خبرها حاکی از آن است مسائلی همچون، اطمینان شیوخ خلیج فارس از توافق هسته‌ای‌ با ایران، جنگ سعودی‌ها با مردم یمن، و آینده جنگ در عراق و سوریه در احلاس کمپ‌دیوید مطرح می‌شود.

صوت/ کمپ دیوید
گروه بین‌الملل مشرق - حدود یک ماه پیش بود که رئیس جمهور آمریکا پس از امضای تفاهم نامه لوزان میان ایران و قدرت‌ها، سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را به استراحتگاه ریاست جمهوری در مریلند (کمپ‌دیوید) دعوت کرد.

اجلاس سران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از جمله عربستان با آمریکا که در کمپ دیوید در حال برگزاری است ممکن است به امضای پیمان نامه امنیتی منجر شود که این کشورها را رسما تحت الحمایه آمریکا خواهد کرد.

در پی بالا گرفتن بحران های منطقه ای برخی از کشورهای عربی و آمریکا مایلند پیمان نامه ای را به امضا برسانند که این کشورها را هم چون ژاپن تحت الحمایه آمریکا خواهد کرد و در صورت حمله هر کشور ثالث به این کشورها آمریکا رسما به حمایت نظامی از آنها برخواهد خواست.

خبرها حاکی از آن است مسائلی همچون، اطمینان شیوخ خلیج فارس از توافق هسته‌ای‌ با ایران، جنگ سعودی‌ها با مردم یمن، و آینده جنگ در عراق و سوریه در این احلاس مطرح خواهد شد.

صوت/ کمپ دیوید

گفتنی ‌است کاخ سفید اعلام کرد که ملک سلمان پادشاه سعودی در تماسی تلفنی با باراک اوباما رییس جمهور آمریکا روز دوشنبه از غیبت خود در نشست کاخ سفید و کمپ دیوید در این هفته اظهار تاسف و عذرخواهی کرد.

رویداد مهم اجلاس کمپ‌دیوید ما را بر آن داشت تا پای صحبت‌های هادی محمدی کارشناس ارشد منطقه بنشینیم. با صدای امروز "مشرق"همراه باشید.


صوت/ کمپ دیویدمحورهای سخنان کارشناس امروز

* نگران اعراب از جایگاه آنان در منطقه بعد از توافق هسته‌ای با ایران
* نقشه ائتلاف بزرگ برای ارایش جدید منطقه
* ناراضیتی آل‌سعود از وضعیت فضای کلی کمپ دیووید
* غیبت معنا دار اعراب در اجلاس کمپ دیوید




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سپیده دانافر ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    0 0
    مشرق دیگه شورش رو درآوردی
  • ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    این شیخ نشینها با شرکت در این جلسه زبونی خود را قابت کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس