نایب رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، با بیان اینکه طرح نهایی صیانت از دستاوردهای هسته‌ای بسیار پخته و کارآمد است، گفت: خوشبختانه نظر تمام نمایندگان و اعضای فراکسیون‌های مجلس نسبت طرح نهایی، مثبت بوده و اصلاحات صورت گرفته در طرح روند قانونی خود را طی کرده است.

به گزارش مشرق، حسین سبحانی‌نیا گفت: طرح نهایی صیانت از دستاوردهای هسته‌ای که روز گذشته کلیات آن در صحن علنی به تصویب رسید، نتیجه تلاش‌های جمعی از نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس بود.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اصلاحات صورت گرفته بر طرح صیانت از دستاوردهای هسته‌ای در نشست علنی روز گذشته مجلس، افزود: اگر روز گذشته هم طرح مذکور در نشست علنی اصلاحاتی پیدا کرد، به خاطر آن بود که طرح صیانت از دستاوردهای هسته‌ای با اکثریت آرای نمایندگان به تصویب برسد، که خوشبختانه با اصلاحات صورت گرفته و تأمین نظر نمایندگان، کلیات طرح مذکور با 199 رأی موافق به تصویب رسید.

وی ادامه داد: از طرف دیگر تفاوت‌های طرح اولیه با اصلاحات صورت گرفته در صحن علنی بسیار قلیل و کم بود، که این اصلاحات هم برای تأمین ملاحظات شورای عالی امنیت ملی صورت گرفت.

سبحانی نیا افزود:‌ البته برخی از نمایندگان اعلام می‌کردند که مجلس در جایگاه قانون‌گذاری و نظارتی است و لازم نیست که عنوان شورای عالی امنیت ملی در طرح آورده شود، اما ورود هیأت رئیسه به این مسئله برای تجمیع آرای نمایندگان و جلوگیری از بروز اختلاف نظر در این طرح ملی و مهم بود.

وی با بیان اینکه طرح نهایی صیانت از دستاوردهای هسته‌ای بسیار پخته و کارآمد است، تصریح کرد: خوشبختانه نظر تمام نمایندگان و اعضای فراکسیون‌های مجلس نسبت طرح نهایی مثبت بوده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه اصلاحات صورت گرفته در طرح نهایی صیانت از دستاوردهای هسته‌ای مغایر با آیین‌نامه داخلی مجلس نبود، افزود: این اصلاحات روند قانونی خود را طی کرد و افرادی که نسبت به این اصلاحات انتقاد می‌کنند، به نظر من در جریان روند تدوین و تصویب این طرح نبوده‌اند، از طرف دیگر این مسئله، موضوعی کلان، ملی و بیشتر در حوزه رهبری است، از این رو مجلس برای این مسائل تمهیداتی را اندیشید.

لازم به ذکر است که از روز گذشته تاکنون همجمه سنگینی از سوی برخی رسانه‌ها و مطبوعات برعلیه مجلس، نمایندگان و اعضای هیأت رئیسه مجلس آغاز شده است، منتقدان در مطالب خود عنوان می‌کنند که اقدام روز گذشته پارلمان در اصلاح طرح صیانت از دستاوردهای هسته‌ای خلاف آیین‌نامه بوده و مورد تأیید تمام نمایندگان نیست.

این در حالی است که اصلاح روز گذشته در صحن علنی با حضور نمایندگانی از فراکسیون‌های مختلف سیاسی صورت گرفت.

نمایندگان در نشست علنی روز یکشنبه (31 خردادماه) مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح صیانت از حقوق هسته‌ای با 199 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 283 نماینده حاضر موافقت کردند.

بر اساس اعلام رئیس مجلس در این طرح چارچوب های مورد تایید مقام معظم رهبری و شورای عالی امنیت ملی لحاظ شده است و جزئیات آن قرار است در روز سه‌شنبه هفته جاری بررسی شود.
منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس