وزیر کشور با بیان اینکه گزینه پیشنهادی وزارت کشور برای استانداری فارس «افشانی» است، گفت:‌ حاضر به هماهنگی با مجلس هستیم اما این به معنای تحمیل به دولت نیست.

به گزارش مشرق، وزیر کشور در حاشیه هفتادوپنجمین جلسه شورای اجتماعی وزارت کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی براینکه در زمینه جشن هسته‌ای به وزارت کشور ابلاغ شده است یا خیر؟ اظهارداشت: تاکنون چیزی به ما ابلاغ نشده اما طبیعی است اگر خداوند لطف کند و ختم به خیر شود مردم خودجوش جشن خواهند گرفت که ما به استان‌ها و نیروی انتظامی اعلام کردیم که شرایط را برای حضور مناسب مردم فراهم کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اعتراض نمایندگان مجلس شورای اسلامی به انتخاب استاندار اظهار داشت: هر کسی وظیفه‌ای دارد. نمایندگان مجلس و دولت هر کدام وظیفه‌ای دارند که وظیفه وزیر کشور معرفی استاندار است تا دولت استاندار را انتخاب کند و وظیفه مجلس نیز در این امر نظارت بر این امر است.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: ما در این دولت اعلام کردیم در رابطه با راجع به تعاملی که با مجلس داشتیم حاضر به هماهنگی هستیم اما هماهنگی به آن معنا نیست که به وزارت کشور یا  دولت استانداری تحمیل شود کما اینکه تاکنون نیز این گونه نبوده است.

وی با بیان اینکه نمایندگان 5 نفر را به وزارت کشور برای استانداری فارس  معرفی کردند خاطرنشان کرد: وزارت کشور در بررسی خود این 5 نفر را صاحب صلاحیت استانداری در استان فارس تشخیص نداد چراکه فارس استان مهمی است و مسائل با اهمیتی دارد و لازم است تا افرادی با شناخت و توانمندی بهتری در این استان باشند، بخشی نیز خودشان قبول نکردند. به هر حال یک نفر را خودمان به دولت معرفی کردیم و به دولت فرستادیم چراکه این حق و اختیار وزارت کشور است و امیدوارم بعد از معرفی استاندار به تعامل خوبی که با نمایندگان محترم توسط استاندار به وجود می‌آید این مسائل رفع شود، ما هیچ نگران نیستیم.

رحمانی‌فضلی در پاسخ به این سوال که نمایندگان مسئله استیضاح وی را مطرح کرده‌اند نیز خاطرنشان کرد: به هر حال مجلس اختیار دارد و اگر بخواهد استیضاح کند نمی‌توانیم فرار کنیم و گزینه ما آقای افشانی است که وی را به دولت معرفی کردیم.

رحمانی‌فضلی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا در راهپیمایی روز قدس گزارشاتی مبنی بر اینکه اقدامات خرابکارانه یا تروریستی انجام شود، بوده یا خیر اظهارداشت: ما از یک ماه قبل موضوع راهپیمایی و تجمعات را مورد توجه قرار دادیم، با توجه به اینکه گروه‌های تروریستی همواره قصد دارند از تجمعات بتوانند در جهت منافع خودشان استفاده کنند تدابیر لازم اندیشیده بودید و در مناطق مرزی نیز این کار را انجام دادیم و مطمئن بودیم که هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و الحمدلله دو روز قبل گروهی سه‌ نفری که مجهز به حمل سلاح بودند مواد منفجره و مواد انفجاری بودند توسط مرزبانان در منطقه شرقی بازداشت شدند که اعترافات بسیاری انجام دادند و حتما شبکه آنان شناسایی خواهد شد و اقدامات لازم درباره آنان انجام خواهد شد، این گروه تروریستی وابسته به گروه‌های تروریستی شرق کشور بودند.

رحمانی‌فضلی در پاسخ به سوال دیگری با اشاره به وضعیت عفاف و حجاب گفت: توقع در این زمینه زیاد است و این توقع به حق است که مردم توقع دارند و هم مسئولین دولت و مقام معظم رهبری در این زمینه توقع دارند چراکه ما یک جامعه دینی هستیم و به دنبال آن هستیم که الگوهای مناسب با عرف، مذهب معرفی شوند که در دولت شورای اجتماعی وزارت کشور به طور مرتب تشکیل شده است و برنامه‌های مختلفی را برای فعال کردن دستگاه‌های اجرایی در این زمینه تدارک دیدیم و نظارت بر عملکرد دستگاه اجرایی وجود داشته باشد.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: در مرحله اول این امر باید از درون دستگاه‌های اجرایی انجام شود که در این زمینه اقدامات خوبی انجام گرفته است و گزارش‌هایی که ما داریم آن است که وضعیت بهتر شده است و تلاش‌های خوبی صورت گرفته است اما در فضای عمومی که پلیس مسئول است هیچ گونه کاهشی در اقدامات پلیس نداشتیم اما این کار با روش‌های هوشمندانه و مدبرانه که موجب رنجش مردم نشود صورت گرفته است تا التهاب اجتماعی ایجاد نکند و این امر مبتنی بر مشارکت مردم بوده است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: اما اینکه خودمان در این زمینه راضی باشیم باید بگوییم که ما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و باید در این زمینه تلاش کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • صالح ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    آقایان گویا مسئله حجاب را به شوخی گرفته اند.کدام برخورد هوشمندانه.چرا با زبان روزه دروغ می گویی.هیچ برخوردی با بدحجاب ها دیده نمی شود.دروغ گناه کبیره است. ای مردم اینها بی تفاوتی ما را دیده اند که اینگونه مسئله را به شوخی گرفته اند و ماست مالی می کنند.دادستان ها و نیروی انتظامی اکثر نقاط کشور برخورد عملی با بدحجابی که دستور دین است و در راستای نهی از منکر عملی و تعزیر شرعی است رها کرده اند و اینجانب شاهد بوده ام و از دیگران هم مطلع شده ام که اکثر قضات کشور حتی از یک تذکر ساده به زنان بدحجاب در جلسه ی دادگاه هم کوتاهی می کنند.رسانه های اصولگرا سکوت نکنید.
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    حالا کی هست این افشان
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    درود بر همه روسای جمهور جهان مخصوصا رییس جمهور دوملند و ایندولند
  • بابک ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    مجلس نباید به خاطر یک استان خودشو کوچیک کنه... ولش کنید به ما چه استاندار کی باشه ...والا...
  • شمس اردکان ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    من به وفا داری وزیر کشور و دولت روحانی شک ندارم اما نمیدانم چطوری بیان کنم
  • پنجعععلی ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    عباس معصومیه؟
  • چادگانی ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    هرطوری دوست داری بیان کن.خب حالا این افشانی کی هس .چرا باهاش مخالفند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس