"مشرق" در صدد است از امروز، آن دسته از خبرها و تحلیل‌های موثق مرتبط با تحولات روز را که در محافل استراتژیک و کارشناسی کشور در جریان است در قالب بسته‌های صوتی چند دقیقه‌ای به مخاطبان فرهیخته خود، عرضه کند. این بسته‌های صوتی، به تفکیک مناطق درگیر تحولات، از کارشناسان برجسته همان حوزه، دریافت و منتشر می‌شود.

صوت/ چرا عربستان به حملات خود پس از اعلام آتش‌بس ادامه می‌دهد؟/درحال ویرایش
گروه بین‌الملل مشرق - هر روز که پیش می‌رویم تحولات پیچیده منطقه‌ای و بین‌المللی، شیب و سرعت بیشتری به خود می‌گیرد. مطالعات و پژوهش‌های متعدد نشان داده است که مخاطبان رسانه‌های ایرانی نسبت به دیگر کشورهای جهان، بیشترین علاقه را برای پیگیری اخبار و تحلیل‌های مرتبط با این تحولات از خود نشان می‌دهند.

بر این اساس، گروه بین‌الملل پایگاه خبری تحلیلی "مشرق" در صدد است از امروز، آن دسته از خبرها و تحلیل‌های موثق مرتبط با تحولات روز را که در محافل استراتژیک و کارشناسی کشور در جریان است در قالب بسته‌های صوتی چند دقیقه‌ای به مخاطبان فرهیخته خود، عرضه کند.

این بسته‌های صوتی، به تفکیک مناطق و کشورهای درگیر تحولات، از کارشناسان برجسته و تحلیلگران همان حوزه، دریافت و در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

تفاوت این بسته‌ها با مصاحبه در این است که این بسته‌ها با آمادگی پیشین و بصورت محورهای مدون خبری و تحلیلی، ظرف چند دقیقه کوتاه، به مخاطبان مشرق ارائه می‌شود.

مزیت این بسته‌های صوتی در این است که مخاطب می‌تواند با بارگیری (دانلود) آن روی رایانه و سخت‌افزارهای هوشمند مانند تبلت و تلفن همراه، در موقعیت مناسب، اوقات فراغت و هنگام ایاب و ذهاب و... آن را بشنود.

صوت/ چرا آل‌سعود پس از اعلام آتش‌بس به حملات خود ادامه می‌دهد

اهمیت ویژه یمن و تجاوز اخیر رژیم سعودی به این کشور ما را بر آن داشت، نخستین روزنامه صوتی گروه بین‌الملل مشرق را به این موضوع اختصاص دهیم. همان‌گونه که در اخبار خواندید، رژیم آل‌سعود پس از اعلام آتش‌بس، حملات خود را به صورت خفیف ادامه داده؛ که این موضوع هم از جنبه بین‌المللی و حقوقی و هم از جنبه اهداف آل‌سعود از چنین اقدامی اهمیت دارد. "پاسخ این سؤال را از زبان "هادی محمدی" کارشناس ارشد منطقه می شنویم.

صوت/ چرا عربستان به حملات خود پس از اعلام آتش‌بس ادامه می‌دهد؟/درحال ویرایشمحورهای سخنان کارشناس امروز

* آغاز مرحله جدید عملیات نظامی عربستان سعودی
* تفاوت در نگرش آمریکا و آل سعود در منطقه
* تشابه رفتاری رژیم اسرائیل و آل‌سعود
* چرا به پنج استان یمن به هیچ وجه حمله نشد
* عربستان سعودی نمی‌تواند شکست را بپذیرد و ادامه حملات فرصت مناسبی برای آلوده‌سازی هر چه بیشتر یمن است.
* مدل هشدارهای عملی به آل‌سعود می‌تواند رفتار سعودی‌ها و حتی مدیریت آمریکایی را تحت تأثیر قرار دهد. (سطحی از فشار بر روی سعودی‌ها‌ و آمریکایی‌ها قرار گیرد.)
* افزایش فشارهای رسانه‌ای و جهانی در ازای این جنایت‌ها
* شکستن فضای محاصره هوایی و دریایی یمن
* تلاش دیپلماتیک و سیاسی برای کمک به مردم یمن
* افزایش هزینه همراهی با آل‌سعود و افزایش هزینه دخالت نظامی در یمن
* شکاف و واگرایی داخل عربستان باید افزایش پیدا کند



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    كار جالبي است. خدا قوت
  • محسن کرامتی مقدم ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    از اینکه مشرق هم سرویس پادکست خودش رو فعال کرد؛ خوشحالم موفق باشید
  • حسن ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    مشرق جان ترکوندی. قربون ناز و کرشمه هات
  • نيما ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    ممنون مشرق، مي خواستم موضوع را بگم شما تحليل كنيد ببينيد جور در مياد يا نه، من فكر مي كنم عربستان و متحدانش قصد داشتن با حمله ناگهاني به يمن، انصارالله و ديگر انقلابيون را تحريك كنند تا تمركز خودشان را از داخل يمن بردارند و متمركز شوند به مرز مشترك يمن و عربستان يا كشاندن درگيري به عربستان و وادي نجران علنا داخل يمن را خالي كنند تا منصور هادي و تكفيري ها با فراغ بال و راحت داخل يمن را تصرف كنند و انصارالله هم در مرز يمن گازانبري بخورد و تمام شود مانند اخوان المسلمين مصر، من فكر مي كنم انقلابيون مصر با انسجام واحد و تحت رهبري حكيمانه سيد عبدالملك اولويت را داخل يمن قرار دادند تا با اين صبر استراتژيك هم عربستان به خواسته ي شومش نرسد و هم متحداني كه روز اول با شور خاص اطراف عربستان را گرفته بودند متفرق شوند و هم پاي خود را در داخل يمن و علي الخصوص تنگه استراتژيك باب المندب و خليج عدن محكم كنند!!!!!!!!!!
  • ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    اجرتون با امام زمان عج خدا خیرتون بده
  • سید محمد ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    با سلام بسیار کار به جایی است و از مشرق خواهش میکنم که در مورد تحولات روزانه سوریه و عراق هم فایل صوتی ارایه بدهد ، با تشکر
  • ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    عالیه. برای تعداد زیادی از افرادی که حوصله خوندن ندارن خیلی کاریردیه...
  • طلبه قمی ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    ابتکار جالبی بود. خیلی استفاده کردم.
  • ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    پس برنامه روزانه تخريب ايت الله هاشمي چي ميشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • امیر ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    سلام به همه نظر من اینه که آل سعود با این کاد اولا جلوی تعالی یمن به دست مردمش رو گرفت و ثانیا با اون مواد شیمیایی و اخیرا گفته شده که اورانیوم ضعیف شده نیز در بمب ها استفاده شده که سرطان زاست و همچنین باعث ناباروری و ایجاد نسل های معلول و کم توان عقلی و جسمی میشه و ثالثا با تخریب زیر ساخت ها می خواهد آن کشور را مانند سوریه تخریب کند تا پیشرفتش حداقل 15 یا 20 سال به تاخیر بیفتد. لطفا نظر خود را در مورد نظرم بنویسید ممنون :)
  • امیر ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
    0 0
    دقیقا نیما جان
  • محسن کرامتی مقدم ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
    0 0
    از جمله اهداف پادکست همین است تا مخاطبانی که به هر دلیل قادر به خواندن محتوای نوشتاری نیستند، فایل صوتی مرتبط با همان موضوعات را دریافت و در فرصت مناسب گوش دهند.
  • ایرانی ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    0 0
    دقیقا منم با شما موا فقم. اسلام وهابی نتیجه ای جز کشتار وتخریب ندارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس