کد خبر 413919
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۷

نقض قوانین بین‌المللی و حمایت برخی کشورهای غربی از رژیم آل‌سعود و همچنین شروط انصارالله برای پذیرفتن آتش‌بس، سوالاتی بود که مشرق از سعدالله زارعی کارشناس ارشد منطقه جویا شد.

صوت/ شروط سه‌گانه انصارالله برای پذیرفتن آتش‌بس
گروه بین‌الملل مشرق - حملات گسترده رژیم سعودی به کشور یمن در شرایطی جریان دارد که در چهل و چهارمین روز از این تجاوزگری، متجاوزان مناطقی از استان‌های صعده و ذمار و صنعاء را هدف قرار دادند و در اقدامی غیر انسانی جنگنده های سعودی دو مدرسه را در استان های إب و صنعاء بمباران کردند.بر اثر این حمله شماری از کودکان یمنی شهید و زخمی شدند.

سرتیپ شرف غالب لقمان سخنگوی نیروهای مسلح و امنیتی، جزئیات حملات متجاوزان سعودی به یمن طی روزهای 27 آوریل تا ششم ماه جاری میلادی را اعلام کرده است.

بیش از ۵۱۳ حمله هوایی در کنار حملات موشکی به پایتخت و برخی استان ها و مناطق مرزی یمن از سوی متجاوزان سعودی، هدف قرار گرفتن ۲۵۹ منطقه و شهر و روستا، ۳۷۷ شهید و بیش از ۲۴۵۹ مجروح آمار تلفات انسانی و خسارت های ۱۰ روز اخیر اعلام شده است.

همچنین سازمان ملل متحد اعلام کرد که دست کم هزار و 400 نفر از مردم یمن در جریان حملات هوایی عربستان سعودی به آن کشور به شهادت رسیده اند.

شب گذشته عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان سعودی در کنفرانس خبر مشترک با جان کری وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که آتش‌بس در یمن در 22 اردیبهشت اجرایی می‌‌شود.

وی با اعلام این خبر تاکید کرد که آتش‌بس از 11 شب به وقت محلی و به مدت 5 روز اجرایی خواهد شد و مدعی شد که موفقیت این آتش بس در گرو عملکرد حوثی‌ها خواهد بود.
وزیر خارجه آمریکا گفت: نشانه هایی وجود دارد مبنی بر آنکه حوثی ها (انصار الله) به آتش بس پایبند خواهند بود.

همچنین سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز جمعه مدعی شد برقراری آتش‌بس در یمن به توافق گروه انصارالله بستگی دارد.

صوت/ شروط سه‌گانه انصارالله برای پذیرفتن آتش‌بسنقض قوانین بین‌المللی و حمایت برخی کشورهای غربی از رژیم آل‌سعود و همچنین شروط انصارالله برای پذیرفتن آتش‌بس، سوالاتی بود که مشرق از سعدالله زارعی کارشناس ارشد منطقه جویا شد. با صدای امروز "مشرق" همراه باشید.

محورهای سخنان کارشناس امروز

* پیروزی بزرگ مردم یمن در ابعاد سیاسی، اخلاقی، امنیتی و نظامی
* الگو برداری یمنی‌ها از رفتار مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس
* وخیم تر شدن وضعیت سعودی‌‌ها در عرصه نبرد میدانی
* شروط انصارالله برای پذیرفتن آتش بس
- آتش بس شامل درگیری‌های داخلی یمن نمی‌شود و پاکسازی القاعده و نیروهای مزدور خارجی ادامه دارد.
- شورای امنیت باید به صورت رسمی اعلام کند رژیم سعودی متجاوز بوده و غرامت جنگ را پرداخت نماید.
- به هیچ وجه عوامل رژیم گذشته بار دیگر به صحنه سیاست بازنگردند.
با صدای امروز "مشرق" همراه باشید.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اهوازی ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    آل سعود باید غرامت سنگین به یمن بدهد.عربستان باید تعهد بدهد که به یمن حمله نمیکند.آل سعود باید در دادگاه محاکمه شود.
  • ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    ایران باید قبل از اینکه نسل کشی گسترده شون رو در شمال یمن شروع کنن،پایگاه هوایی خالد بن عبدالعزيز که تمامی پروازهای ائتلاف عربی از این پایگاه صورت میگره رو چنان موشک باران میکرد که کاملا با خاک یکسان بشه،مهم اینه که در مقطع کنونی برتری هوایی عربستان از بین بره، نیازی نیست که به حوزه های نفتی و تمامی مناطق و زیر ساختهای این کشور حمله بشه، فقط پایگاه های هوایی و نظامی، باور کنید بعدش عربستانی ها هیچ غلطی علیه ما نمی کردند و عقب می نشستند...درست مثل زمانی که اسرائیلی ها به سوریه حملات هوایی ترتیب میدن و سوریه بخاطر جلوگیری از بدتر شدن وضعیت هیچ کاری علیه اسرائیل انجام نمیده! در این صورت قاعده بازی کلا تغییر میکرد، ولی حیف که سیاست فعلی کشور چیز دیگریست، و بخاطر همین سعودی ها روز به روز جری تر خواهند شد و مردم بیشتری در یمن سلاخی میشوند!!
  • حسین ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    سلام ... فایل صوتی به همراه مطلب خیلی خوب بود .
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    شروط؟التماسم میکنن برای اتش بس
  • ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    اشتباه مثبت زدم
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    اون وقت بهانه مي داديم به آمريكايي ها
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    آمریکایی ها نیازی به بهانه ندارند! اگه لازم باشه بهانه رو می سازند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس