از مهم‌ترین حامیان سایت روزآنلاین محسوب شده و به طور خاص از آن در تغییر ساختار حکومت ایران برمبنای مقابله‌ی نرم استفاده می‌نماید.

با وجود افرادی «نظیرعیسی سحرخیز، فرزانه روستایی، رضا تقی‌زاده، رضا علیخانی، فریبا داوودی مهاجر، هوشنگ اسدی» در روزآنلاین که از چهره‌های سرشناس مخالف و معاند نظام محسوب می‌شوند نشان می‌دهد هیفوس در سال جاری حساب ویژه‌ای روی تیم شبه رسانه‌ای روزآنلاین برای تغییرات در ایران باز کرده است.

به نظر می‌رسد این بنیاد با کاهش رغبت عمومی به رسانه‌های ضدانقلاب، طبق گزارش‌های چندی قبل این رسانه‌ها، سناریوی جدیدی برای تکمیل پازل نفوذ، سیاه‌نمایی و اختلاف‌افکنی در ایران را آغاز کرده است
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس