کد خبر 443114
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۰

نتایج تازه ترین نظرسنجی نشان می‌دهد که بیش از ۵۸ درصد آمریکایی‌ها از مفاد اصلی توافقنامه هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی حمایت می‌کنند.

به گزارش مشرق، نظرسنجی مشترک موسسه "کاتو" و "یوگاو" حاکی است که 58 درصد آمریکایی ها از توافق هسته‌ای که بر اساس آن برنامه اتمی ایران طی 10 تا 15 سال محدود خواهد شد و در ازای آن تحریم های نفتی و اقتصادی لغو خواهد شد، حمایت می کنند.

40 درصد مردم آمریکا نیز مخالفت خود را با این توافق اعلام کرده اند. بیش از 53 درصد آمریکایی ها نیز اعلام کرده اند که ترجیح می دهند کنگره اجازه اجرای این توافقنامه را بدهد و 46 درصد آمریکایی ها نیز خواستار مخالفت کنگره با توافقنامه شده اند.

زمانی که این توافقنامه تنها یک توافق بین دولت اوباما و ایران ارزیابی می شود، میزان حمایت آمریکایی ها نیز با کاهش روبرو شده است.

این نظرسنجی مدعی است: آمریکایی ها علی رغم حمایت از توافق هسته‌ای با ایران، نسبت به این مساله شک و تردید دارند که توافق بتواند موجب متوقف کردن برنامه هسته ای ایران شود. 52 درصد آمریکایی ها بر این باورند که توافق نمی تواند ایران را از تولید سلاح اتمی بازدارد.

البته 51 درصد آمریکایی ها اعلام کرده اند که این توافق موجب به تاخیر افتادن توسعه برنامه اتمی ایران خواهد شد و 47 درصد نیز با این مساله مخالفت کرده اند.

در نهایت 63 درصد آمریکایی ها نیز اعلام کرده اند که اگر ایران به قابلیت های اتمی پیشرفته دست یابد این مساله فاجعه بار خواهد بود. 32 درصد آمریکایی ها نیز این مساله را قابل مدیریت دانسته اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس