پس از 18 روز مذاکره بدون وقفه، 23 ماه تلاش مستمر و 12 سال مقاومت ملی، مذاکرات هسته‌ای ایران به پایان رسید.

گروه بین‌الملل مشرق - مذاکرات فشرده و بی‌سابقه هسته‌ای پس از 23ماه تلاش شبانه‌روزی فرزندان انقلاب و 18 روز مذاکره بی‌وقفه در وین، به جمع‌بندی نهایی رسید. خبرنگاران به محل برگزاری نشست خبری قرائت بیانیه جمع‌بندی منتقل شدند و همه منتظر هستند تا محمدجواد ظریف و فدریکا موگرینی پایان مذاکرات را اعلام کنند.

گزارش لحظه به لحظه مشرق از مذاکرات وین طی دو هفته گذشته را می‌توانید از اینجا و اینجا دنبال کنید.

فرزندان انقلاب 1+5 را به جمع‌بندی رساندند/ بیانیه جمع‌بندی مذاکرات تا ساعتی دیگر قرائت می‌شود/ انتشار مهمترین محورهای جمع‌بندی مذاکرات/ گفت‌وگوی رئیس‌جمهور با مردم پس از قرائت بیانیه انجام می‌شود

20:15 محمد جواد ظریف در نشست خبری گفت: «یقین دارم همه مردم صرفنظر از گرایش سیاسی برای ما دعا کردند و آثار دعا و مقاومت مردم که بزرگترین پشتوانه تیم دیپلماسی ایران است را حس می‌کردیم و آنچه به ما توان می‌داد در مقابل 6 کشور دنیا از حقوقمان دفاع کنیم توکل به خدا و اعتماد به قدرت مردم بود». (جزئیات بیشتر)
وی از مقام معظم رهبری که با حمایت‌هایشان از تیم آنها را فرزندان انقلاب خواندند و ریاست جمهور و سایر مسؤولان کشور قدردانی کرد.

20:00 دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس این توافق را تاریخی توصیف کرد و گفت این توافق به امن‌تر شدن جهان کمک خواهد کرد.

19:15 خلیفه بن زاید رئیس امارات عربی متحده و محمد بن زاید جانشین او، توافق هسته‌ای را به رئیس جمهور و ملت ایران تبریک گفت.

19:00 نتانیاهو: دنیا امروز جای ناامن‌تری شده است. این توافق طی 10 ساله آینده به حکومت تروریست ایران ده‌ها میلیارد دلار کمک خواهد کرد.

19:00 سوزان رایس مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت "توافق هسته‌‌ای با ایران، توافق بسیار خوبی است".

18:45 زیپی هاتولی معاون وزیر خارجه رژیم اسرائیل درباره انتشار اخبار اولیه از این توافق اعلام کرد: «این توافق، تسلیم شدن تاریخی غرب در برابر محورهای شرارت به رهبری ایران است. پیامدهای این توافق در آینده قابل پیش بینی، بسیار جدی خواهد بود.»

18:15 جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان: «نتیجه توافق هسته‌ای همان طور که پیش‌ بینی می ‌کردیم، مثبت بود و ما امیدوار هستیم که نتایج مثبت آن در جنگ بر ضد تروریسم سریع و ملموس باشد.»

18:00 پوتین: تفاهم به معنای همکاری غیرنظامی هسته‌ای دو کشور کمک خواهد کرد. حالا دنیا نفس راحتی می‌کشد.

17:45 وانگ‌یی وزیر خارجه چین: دنیا میتواند با استفاده از مذاکراه مشکلات مختلف را حل کنند.

17:30 اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان: هر اقدامی که موجب برقراری صلح و ثبات در منطقه شود مورد استقبال ماست.

17:15 هیئت اقتصادی آلمان به ریاست وزیر اقتصاد این کشور هفته آینده به تهران می‌آید.

16:55 ‏جان کری: ظریف، مذاکره‌کننده‌ای سخت و میهن‌دوست و مورد احترام است. حتی وقتی کار سخت می‌شد آخر جلسات را با لبخند ترک می‌کردیم.
کری: ﻣﻦ ﺩﺭ ﺟﻮﺍﻧﯽ، ﺑﻌﺪ ﺩﺍﻧﺸﮑﺪﻩ ﺑﻪ ﺟﻨﮓ ﺭﻓﺘﻢ. ﺟﻨﮓ ﺟﺎیی اﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﯾﭙﻠﻤﺎﺳﯽ ﻧﺎﮐﺎﻡ ﺍﺳﺖ . ﺁﻧﺠﺎ ﺑﺎ ﺧﻮﺩﻡ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺬﺍﺷﺘﻢ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﮐﺎﺭﻩ‌ﺍﯼ ﺷﺪﻡ، ﻣﺎﻧﻊ ﺟﻨﮓ ﺷﻮﻡ ﻭ ﺍﮐﻨﻮﻥ ﭼﻨﯿﻦ ﮐﺮﺩﯾﻢ

16:50 یک منبع دیپلماتیک ایرانی گفت متن فارسي توافق تا نيم ساعت ديگر منتشر مي‌شود.

16:45 بشار اسد رئیس جمهور سوریه دستیابی به توافق هسته‌ای را به رهبر معظم انقلاب تبریک گفت.

16:00 سخرانی جان کری آغاز شد.
این توافق تنها درباره تأسیسات اعلام شده ایران نیست. بلکه درباره برنامه احتمالی پنهانی ایران نیز هست. بازرسان بطور روزانه به زنجیره و چرخه هسته‌ای ایران از آغاز تا انتها نظارت خواهند داشت.
ما هرگز با مردم ایران مشکلی نداریم و می‌دانیم که تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران بر مردم عادی تأثیر گذاشته است.
تحریم‌های ایران گام به گام پس از اجرای تعهدات این کشور مانند بیرون آوردن قلب راکتور اراک، یا باز کردن سانتریوفیوژها یا انتقال (فروش) مواد غنی‌شده اضافه، لغو خواهد شد.

واکنش مقامات بین‌الملی به پایان مذاکرات/ روحانی: دوران 12 ساله توهم قدرت‌ها پایان یافت/ ظریف: آنچه اعلام می‌کنیم، یک توافق خوب است/ اوباما: هر قانون کنگره که مانع اجرای توافق شود، وتو خواهم کرد/ جان کری: ما با مردم ایران مشکلی نداریم

15:50 سخنرانی دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان آغاز شد:
دوران 12 ساله توهم قدرت‌های بزرگ و اشاعه آن ورق خورد و دوران جدیدی آغاز شد.
دعای شما مردم مستجاب شده است ما امروز در یک مقطع مهم تاریخی هستیم.
ما دنبال صدقه نبودیم که کسی چیزی به ما مجانی بدهد. ما دنبال مذاکره بودیم.
ما باید تمهیدات لازم سیاسی را فراهم کنیم تا مردم بدانند مذاکرات این است که پولی داده می شود و خانه ای خریده می شود.
موضوع هسته ای بهانه ای شده بود برای تشدید اسلام هراسی در دنیا.
تحریم هرگز به موفقیت نرسید اما اثرش را بر زندگی مردم گذاشته بود.
اگر توافق بر اساس اعتماد بود نیازی به 23 ماه مذاکراه نبود.
برای ما اجرای توافق آغاز یک امتحان است.
امروز پایانی برای ظلم‌ها و اتهامات غلط و نابجاست.
امروز روز بیانه مشترک بود، روز نهایی شدن روز لغو قطع‌نامه‌های سازمان ملل است و بعد از حدود بیش از دو ماه به روز توافق می‌رسیم.

ظریف: آنچه اعلام می‌کنیم، یک توافق خوب است/ اوباما: هر قانون کنگره که مانع اجرای توافق شود، وتو خواهم کرد/ فابیوس: احتمال زیاد به تهران سفر کنم/ انتشار مهمترین محورهای جمع‌بندی مذاکرات

15:30 سخنرانی اوباما آغاز شد: (جزئیات بیشتر)
امروز، بدلیل اینکه آمریکا از موضع قدرت مذاکره کرد، جلوی گسترش سلاح هسته‌ای در منطقه گرفته شد.
تمام راه‌های ایران به دستیابی به سلاح هسته ای بسته شد.
در نتیجه این توافق ایران مواد اولیه لازم و اورانیوم با غنای بالا و پلوتونیوم برای تولید سلاح هسته‌ای تولید نخواهد کرد.
ایران پذیرفت سوخت مصرف شده راکتورهایش را به خارج از کشور ارسال کند.
این توافق بر مبنای اعتماد شکل نگرفته است، بر اساس راستی‌آزمایی شکل گرفته است.
براساس این توافق بازرسان به هر مکان مشکوک دسترسی خواهند داشت. در هر زمان و هر مکان لازم.
اگر ایران توافق را نقض کند تمام تحریم ها به حالت سابق باز می‌گردد.
در حالی که کنگره در حال بررسی توافق است باید توجه داشت که بدون این توافق سناریویی برای اجماع جهان برای مقابله با ایران وجود نداشت.
ما تحریم‌ها را اجرا کردیم تا به راه حل دیپلماتیک برسیم. و به اینجا رسیدیم.
ایران می‌توانست اورانیوم غنی‌شده و پلوتونیوم برای تولید سلاح هسته‌ای تولید کند بدون اینکه ما برای تشخیص آن امکان بازرسی داشته باشیم.
من به شدت معتقدم امنیت ملی ما اکنون با ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تأمین شده است.
بدون توافق چه در زمان من یا رئیس جمهور بعدی، باید دو گزینه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای با استفاده از نیروی نظامی برای متوقف کردن آن را بررسی می‌کردیم.

اوباما خطاب به کنگره: این توافق امنیت ملی ما را تأمین می‌کند/ من هر قانون و مصوبه‌ای را که مانع از اجرای این توافق شود وتو خواهم کرد.


15:25 آغاز قرائت بیانیه مشترک توسط موگرینی و دکتر ظریف (جزئیات بیشتر)

ظریف: امروز یک روز تاریخی است. برای ما افتخار بزرگی است که اعلام کنیم که به یک توافق درمورد موضوع برنامه هسته ای ایران دست یافته ایم.
این توافق فرصت های جدیدی را خواهد گشود و گامی است رو به جلو برای پایان دادن به بحرانی که بیش از 10 سال به طول انجامیده است.
امروز یک روز تاریخی است.این دستاورد محصول یک تلاش جمعی است. تصمیمات تاریخی هیچ گاه آسان نیست.



فرزندان انقلاب 1+5 را به جمع‌بندی رساندند/ لاوروف نیامد/ موگرینی: تمام شد؛ به توافق رسیدیم/ فابیوس: احتمال زیاد به تهران سفر کنم/ ظریف: در لحظه‌ای تاریخی هستیم/  انتشار مهمترین محورهای جمع‌بندی مذاکرات

15:20 سرگئی لاوروف به محل برگزرای نشست خبری برای گرفتن عکس یادگاری پایانی نیامد.

15:15 وزرای خارجه در حال ورود به مرکز رسانه‌ای اتریش، محل برگزاری نشست خبری هستند.

14:55 لاوروف: پس از سال‌ها تلاش به نتیجه رسیدیم. این توافق راه را برای روابط بلند مدت با ایران و اجرای پروژه های بزرگ باز می‌کند.

14:45 مقامات اسرائیل می‌گویند متن توافق را دارند و در حال بررسی آن هستند/ بی‌بی‌سی

14:35 باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا تا ساعتی دیگر درباره مذاکرات هسته‌ای سخنانی را ایراد خواهد کرد.

14:30
پایان آخرین نشست وزرای هفت کشور/ خانم موگرینی در توئیتر خود نوشت: مذاکرات تمام شد. به توافق رسیدیم.

14:15 فابیوس وزیر خارجه فرانسه: توافق با ایران حداقل در 10 سال اول به اندازه کافی قوی است/ احتمال بسیار زیادی دارد که به تهران سفر کنم / فابيوس: با وجود مواضع فرانسه در جريان مذاکرات هسته‌اي، اطمينان دارم که شرکت‌هاي فرانسوي "سهم منصفانه‌اي" از بازار پس از تحريم ايران را به دست خواهند آورد

13:40 نشست نهایی ایران و 1+5 پشت درهای بسته ادامه دارد. پس از این جلسه، نشست خبری برگزار خواهد شد.

13:25 جلسه نهایی وزرای خارجه ایران و 1+5 به همراه خانم موگرینی آغاز شد.(جزئیات بیشتر)

وزیر امور خارجه در ابتدای این نشست گفت: به توافقی نزدیک می‌شویم که توافق کاملی برای همه نیست اما آن‌ چیزی است که ممکن و در دسترس است. در لحظه‌ای تاریخی هستیم و فصل جدیدی از امید آغاز می‌شود. ما به لحظه‌ای نزدیک شدیم که می‌توانست پایان امیدها باشد. از همه کسانی که این روند را شروع کردند تا بتوانیم به یک راه‌حل برد برد برسیم، تشکر می‌کنم. از دولت‌های دیگری که به این روند کمک کردند، از آقای خاویر سولانا و خانم کاترین اشتون تشکر می‌کنم.

فدریکا موگرینی نیز در ابتدای این نشست اظهار داشت: تصمیماتی که ما امروز می‌گیریم فقط مربوط به برنامه هسته‌ای ایران نیست و خیلی بیشتر از آن است که می‌تواند راه را برای فصل جدیدی در روابط بین‌الملل باز کند و نشان دهد دیپلماسی همکاری و هماهنگی میتواند بر دهه‌ها تنش و رودررویی فایق شود که این نشانه امید برای همه جهانیان است.

13:00 برخی از مهمترین محورهای برجام : (جزئیات بیشتر)

قطعنامه­‌های تحریمی ناعادلانه شورای امنیت سازمان ملل متحد، شامل کلیه تحریم‌های اقتصادی و مالی تحمیل شده علیه کشورمان، در قالب یک چارچوب مورد تفاهم و از طریق صدور یک قطعنامه جدید به یکباره لغو خواهند شد؛
با صدور قطعنامه جدید ذیل ماده 25 منشور ملل متحد، ضمن اشاره به ماده 41 منشور صرفاً در بندهای مربوط به لغو تحریم های گذشته، تحول ماهوی در نحوه برخورد شورای امنیت با ایران ایجاد خواهد شد؛
همه تاسیسات و مراکز هسته ای ایران به کار خود ادامه خواهند داد. بر خلاف خواسته های اولیه طرف مقابل، هیچ کدام نه برچیده می شوند نه تعطیل؛
سیاست جلوگیری از غنی سازی ایران شکست خورد؛ برنامه غنی­سازی ایران ادامه خواهد یافت؛
زیرساخت هسته ای ایران حفظ خواهد شد. هیچ سانتریفیوژی از بین نخواهد رفت و کار تحقیق و توسعه بر روی کلیه سانتریفیوژهای کلیدی و پیشرفته ایران از جمله IR-4، IR-5،IR-6  و IR-8ادامه می یابد؛

12:30 آمانو در جمع خبرنگاران در هتل کوبورگ: جلسه‌های فنی و تدابير فنی انجام شده و توافق جداگانه درخصوص پارچين انجام خواهد شد.

12:20 رویترز درباره جزئیات توافق صورت گرفته نوشته است: تحریم‌های تسلیحاتی ظرف 5 و تحریم‌های موشکی ظرف 8 سال برداشته خواهند شد/همچنین درصورت نقض توافق ازسوی ایران و اثبات آن،تحریم‌ها میتواند پس از 65روز احیا شود.

10:45 خبرگزاری رویترز گزارش داد: «دیپلمات ایرانی می‌گوید ایران و قدرت‌های بزرگ به توافق هسته‌ای(نهایی) رسیدند». در گزارش این خبرگزاری غربی به نقل از دیپلمات ایرانی که خواستار عدم انتشار نامش شده، آمده است: «همه کارهای سخت به ثمر نشست و ما به توافق رسیدیم. خدا مردم ما را حفظ کند و به آنها عنایت دهد».

07:30 دو منبع دیپلماتیک گفته‌اند که رفع تحریم‌های تسلیحاتی ایران به صورت مرحله به مرحله بوده و این روند در توافق نهایی 8 سال به‌طول خواهد انجامید.

05:15 محمد دریایی معاون مدیرکل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت خارجه: وزرای خارجه ایران 1+5 فردا صبح نشست عمومی مهمی خواهند داشت. براساس نتیجه آن جلسه درمورد اقدام بعدی تصمیم می‌گیرند.

04:40 شبکه المیادین گزارش داده است که توافق ساعت 10:30 به وقت وین (13 به وقت تهران) اعلام می‌شود. گفته می‌شود ساعت 10 نشست جامع ایران و 1+5 است. (جزئیات بیشتر)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 106
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 82
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    به کی بگیم نه از اتم خوشمون میاد نه دستازرد هسته ش؟
  • امیر ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    تبریک به ملت بزرگ ایران خسته نباشید دلاورمردان هسته ای ظریف بزرگ دست مریزاد
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    هوررررررااااااااا
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    این محور ها رو کی گفتن؟؟؟
  • ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    خدا رو شکر تبریک به رهبری و مردم
  • کامیار ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    درود بر فرزندان انقلاب
  • حقیقت بین ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    آخ آخ آخ شروع شد که اینا رو هر گروهی مصادره کنه واسه خودش.مشرق تا حالا فقط نقدشون میکردین تو و دوروبریات حالا دیگه شدن فرزندان انقلاب...
  • سعید ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    زنده باد ایران خدایا شکرت
  • عبدالله المسکین ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    لحظه خوش کجاس?! از محتواش مگه کسی خبر داره ?! باید دید چیرو امضا کردن !
  • ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    امیدوارم بهترین اتفاقا برامون بیفته
  • علیرضا ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    امیدوارم خطوط قرمز رعایت شده باشه مخصوصا" بازدید از مراکز نظامی ....
  • خبرنگار ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    حالتون خوبه هنوز بیانیه مشترک خوانده نشده است، برای خودتون زنده باد سر میدین این مشرق هم معلوم نیست چند چنده توافق ژنو که دوسال قبل مثل الان خوشحالی کردین چه گلی به سر ما زد جز محدود شدن در تحقیقات تا 5 درصد غنی سازی و تحریم های جدید که این توافق به سر ما بزنه چرا بیدار نمیشید. باید تلاش کنیم خودمون دست رو زانو بزاریم و کار کنیم تا بشیم جهان اولی نه اینکه با عصای شکسته قدرت های مثلا بزرگ رو پای خودمون به ایستیم بعد اگر عصا رو گرفتن بازم بیفتیم جای اول . مشرق خودتو اصلاح کن هنوز توافق خوانده نشده است. یا علی مدد..
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    همین امشب آمریکا یک فکت شیت منتشر میکنه و میزنه زیر همه چیز
  • نازنین ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    خداروشکر خداروشکر خداروشکر خداروشکرخداروشکرخداروشکرخداروشکرخداروشکرخداروشکرخداروشکرخداروشکرخداروشکرخداروشکرخداروشکرخداروشکرخداروشکرخداروشکرخداروشکرخداروشکرخداروشکرخداروشکرخداروشکرخداروشکرخداروشکرخداروشکرخداروشکرخداروشکر درود بر شیران ایران
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    اتفاقا هم از اتم خوشمون میاد و هم از دستاورد هاش چون ما از اون در راه صلح و پیشرفت استفاده میکنیم یکی باید جلوی این 5 کشور دارای بمب رو بگیره
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    بالاخره پروتکل الحاقی را پذیرفتند تبریک به ملت ایران از این به بعد تحریمهای موشکی هم به هسته ای اضافه خواهد شد بریزید جشن بگیرید
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    الزام بر ممنوعیت فعالیت موشکی کشورمان از جمله در حوزه موشک های بالیستیک به محدودیت هایی در حوزه موشک های طراحی شده برای سلاح هسته ای که جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به دنبال آن نبوده و نخواهد بود، تبدیل خواهد شد؛ این یعنی چه؟؟؟؟؟؟
  • ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    تبریک تبریک به تو تبریک به خودم تبریک به شما
  • علی1080 ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    تبریک، تبریک، تبریک، تبریک... تبریک به ملت بزرگ، مقاوم، غیور و شهید پرور ایران، تبریک به تمام آزادگان جهان... تبریک تیم خستگی ناپذیر و شجاع مذاکره کننده کشورم ایران... تبریک به تو مشرق، تبریک به شما، تبریک به خودم، تبریک به همه..... مرگ بر صهیونیزم و نتانیاهو
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    باید پای فابیوس دلال صفت مزدور را اگه بیاد ایران قلمش کرد پست فطرت دودوزه باز. درود بر ملت بزرگ ایران ، رهبر عظیم الشان ودولت وبزرگمردان سیاست خارجی بویژه آقای ظریف وعزیزان شریف تیم هسته ای، برهمه بخاطر این پایداری مبارکباد...
  • مرتضیsk ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    تا تو ایران دقیق بررسی نشه و کنگره محترم اِمریکای جنایتکار تصویب نکنه جای خوشحالی نداره دقت کنید گزینه دبّه اِمریکا همیشه رو میزشه
  • رضا ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    ان شاء الله هر چی به صلاح کشور و مردمه پیش بیاد. امیدوارم نتیجش واسه مردم خیر باشه. البته راه نقد توافق هم باز باشه
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    اوباما گفت تحریمها بعد از راستی آزمایی اقدامهای ایران لغو میشه!!!!
  • ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    بقول یه کاربری.. امام خمینی اگر این جنگ 20سال طول بکشد ما ایستاده ایم !! 8 سال جنگ با صدام 12 سال هم جنگ با 1+5 ..
  • ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    فعلا زوده اخوی
  • یعنی چی ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    اقای روحانی میگوید هیچ وقت تحریم ها موفق نبودند ولی بر زندگی مردم تاثیر میگذارد . این جمله یعنی چی اخهههه؟!!!!
  • ایران دوست ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    خسته نباشید دلاوران هسته ای کشور را شاد کردید
  • رجب ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    تو چکاره ای خوشت بیاد یا نیاد برو کشکت را بساب از این چیزها تو سر در می آوری
  • حامد ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    دلاوران هسته ای کسانی هستند که با خون خود تعهد شان به خدا وملت را امضا کردند نه حقوق دان ها
  • کاپیتان ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    گذر زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد انرژی هسته ای حق مسلم ماست به دکتر ظریف خسته نباشید میگم
  • هدی ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    سلام.تبریک.البته به مشرق برای اطلاع رسانی از نوع امیدوار کننده .تیترهایتان لبریز از امید است.فارغ از قضاوت .ما از شبکه من و تو و خیلی از رسانه های داخلی ناامیدیم چون در آن امیدی نیست.دریافت امیدحق مسلم ماست.
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    انا لله و انا الیه راجعون خبر تعلیق 8سال هسته ای و اضمحلال راکتور آب سنگین اراک موجب تاثر و تالم شدید اینجانب شد از خداوند برای مردم شریف ایران صبرجمیل و اجر جزیل از درگاه کبریایی خداوند سبحان مسئلت میکنم
  • ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    خوشت نمیاد به سلامت اخوی.درود به شرفت مرد دیپلماسی.
  • ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    15:30 سخنرانی اوباما آغاز شد: براساس این توافق بازرسان به هر مکان مشکوک دسترسی خواهند داشت. در هر زمان و هر مکان لازم. .............................................. آیا این شامل مراکز نظامی است؟ و اگر هست مگر مراکز نظامی از خطوط قرمز ما نبود؟
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    چقدر خوب فارسی بلدی مستر
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    انرژی هسته ایتون تمام شد؟ خخخخخخخخخخخخخخخ
  • ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    اوباما گفت : ایران محدودیت موشکهای بالستیک خواهد داشت .
  • ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    فرانسوی لعنتی
  • علی ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    زنده باد ایران پاینده باد رهبر تشکر از تیم دولت
  • ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    اوباما:این توافق بر مبنای اعتماد شکل نگرفته است، بر اساس راستی‌آزمایی شکل گرفته است. براساس این توافق بازرسان به هر مکان مشکوک دسترسی خواهند داشت. در هر زمان و هر مکان لازم. نمیدونم منظورش از هر مکان کجاها میشه؟ ولی فکر کنم مراکز نظامی منظورش بوده،امروز دوباره ترکمنچای امضا شد :(((
  • حسن فاضل نجف آبادی ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    درود بر این مرد شجاع، شریف وصادق وهمینطور دلاوران تیمش...دعای خیر وآرزوی سلامتی وسربلندی برای همه آنانی که برای سربلندی ایران عزیز اسلامیمان تلاش ایداری می کنند...
  • علیرضا ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    آبنبات چوبیا رو کی میدن بهمون؟ روحانی محتاج توافق بود تا دوباره رای بیاره. ملت منتظر تهدیدها و تحریم های بیشتر باشید
  • ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    وقتی امریکا و دوستاش راضی ن معلومه چه فاجعه ای رو امضا کردن همه چیزو دادن رفت که تحریما فقط کاهش پیداکنه اونم با کلی تهدید خفت بار تازه سردار و قهرمان و دلاور هم شدن حالام که مشرق فرمودن فرزندان انقلاب
  • کمال ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    خداوندا فرزندان این چنینت را درپناه خودت حفظ وسربلند بدار زنده وپاینده باشید
  • ناشناس ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    صحبت های آمانو نشان داد که متاسفانه بازرسی از مراکز نظامی پذیرفته شده است .
  • شفق ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    مشرق جان مطمئنی پاپان خوش؟ لطفا یه بار خطوط قرمز رو در کنار توافق قرار بدین.
  • ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    به درک که خوشت نمی اید بیسواد
  • ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    فابیوس حق ندارد به ایران بیاید مگر برای محاکمه! او عامل انتقال ایدز به ایران است و دستش به خون مردم الوده !!!
  • علیرضا ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    مشرق ترسو عرضه و شهامت حرف حق گفتن را نداری سایت نزن نان به نرخ روز نخور واقعا برای شما متاسفم !!...........................................!!
  • محمود ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    الان از مغازه میومدم دیدم همه قیمت هانصف شده بود شیر سیصد تومن بنزین دویست تومن پرسیدم چی شده حراجیه گفت نه توافق شده هوررررررررررررررررررررررررررررا اصلا یه وضعیا
  • ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    حرف های روحانی و اوباما رو که میزاریم کنار هم میبینیم که ماجرای بازی تراکتور-نفت داره تکرار میشه!
  • ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    چه خطوط قرمزی اخوی ! هرجارو بخوان می تونن بازدید کنن ایناهمه اش نمایشه...
  • ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    نمیخوام پیش داوری کنم اما جای تاملداره که هر دو طرف خیلی خوشحالن بعد هم حالا کی از فابیوس دعوت کرده که خودشو تحویل گرفته
  • ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    اصلا شرکت های فرانسوی رو دیگه نباید تو ایران راه داد هم از آخور ایران می خورند هم از آخور کشورهای عربی
  • ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    باید اقتصاد ما ضد تحریم باشه و در زمینه های حساس به بیگانگان نیازمند نباشیم
  • ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    خدایی از همه تشکر کرد الا از دکتر جلیلی که شش سال تمام عهده‌دار مذاکرات بود و انصافاً چیزی کم نگذاشت.
  • پیمان ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    دانشمند عرصه دیپلماسی دعایت میکنیم ظریف بزرگوار اجرت با خدا عزیز - هرروز سر نماز دعا میکردم که خداوندمیخواستم به ظریف قوت روحی بدهد تا در مقابل قدرتمندان دنیا کم نیاورد و بتواند ادامه دهد که دعایم مستجاب شد متشکرم خدایا
  • ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    مواظب باش سکته نکنی بدبخت فرافکن. هنوز که چیزی مشخص نیست. راستی مردم ببو نیستن ببو خودتی و ...
  • ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنانی پس از حصول توافق هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ تأکید کرد که تحریم‌ها علیه تهران به صورت تدریجی برداشته خواهند شد.
  • ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    عمو فازت چیه؟ بگو شاید ما هم شاد شدیم چی میزنی؟
  • ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    خر برفتو خر برفتو خر برفت
  • ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    پولدارای بالاشهر امشب بریزید تو خیابونا و پارتی بگیرید الکی خوش ها !
  • ناشناس ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    فازت چیه ؟
  • دانشجو ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    ایران با 1+5 قبل از انقلاب هم مشکلی ندشت
  • ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    حضرت محمد (ص) فرمودند : سه چیز است که در هرکس باشد منافق است اگرچه روزه بگیرد و نماز بخواند و حج و عمره هم انجام بدهد و بگوید من مسلمان هستم : 1.کسی که وقتی سخن می گوید دروغ بگوید 2.هنگامی که وعده ای بدهد تخلف ورزد 3.وقتی امین شمرده شود خیانت کند. نهج الفصاحه صفحه 268 حدیث 1280
  • ناشناس ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    زیپی هاتولی معاون وزیر خارجه اسرائیل صبح سه شنبه درباره انتشار اخبار اولیه از این توافق اعلام کرد: «این توافق، تسلیم شدن تاریخی غرب در برابر محورهای شرارت به رهبری ایران است. پیامدهای این توافق در آینده قابل پیش بینی، بسیار جدی خواهد بود.»
  • ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    خدایا شکرت روحانی مچکریم ظریف عشق منی بالاخره کاسبین تحریم نابود شدن. اقایون افراطی ابو بریزید اونجایی که میسوزه. میدونم که اون سه میلیون افراطی بر خلاف خواسته ملت بزرگ ایران و رهبری عظیم الشان خواستار عدم توافق بودن . وای که چه بوی دماغ سوخته ای میاد. حالا فهمیدید مذاکره یعنی چی؟ هدف یعنی چی؟ ۸ سال مذاکره کردید افتخارتون این بود که کاترین اشتون لباس پوشیده تری میپوشه.خخخخخخخخخ وای که چه قدر خوشحالم. لا اقل از شکست افراط خوشحالم. دیگه کشور بیمه شد سران کشور متوجه شدن افراطی جماعت بیان سرکار فقط نابودی و تحریم به بار میاد. خوب مشکل مذاکرات رو حل کردیم حالا مونده به دستور دکتر روحانی کبیر ریشه افراط رو بخشکانیم.وای اگر روحانی حکم جهادم دهد ارتش افراط نتواند که جوابم دهد. اولا از مقام عظمای ولایت بابت حمایت هاشون از تیم مذاکره کننده و در واقع از ملت ایران تشکر میکنم. مطمئنا ایشان وضع مردم رو به درستی درک میکنند. از تمام تیم مذاکره کننده تشکر میکنم.همیشه در خط ولایت باشید.افراط اگه فروپاشید به خاطر فاصله گرفتن از ولایته. و در نهایت به ملت بزرگ ایران تبریک میگم و به افراطیون و کاسبین تحریم تسلیت میگم و از خداوند بزرگ تقاضای صبر براشون دارم. چون کمبود آب داریم یه وقت بیش از حد هماهنگ با اسوشون دکتر ابریزان، آب میریزن ... که میسوزه. مشرق چاپ کن لطفا
  • مرتضیsk ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    مشرق تو اندروید نه میشه پاسخ ارسال کرد و نه میشه مثبت یا منفی زد الانم که مثبت و منفی کمپلت از کار افتاده ، یه فکری کن ثواب داره بخدا
  • ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    ببینیم دلار میشه هزار تومان یا نه !
  • ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    ناشناس 18:22 معلومه خیلی آتیش گرفتی در ضمن ببو تو هستی اون ..........
  • ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    حضرت محمد (ص) فرمودند : سه چیز است که در هرکس باشد منافق است اگرچه روزه بگیرد و نماز بخواند و حج و عمره هم انجام بدهد و بگوید من مسلمان هستم : 1.کسی که وقتی سخن می گوید دروغ بگوید 2.هنگامی که وعده ای بدهد تخلف ورزد 3.وقتی امین شمرده شود خیانت کند. نهج الفصاحه صفحه 268 حدیث 1280
  • امیر ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    خداروشکر تموم شد دیگه فرزندان انقلابو کنار آمریکاییهای جنایتکار و درحال دست دادن با اونا نمیبینیم.امیدوارم دیگه هرگز آمریکاییهارو درحال خنده نبینیم.منظورم صهیونیستاشه.پیامبر بعد از حدیبیه فتح مکه داشت به امید خدا ما هم فتح واشنگتن و تل آویو و ریاض داشته باشیم.دشمنان اسلام بدانند لشکر امام علی می آید.
  • ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    دکتر جلیلی همواره در راه رضای خدا وخدمت به مردم عزیز ایران اسلامی قدم برداشته و بر خواهند داشت فکر نمیکنم از بعضی اقایون انتظار تشکر داشته باشند یا حق
  • ناشناس ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    منظور اوباما از اینکه اول ایران تعهداتش را اجرا کند بعد ما بعد از راستی آزمایی تحریمها راکاهش می دهیم چیه؟؟؟
  • ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    حرفهای اوباما خطرناک است امریکا پدر هرچی نیرنگ وحیله است
  • ناشناس ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    فرض کنید باختیم وامتیاز به غربی ها دادیم اما باز بهتر از هسته شدنه که غیر از ضررزیان وبدبختی ملت ایران چیزی به ارمغان نیاورد جلو ضرر را از هرجا بگیری سود کردی درود بر ظریف که ملت ایران را از تحریم نجات داد
  • ناشناس ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    آقای خبر نگار فکر هسته ای شدن ملت ایران را بی چاره کرده ضرر وزیان تا کی وتا کجا؟؟؟ کره شمالی هم هسته ای شده باید درس عبرتی برای ما باشه
  • ناشناس ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    یعنی 12ساله که سایه شوم تحریمها ملت فقیر ایران را فقیرتر کرده البته به نفع یک عده ذلال وسرمایه دار هم بوده وبیشتر مردم ایران داشتند افسردگی می گرفتند با شنیدن خبر توافق یه خورده خیالمان راحت شد
  • ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    من به همه ایرانیان تبریک میگم ولی دوست دارم بعد از این ماراتون سخت ایران باید خودشو بصورت جهشی از لحاظ اقتصادی و صنعتی بالا برود و خواهشن تمام اونهایی از تحریمها سو استفاده کردن مجازات کنید و اینهایی که سال 88 باعث به تعویق افتادن توافق شدند.
  • ناشناس ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    وقتی به روسیه حمله شد ترکمنچای امضاشد حالا هم به کل آمریکا وغرب حمله شده یک تر کمانچای دیگه ناراحتی نداره هرجا حمله کنیم شانس نداریم تر کمنچای جلو ما خواهند گذاشت قبول قطعنامه 598 شورای امنیت سازمان ملل بعد از 8سال جنگ و1000میلیارد خسارت وعدم پرداخت خسارت جنگ از سوی صدام مگه کمتر از تر کمان چای بود
  • ناشناس ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    زمانی که اقتصاد ما مثل اقتصاد آمریکا وچین شد در آنموقع می توانیم بدون ترس از تحریم هسته ای هم بشویم که متاسفانه 20سال دیگه شاید بشه
  • ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    عمو خدا بیامرزه اگه راستگو دیدی سلام برسان الان سیاست یعنی دروغ وراستگو ی یک افسانه شده
  • ناشناس ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    مردم ایران با مردم آمریکا مشکلی نداره
  • آرش خراط ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    تبریک می گم. انشالله وضع ما مردم کمی ، فقط کمی بهتر بشود همین راضیمان می کند.
  • ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    بجای حرف اینو و اون برو متن کامل توافق نامه را بخون.
  • ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    الان هر کسی داره برای مصارف داخلیش حرفی میزنه شما که خیلی دلواپسی برو متن توافق نامه را بخون. متن اصلی نه فکت شیت ایران یا آمریکا
  • حسين ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    نكاتي از متن انگليسي توافق: 1- تحريمها بعد از آنكه اژانس تأييد كرد ايران تعهدات خود را انجام داده لغو خواهد شد (برخلاف خطوط قرمز) 2- امريكا تحريم‌هاي خود را لغو نخواهد كرد بلكه تعليق خواهد كرد.(برخلاف خطوط قرمز) 3- ايران تا 15 سال فقط غني سازي 3.6 خواهد داشت (پس تكليف سوخت 20درصد راكتور تهران چه مي‌شود؟)
  • ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    فازت 24 راکتور هسته ای رو میزنه.. بدبختی
  • ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    درو بر شرفت بخدا حال کردم....
  • مصطفی ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    حالا نوبت اینه که سران قوا با هم به یه توافقی در داخل کشور برسن که کشور رو از شر مسئولین خائن و دزد نجات بدن. که اگه اینکار رو نکنن باز همون آش و همون کاسه ست.
  • دنی کرد ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    شیر مادرت حلالت وجدانن ای ولا داری
  • محمد از سنه ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    یه حسی میگه اینا بازم دبه میکنن
  • نصیر ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    حرف حساب جواب نداره.
  • عدالت ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    اصلا توچه میدانی اتم چیست برو دنبال پی خودت ...
  • احمد ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    امارات در دو سال گذشته 3000 ایرانی را از خاکش بی دلیل اخراج کرد بدون در نظر گرفتن حقه شهروندیشان .. ما از دولت اقای روحانی می خواهیم حقوق پایمال شده ی ما را بخصوص از دولت ابوظبی پس بگیرد. مشرق جان غیرت داشته باش و منتشر کن
  • ناشناس ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    خوبه ترجمه اش فارسیه حالا چرا معنی آن را نمی فهمی جای سوال داره
  • علیرضا ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    یاد حرف شاهان قاجار افتادم که گفته بودند: این ماده متعفن (نفت) به چه درد میخوره؟ بگذارید بردارن برن!!!
  • تا ابد در مقابل آمریکا میمانیم ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    آقا این چه وضعیه، گفتیم توافق شده دیگه همه چی حله... بر عکس امروز بازم هوا گرم بود، گنجشکام بعد نماز صب شروع کردن آواز خوندن نذاشتن بخوابیم، هیکلمونمفیتنس نشد آقا من اعتراض دارم مگه نگفتن توافق شه همه چی درست میشه؟؟؟؟؟ :))))))
  • علی ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    تا وقتی اختلاس هست پیشرفت نمی کنیم
  • آقای م ر ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    این خط--------------- این نشون************ آمریکا به وعدش عمل نمیکنه؛ شک نکنید
  • lokj ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    مبارکههههههههههههههههههههههههه هو هو هووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووو
  • ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    اگه نقدشون نمیکرد که همین رو هم نمیگرفتن
  • ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    آقای ظریف خیلی دوستتون دارم نه فقط به خاطر توافق هسته ای چون تو این سال ها یکی از بهترین هایی ...........
  • مازیار ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    اقای ناشناس ما از ان می ترسیم که هرچه جمع کردیم پنبه شده ما به پشتوانه همان مذاکرات قبلی وسانتریفیوز های عیار بالایمان که دشمن را به وحشت انداخته بود موفق حال از دید شما شدیم حالا همه انها را دادند تا توافق بشه چه زحمتی کشیدند دولت یازدهم؟حالا کی عقبگرد داشته به 15 سال پیش؟
  • کمال ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    فکر کنم شما منافعه شخصی داری که اینطوری صحبت میکنید
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
    0 0
    یعنی مردم حاضر به توافق به هر قیمتی بودن؟ اگه اینو قبول کنی حله!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس