کد خبر 424923
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه گفت که ایران باید ذخائر اورانیوم خود را تا ۳۰ ژوئن که ضرب‌الاجل مذاکرات هسته‌ای است، کاهش دهد.

به گزارش مشرق، «ماری هارف»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ اظهارنظر کرد.

خانم«هارف» در این جلسه که بخش اعظم آن به گزارش چند روز پیش روزنامه نیویورک‌تایمز درباره افزایش ذخائر اورانیوم ایران اختصاص داشت بار دیگر بر پایبندی ایران به تعهداتش تحت تواق موقت ژنو تأکید کرد و در پاسخ به این سوال که چرا ذخائر اورنیوم ایران در نقطه زمانی مورد اشاره نیویورک‌تایمز بالاتر از حد لازم بوده گفت که ایران باید ذخائر اورانیوم خود را کاهش دهد.

روزنامه نیویورک تایمز روز سه‌شنبه مدعی شده بود یک ماه مانده به پایان مهلت مذاکرات اتمی ایران با ۱+۵ برای دستیابی به توافق نهایی هسته‌ای، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داده‌اند که میزان ذخیره اورانیوم ۵ درصد غنی شده ایران، طی ۱۸ ماه اجرای توافق موقت اتمی، حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است، این در حالی است که باید این فعالیت تهران در این دوره تعلیق می‌شد.

این گزارش بر اساس تحلیلی از گزارش فصلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منتشر می‌شد که پایبندی کامل ایران به مفاد توافقنامه موقت ژنو را تأیید کرده است.

«ماری هارف» در روزهای گذشته هم گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز را غیردقیق خوانده بود و گفته بود میزان ذخائر اورانیوم ایران مطابق مفاد توافقنامه موقت ژنو می‌تواند نوسان داشته باشد، اما آنها باید در موعدهای تعیین شده میزان ذخائر خود را به رقم‌های لازم کاهش دهند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    بیخود کردی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس