کد خبر 431483
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰

نمانیده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: هیأت رئیسه مجلس در تخلفی آشکار اقدام به تغییر گزارش کمیسیون امنیت ملی در مورد الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای کرده و اقدام به حذف قید تصویب در مجلس کرده‌اند.

به گزارش مشرق، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای کشور گفت: گزارش طرح مذکور با امضای حسین سبحانی‌نیا (نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس) در تاریخ ۲۳ خرداد ۹۴ با شماره چاپ ۱۴۷۰ به چاپ رسید و در ردیف نهم دستور جلسه هفتگی هفته قبل صحن مجلس قرار گرفت.

وی ادامه داد: هم کمیسیون امنیت ملی و هم هیأت رئیسه مجلس به ویژه شخص رئیس مجلس برخلاف تبصره ۲ ماده ۱۴۶ آیین‌نامه داخلی مجلس گزارش جایگزینی را برای طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای در کمیسیون مطرح و منتشر کردند تحت عنوان گزارش جایگزین گزارش ۱۴۷۰ و در تارخ ۲۶ خرداد ۹۴ آن را چاپ کردند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: تفاوت این دو گزارش در آن است که در گزارش اولیه کمیسیون آمده بود که هرگونه نتیجه مذاکرات هسته‌ای با ۱+۵ در صورتی معتبر است که الزامات ذکر شده در طرح را به صورت شفاف رعایت کند و به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد اما در گزارش جایگزین آمده که هرگونه نتایج مذاکرات هسته‌ای با کشورهای ۱+۵ در صورتی معتبر است که الزامات طرح را به صورت شفاف رعایت کند و لزوم تصویب آن در مجلس شورای اسلامی از گزارش حذف شده است و در پایان آن در تبصره‌ای آمده است نتیجه مذاکرات باید در جهت تطبیق با قانون اساسی و مصوبات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارائه شود که این امر دردی را دوا نمی‌کند.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: با این کار ضمانت اجرایی گزارش کمیسیون امنیت ملی در مورد الزام دولت در حفظ دستاوردهای هسته‌ای حذف شده و این تخلف آشکاری است که صورت گرفته و بنده از هیأت رئیسه مجلس به کمیسیون اصل ۹۰ شکایت خواهم کرد.

وی افزود: بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۴۶ آیین نامه داخلی مجلس زمانی که گزارش کمیسیون در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفته باشد نه کمیسیون و نه هیأت رئیسه مجلس نمی‌توانند تغییری در گزارش کمیسیون اعمال کنند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس