کد خبر 424618
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷

وزرای امور خارجه ایران و چین در مسکو دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف و وانگ یی وزرای خارجه ایران و چین دقایقی قبل در حاشیه کنفرانس بین‌المللی امنیت و ثبات در منطقه سازمان همکاری شانگهای در مسکو به صورت دوجانبه دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف در خصوص روابط تهران و پکن و اوضاع منطقه‌ به خصوص وضعیت کنونی در یمن به گفت‌وگو می‌پردازند.

آخرین روند مذاکرات هسته‌ای نیز از دیگر موضوعاتی است که ظریف و همتای چینی آن درباره آن رایزنی می‌کنند.

پیش از این نیز وزرای خارجه ایران، روسیه و چین در نشستی سه جانبه به گفت‌وگو پرداختند و ظریف و لاوروف نیز دیداری دوجانبه داشتند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران شب گذشته در بدو ورود به مسکو درباره دیدارش با همتایان روس و چینی، بحث افراط و خطری که افراط منطقه را تهدید می‌کند، داعش، وضعیت در یمن، سوریه و عراق را از جمله مواردی خواند که با لاوروف و وانگ یی درباره آن گفت‌وگو خواهد کرد و افزود: حتما با وزرای خارجه روسیه و چین در این زمینه‌ها تبادل نظر خواهد شد و علاوه بر مذاکراتی که بین معاونان وزرای خارجه ایران، روسیه و چین در موضوع هسته‌ای صورت می‌گیرد، بنده هم این فرصت را خواهم داشت که با وزرای خارجه روسیه و چین، آخرین تحولات هسته‌ای و هماهنگی‌هایی که نیاز است در 1+5 صورت گیرد، بررسی کنم. 

کنفرانس بین‌المللی امنیت و ثبات در منطقه سازمان همکاری شانگهای امروز (پنجشنبه) در مسکو برگزار شد. وزرای خارجه ایران، روسیه، چین، افغانستان، قزاقستان و قرقیزستان در این نشست حضور داشتند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس