سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که همه طرفین مذاکره توافق دارند که در صورت عدم رسیدن به توافق تا آخر امشب، برنامه اقدام مشترک برای کمک به ادامه مذاکرات تمدید شود.

به گزارش مشرق، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روز دوشنبه از حصول «پیشرفت‌های واقعی» در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 خبر داد.

آقای «ارنست» با وجود این گفت که برخی موارد اختلافی بین دو طرف هنوز حل نشده‌اند.

تا امشب توافق نشود، توافق ژنو تمدید می‌شود

وی افزود: همه طرفین مذاکره توافق دارند که در صورت عدم رسیدن به توافق تا آخر امشب، برنامه اقدام مشترک برای کمک به ادامه مذاکرات تمدید شود.


ایران بر اساس برنامه اقدام مشترک که به توافق ژنو شهرت یافته، برخی «کاهش‌های موقت در تحریم‌های اعمال شده» را تجربه می‌کند.

در خصوص الزام‌آور بودن توافقنامه اظهارنظر نمی‌کنم

خبرنگاری پرسید که آیا این توافق احتمالی، برای دولت ایالات متحده الزام‌آور است؟

ارنست در پاسخ گفت: «در این خصوص اظهارنظر نمی‌کنم، می‌توانید این سوال را از وزارت خارجه بپرسید.»

گزینه‌ها هنوز روی میز است

سخنگو به گزینه‌های پیش‌رو در صورت شکست مذاکرات هم پرداخت و گفت: «در صورت شکست گفت‌وگوها، همه گزینه‌ها روی میز رئیس‌جمهور (اوباما) خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جعفر ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
    0 0
    بازم تمدید چند ماهه؟ بابا اقتصاد داره تو این بلاتکلیفی دست و پا میزنه رکوووووود داره به همه ضربه میزنه تورو خدا یه سرش بکنید. یا توافق یا عدم توافق
  • ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    سخنگو به گزینه‌های پیش‌رو در صورت شکست مذاکرات هم پرداخت و گفت: «در صورت شکست گفت‌وگوها، همه گزینه‌ها روی میز رئیس‌جمهور (اوباما) خواهد بود. تا حالا چه غلطی کردید با این گزینه های روی میزتان ؟
  • ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
    0 0
    همه گزینه های روی میز است؟ تنها گزینه روی میز شما فقط و فقط مذاکره است. اگر می توانستید تا به حال همانند عراق و لیبی به ما حمله می کردید. نمی توانید کاری غیر از مذاکره انجام دهید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس