کد خبر 441392
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۶

حیدر العبادی نخست وزیر عراق شامگاه سه شنبه با صدور بیانیه ای توافق هسته ای میان ایران و شش قدرت جهانی را به ملت ایران تبریک گفت.

به گزارش مشرق، وی در این بیانیه که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، ابراز امیدواری کرده که نتایج و دستاوردهای این توافق به پایان مصیبت ها و فجایع جنگ و درگیری های منطقه منجر شود.

العبادی بیان اینکه «با اهمیت و خوشبینی بالایی روند این پرونده را پیگیری می کردیم و آرزو می کنیم که این توافق امنیت، رفاه و صلح و ثبات برای ایران، جهان و منطقه به ارمغان بیاورد»، گفت: این توافق بهترین انتخاب از میان انتخاب های سخت و دشوار برای همه بود.

وی این توافق را به ملت ایران، جهان و منطقه تبریک گفت و آن را گامی مهم برای حل مشکلات، در زمانی که منطقه نیازمند صلح و ثبات است، دانست.

نخست وزیر عراق با ابراز امیدواری نسبت به همکاری و هماهنگی بیشتر در جنگ علیه تروریسم در پی این توافق، گفت: ما به همکاری و هماهنگی بیشتر بویژه در جنگ علیه داعش نیاز داریم که هدفش را تجزیه منطقه قرار داده و تلاش می کند منطقه را در فتنه و خون غرق کند.

پیش از این نیز ابراهیم جعفری وزیر خارجه و سعد الحدیثی سخنگوی دولت و گروهی از نمایندگان پارلمان و شخصیت های سیاسی عراق، بعداز ظهر سه شنبه از این توافق استقبال کردند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس