کد خبر 431198
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه همه تحریم‌ها طبق طرح هسته‌ای مجلس باید به طور یکجا و یکپارچه در توافق نهایی لغو شوند، بر عدم پذیرش بازرسی‌های غیرمتعارف تأکید کرد.

 به گزارش مشرق، سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تصویب بررسی با اولویت طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای، اظهار داشت: مانع‌تراشی آمریکایی‌ها بر سر دستیابی به توافق هسته‌ای، هم ملت ایران و هم نمایندگان ملت در مجلس را نگران کرد، لذا نمایندگان مجلس در پی آن بودند که راه حلی برای مقابله با این زیاده‌خواهی‌ها پیدا کنند چون شاهد بودیم آمریکا در هر دوره از مذاکرات هسته‌ای یکسری زیاده‌خواهی‌های جدیدی را مطرح می‌کردند و حرف تازه‌ای می‌گفتند.

وی افزود: به همین جهت نمایندگان مجلس طرح‌های متفاوتی را در درباره فناوری هسته‌ای تهیه کردند و حداقل 4 طرح در این زمینه ارائه شد، وقتی که این نگرانی‌ها منجر به تهیه طرح‌های مختلف شد، رئیس مجلس موضوع را مدیریت کردند و به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مأموریت دادند که با پذیرش این طرح‌ها و اخذ نظرات نمایندگان، نهایتاً به یک طرح جامع برسند و آن را به صحن علنی ارائه دهند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: همه این مراحل طی شد و نهایتاً به تهیه طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای ختم شد که این طرح نیز دارای سه بخش است و به استناد اصول 77 و 125 قانون اساسی در آن بیان شده که باید توافق و نتیجه نهایی و ضمائم توافق به مجلس گزارش داده شود.

وی تأکید کرد: در بخش دوم این طرح نیز بر رعایت خطوط قرمز مذاکرات تأکید شده از جمله لغو یکجا و یکپارچه همه تحریم‌ها و عدم پذیرش بازرسی‌های غیرمتعارف.

نقوی در پایان خاطرنشان کرد: ما هرگز محدودیتی در تحقیق و توسعه و کسب دانش هسته‌ای در توافق نهایی نمی‌پذیریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس