کد خبر 414904
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳

نقشه جدید خاورمیانه در القلمون ترسیم می‌شود و کسی که این منطقه را در اختیار داشته باشد، تمام کلیدهای نقشه را در اختیار دارد، پیروزی در القلمون باب پیروزی‌های متعددی را باز می‌کند و شکست در این معرکه پیش زمینه شکست‌های دیگر خواهد بود.

صوت/ در قلمون چه ‌می‌گذرد؟
گروه بین‌الملل مشرق - ارتش سوریه با همکاری رزمندگان حزب ‌الله لبنان در طی روزهای گذشته عملیات هجومی غافلگیرانه‌ای را در منطقه قلمون در مرزهای سوریه از 2 طرف آغاز کردند. نیروهای ارتش سوریه از بخش شرقی وارد عمل شدند و مقاومت اسلامی لبنان از غرب به سمت شرق حرکت کردند. به این ترتیب گروه‌های تروریستی در یک حمله گاز انبری قرار گرفته و در برابر حملات ارتش و مقاومت از هم پاشیدند.

ارتش سوریه و مقاومت لبنان عملیات نظامی در قلمون را با تسلط کامل بر بلندی‌‌های عسال الورد به مساحت 45 کیلومتر مربع آغاز کرد و یگان‌ های این نیروها در روستاهای قبع شعب الجماعة و قبع العریض و قبع الکنیسة و ارض حقل البیک مستقر شدند، ارتش و مقاومت همچنین بعد از درگیری ‌های سخت، دو بخش تپه خربه النحله مشرف به بلندی های عسال الورد و شرق بلندی های بریتال را آزاد کردند.

ناصر قندیل تحلیلگر مسائل بین‌المللی در مقاله‌ای با اشاره به آغاز عملیات نیروهای مقاومت در منطقه قلمون بر ضد گروه‌های تکفیری نوشت: نقشه جدید منطقه خاورمیانه در قلمون ترسیم می‌شود و کسی که این منطقه را در اختیار داشته باشد، تمام کلیدهای نقشه را در اختیار دارد، این موضوع فراتر از مساحت مناطق دیگر و شهرها و ارزش‌ها و اخلاق و زندگی مردم است، هر کدام از آن‌ها برای خود جایی دارد، اما پیروزی در قلمون باب پیروزی‌های متعددی را باز می‌کند و شکست در این معرکه پیش زمینه شکست‌های دیگر خواهد بود.

صوت/ در منطقه استراتژیک القلمون چه ‌می‌گذرد؟ 

حمله همه‌جانبه به قلمون و اهمیت استراتژیک این منطقه باعث شد تا صدای امروز "مشرق" را به اتفاقات این منطقه اختصاص بدهیم و پای صحبت‌های رضوان موسوی کارشناس مسائل سوریه بنشینیم. باصدای امروز "مشرق" همراه باشید.

محورهای سخنان کارشناس امروز
*بافت القلمون کوه و دشت است.
* ارتفاعات القلمون مشرف به مناطق سوریه و لبنان است.
* عملیات بزرگ القاعده برای تصرف مناطق تحت سیطره حزب الله
* عملیات معکوس حزب‌الله و بازپس‌گیری مناطق
* اجرای عملیات پاکسازی در دو طرف مرز
* بازتاب‌های عملیات حزب‌الله
* اهمیت راهبری و استراتژیک منطقه القلمون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    جنگ های آخرالزمان ........ انشاالله
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    بحران سوریه به بن بست واقعی خود رسیده است و هیچ چشم انداز روشنی از پیروزی قطعی یک از طرف ها به نظر نمی رسد.
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    طیب الله استاد عالی بود واقعا لذت بردیم این بسته صوتی در کنار گزارشهای عالی و کامل روزانه از وقایع سوریه یک پرسپکتیو کامل از انچه در این کشور میگذره به مخاطب مشرق میده انصافا مشابه این گزارش رو در جای دیگه ندیدم اختصاصی و کامل و جامع انشالله لحظه ای گزارش بدید و کارتون گسترش پیدا کنه به عراق و یمن و ...
  • ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    کارارزشمندی می کنید این بخش صدای مشرق واقعا عالی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس