عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی از حذف طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای از دستور کار امروز مجلس خبر داد.

به گزارش مشرق، محمد حسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه علنی پارلمان با انتقاد از در دستور کار قرار نگرفتن طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ایران، اظهار داشت: روز چهارشنبه هفته گذشته بررسی طرح صیانت از حقوق هسته‌ای با رأی بالای نمایندگان مجلس به تصویب رسید و در هفته جاری هم در جانامه‌ای نمایندگان این طرح در دستورکار امروز قرار گرفته بود.

وی ادامه داد: متأسفانه در جلسه امروز وقتی دستور کار قرائت شد، این طرح حذف شده بود و در دستور کار قرار ندارد در حالی که طبق اصول قانون اساسی و مواد آئین‌نامه داخلی مجلس طرح‌ها باید به‌نوبت و براساس اولویت خود مطرح شوند.

این نماینده مجلس با اشاره به تقدیر ائمه جمعه در نماز جمعه این هفته از بررسی چنین طرحی در مجلس، گفت: ملت ایران در جریان تشییع پیکر شهدای گمنام از نمایندگان خواستند که به مسئله هسته‌ای توجه کنند و روز جمعه هم ائمه جمعه برای بررسی چنین طرحی تشکر کردند و حالا جای سؤال است: چرا این طرح در دستور قرار نگرفته است؟

آصفری افزود: علی‌رغم اینکه این طرح در دومین دستور کار جلسه علنی امروز قرار داشت و در دستور کار چاپ شده بود اما امروز در دستور قرار نگرفت لذا رئیس مجلس نباید اجازه چنین رفتارهایی را بدهد، چرا که این موضوع بی‌احترامی به نمایندگان مجلس است لذا بهتر است که بگویید چه‌کسانی پشت‌پرده تصمیم می‌گیرند که ما نمایندگان هم مطلع شویم.

به گزارش تسنیم، پس از بیان این تذکر، اکثر نمایندگان مجلس موافقت خود را با چنین تذکری بیان کردند.

حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس که ریاست صحن علنی را به‌عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر طرح استانی‌شدن انتخابات در دستور کار است لذا ابتدا باید بررسی این طرح تمام شود و پس از آن طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: همان‌طور که مستحضرید روز چهارشنبه تقاضای تغییر دستور صحن علنی با رأی مثبت 92 درصد نمایندگان تصویب شد و طرح صیانت از حقوق هسته‌ای در دستور کار قرار گرفت، باید ابتدا بررسی طرح استانی شدن به پایان برسد و سپس طرح صیانت از حقوق هسته‌ای در دستور کار قرار گیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس