نیروهای ارتش سوریه با همکاری نیروهای دفاع مردمی از چندین محور از سمت جنوب شرقی شهر «جسر الشغور» واقع در ریف جنوب غربی ادلب پیشروی به سمت این شهر را آغاز کردند.

صوت/ ماجرای محاصره نظامیان ارتش سوریه در
گروه بین‌الملل مشرق - گروه بزرگی از عناصر مسلح وابسته به سازمان القاعده در سناریوهای مشابه از طریق اراضی ترکیه در ماه گذشته حملاتی را بر ضد شهر ادلب انجام داده و بخش‌هایی از این شهر و همچنین شهر مرزی جسر الشغور را در یک عملیات برنامه‌ریزی ‌شده تحت کنترل خود گرفتند.

ارتش سوریه در همین راستا به دنبال اجرای استقرار مجدد نیروهای خود برای مقابله با وضعیت نظامی جدید در این منطقه است و سعی دارد موقعیت دفاعی خود را در آن بهبود بخشیده و موازنه های قدرت را برای کسب زمان حفظ نماید تا در نهایت ابتکار عمل را در دست گرفته و با انجام عملیات پاتک نظامی، عناصر مسلح را از این مناطق خارج کند. 

نیروهای ارتش سوریه با همکاری نیروهای دفاع مردمی از چندین محور از سمت جنوب شرقی شهر «جسر الشغور» واقع در ریف جنوب غربی ادلب پیشروی به سمت این شهر را آغاز کردند.

هدف اولیه این عملیات در هم شکستن محاصره بیمارستان ملی جسر الشغور واقع در جنوب غربی این شهر عنوان شده است. حدود 200 سرباز سوری در بیمارستان ملی جسر الشغور در محاصره گروه تروریستی موسوم به «جیش الفتح» قرار دارند.

شهر جسر الشغور دومین شهر مرزی بزرگ در این استان بعد از ادلب از نظر تعداد جمعیت و مساحت است. رود العاصی این شهر را تقریباً به دو قسمت مساوی تقسیم کرده و مسیر اصلی بین لاذقیه و ادلب از آن عبور می‌کند.

صوت/ ماجرای محاصره نظامیان ارتش سوریه در


تسلط نظامی بر این شهر و اطراف آن از چند منظر قابل توجه است: 

-    امکان تسلط بر جنوب منطقه سهل الغالب به عنوان ورودی جنوبی خط اصلی امدادرسانی ارتش سوریه بین شهر حماه و حومه شرقی لاذقیه و یگان های مستقر در ادلب.  
-    تسلط بر مرزهای حومه شمال شرقی لاذقیه که برای حمایت از سواحل سوریه و همچنین شهر اللاذقیه یا حمله به این ساحل و شهر ضروری است.  
-    در اختیار داشتن خط استراتژیک مرتبط با دریای مدیترانه از طریق گذرگاه باب الهوی به شهر جسر الشغور و مسیر لاذقیه به ادلب و حلب که مسیر اصلی در مرزهای سوریه و ترکیه است.

اهمیت استرتژیک ادلب و شهر جسر الشغور ما را برا آن داشت تا صدای امروز مشرق را نیز به تحولات سوریه اختصاص دهیم و پای صحبت‌های رضوان موسوی کارشناس مسائل سوریه بنشینیم. باصدای امروز "مشرق" همراه باشید.

صوت/ ماجرای محاصره نظامیان ارتش سوریه در

محورهای سخنان کارشناس امروز
* استان ادلب یکی از کانون‌های اصلی حضور تروریست‌ها تکفیری بوده
* حمله یک ماه و نیم پیش تروریست‌ها به ادلب و اشغال این استان
* تخلیه شهر ادلب و اشغال شهر توسط تروریست‌ها
* جسر الشغور پس از ادلب سقوط کرد
* موقعیت استراتژیک جسر الشغور
* دستور ویژه بشار اسد برای رسیدگی به وضععیت جسر الشغور
* پیشروی ارتش سوریه برای آزادسازی جسر الشغور

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
    0 0
    مساحت سوریه چقدره ؟ هر روز که ارتش داره پیشروی میکنه .الان باید تا عربستان هم رفته باشن ؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس