رژیم سعودی هفته گذشته با جلوگیری از ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه ایران به مردم یمن، فرودگاه بین‌المللی صنعاء را هنگام فرود هواپیمای ایرانی حامل کمک‌های انسانی بمباران کرد. سعودی‌ها یک کامیون حامل مواد غذایی را هم هدف قرار دادند.

صوت/ شورای خلیج‌فارس حق دخالت در یمن را ندارد/ انتقاد از سکوت وزارت خارجه نسبت به کلمه
گروه بین‌الملل مشرق - رژیم سعودی پس از اعلام آتش بس و بر خلاف قوانین بین‌المللی به حملات خود ادامه می‌دهد؛ این درحالیست که با بی‌شرمی تمام جلوی کمک‌های انسان‌دوستانه دیگر کشورها از جمله سازمان ملل و حتی صلیب سرخ جهانی را نیز می‌گیرد. جالب اینجاست که طبق همان قوانینی که به این رژیم اجازه حمله به یمن را می‌دهد، این کار سعودی‌ها خلاف قوانین جهانی است و نکته جالب‌تر، سکوت مقامات و حتی رسانه‌های غربی در برابر چنین قانون‌شکنی بزرگی است.

جنگنده‌های عربستان سعودی در ادامه جنایات خود در یمن یک دستگاه کامیون حامل مواد غذایی را هدف قرار دادند. این کامیون که متعلق به یکی از شهروندان یمنی بود در منطقه «الملاحیظ» در استان صعده هدف حملات عربستان سعودی قرار گرفت.

رژیم سعودی هفته گذشته نیز برای جلوگیری از ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه ایران به مردم یمن باند فرودگاه بین‌المللی صنعاء را هنگام فرود هواپیمای ایرانی حامل کمک های انسانی بمباران کرد.

نقض قوانین بین‌المللی توسط رژیم سعودی مشرق را بر آن داشت تا از نظر حقوق بین‌الملل این اقدام وحشیانه را مورد بررسی قرار داده و پای صحبت‌های دکتر "مسعود اخوان فرد" بنشینیم. با صدای امروز "مشرق" همراه باشید.

صوت/ شورای خلیج‌فارس حق دخالت در یمن را ندارد/ انتقاد از سکوت وزارت خارجه نسبت به کلمه

محورهای سخنان کارشناس امروز

* شورای امنیت به جای ایجاد صلح، سعودی‎‌‌ها را به جنگ سوق داد

* انتقاد از بی‌تفاوتی وزارت خارجه نسبت به استفاده از کلمه "خلیج" به جای "خلیج فارس"

* وانمود کردن جنگ بین حوثی‌ها و عربستان نه جنگ مردم یمن و آل‌سعود

* ایجاد کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی

* ایران به عنوان رئیس‌دوره‌ای نهضت عدم تعهد باید اقداماتی در جهت بهبود شرایط مردم یمن انجام دهد 

* اشتباه سران رژیم سعودی در ادامه جنگ

* دخالت نابجای شورای همکاری خلیج فارس در امور یمن 

 

بارگیری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بهروز ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    جالبه وقتی چند رو قبل عربستان اعلام آتش بس کرد بعضی از این آدمای خوش خیال (که البته نسبت به خیلی مسائل دیگه هم خوش خیالن یا بی خیالن) میگفتن بخاطر حرمت ماه رجب!!!! اعلام آتش بس کردن !!! بمیرم از این دیانت!!!! درود به این هوشتان!!! آتس بس رو خوب زد توسرتون. آخه یکی به اینا نیست بگه مگه ال سعود دین و ایمان سرشون میشه؟!!
  • طالب حقیقت ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    به به درود بر استاد به یاد دوران خوبی که شاگردتون بودیم یادش به خیر یک استاد حزب اللهی مخلص باسواد استاد شماره تماستون رو کاش میفرستادید عرض ادبی میکردیم
  • ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    مرگ بر امریکا و نوچه هایش
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    باید گوش مالی سختی به دولت عربستان بدهیم ، باید ایران اسلامی با دستکشهای میخ دار چنان به گوش این سگ سعودیها بزند که صدای ان را اهل جهنم بشنوند وبترسند0
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    0 0
    مشرق صدات خیلی قشنگه ممنون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس