حزب حاکم لیکود با چالش‌های امنیتی بزرگی مواجه می‌شود و البته خنثی کردن برنامه‌های هسته‌ای ایران و مانع شدن از تسلط این کشور در منطقه از مهمترین‌ چالش‌ها است.

گروه بین‌الملل مشرقخلاصه اخبار بین‌الملل روز پنج شنبه 94/1/6 به شرح زیر است:
اسناد محرمانه سازمان سیا در دستان انصارالله/عربستان قبل از حمله با آمریکا هماهنگ کرده است/یمن:

رویترز- یک مقام رسمی آمریکا اعلام کرد جان کری، وزیر خارجه آمریکا امروز با تعدادی از وزرای کشورهای حاشیه حوزه خلیج فارس درباره اوضاع یمن به صورت ویدئو کنفرانس گفتگو کرده است. وی درحالی این گفتگو را انجام داده که درحال حاضر برای انجام مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 1+5 در لوزان سوئیس به سرمی‌برد.

خبرگزاری تسنیم- نشست وزیران امور خارجه اتحادیه عرب در شرم‌الشیخ در حالی آغاز می‌شود که عربستان و همپیمانانش از بامداد امروز به یمن حمله کردند.

پایگاه ارم نیوز- نبیل العربی دبیر کل اتحادیه عرب حمایت کامل خود از حمله نظامی کنونی به مواضع جنبش انصارالله در یمن را اعلام کرد. وی گفت: اتحادیه عرب حمایت کامل خود از دولت‌های خلیج (فارس) در جنگ آینده خود علیه حوثی‌ها را اعلام می‌کند؛ حوثی‌هایی که علیه رئیس‌جمهور قانونی یمن کودتا کردند.

رویترز- دولت فرانسه اعلام کرد: در کنار شرکای خود ایستاده‌ایم تا حکومت صنعا را بازگردانیم.

خبرگزاری فرانسه- وزارت خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای از اقدام نظامی در یمن حمایت کرده است. لندن در این بیانیه ضمن حمایت از عربستان و کشورهای عربی، نوشته است، راهکار نهایی در یمن باید از طرق سیاسی به دست آید.

اسپوتنیک- منابعی در پلیس مرزی یمن گزارش داده اند که عمان از ورود عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی یمن، جلوگیری کرده است. یک منبع آگاه محلی دیگر نیز گفته است که رئیس‌جمهور مستعفی یمن به شهر «المکلا» مرکز منطقه حضرموت منتقل شده و احتمالا از آنجا راهی عربستان سعودی می‌شود. 

آناتولی-  وزارت دفاع سودان اعلام کرده که برای اعزام نیروی زمینی به یمن و مبارزه با انقلابیون این کشور آمادگی دارد.

پایگاه یمن نیوز- جنبش انصارالله یمن که از بامداد امروز با حمله جنگنده‌های عربستان و چند کشور عربی دیگر، روبه‌رو شده است، کنترل یک بندر در نزدیکی باب‌المندب در جنوب یمن را بر عهده گرفت. گزارش کرد که انصارالله صبح امروز پنجشنبه بندر المخاء در نزدیکی باب‌المندب واقع در استان تعز را تحت کنترل خود در آورد.

رویترز- 4 فروند ناو جنگی ارتش مصر برای تأمین امنیت خلیج عدن به سمت یمن حرکت کرده‌اند. ناوگان مزبور از کانال سوئز رد شده و هم‌اکنون در دریایی سرخ است.

خبرگزاری فلسطینی وفا- تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه‌ای از مداخله نظامی اعضای شورای همکاری خلیج فارس (GCC) و عربستان در یمن اعلام حمایت کرد. 

المیادین- حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران: تهران و مسکو مواضع مشترکی در قبال رویدادها در منطقه از جمله یمن دارند.

اسرائیل الیوم- تل آویو در جنگی که عربستان سعودی برضد حوثی ها و هم پیمانان آنها در یمن به راه انداخته است در کنار ریاض می بیند. منافع مشترکی بین ریاض و تل آویو وجود دارد و باید از این منافع مشترک حمایت کرد.

لس‌آنجلس تایمز- مقامات آمریکایی اعلام کردند که اسناد اطلاعاتی نیروهای امنیتی یمن که جزئیات فعالیت‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا در آن‌ها تشریح شده بود، به دست جنبش انصارالله یمن افتاده است. همین امر موجب شده تا اسامی عوامل آمریکا در یمن و همچنین طرح‌های واشنگتن برای انجام عملیات در این کشور، لو برود. پیشروی‌های جنبش انصارالله یمن، خسارت شدیدی به شبکه اطلاعاتی آمریکا در این کشور وارد کرده است.

 المنار- اخباری که در مورد انهدام دفتر سیاسی جنبش انصارلله یمن در برخی رسانه ها منتشر شده صحت ندارد و بیشتر شانتاژ خبری است.

العالم- محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران پنجشنبه خواهان توقف فوری عملیات نظامی عربستان علیه یمن شد وی گفت: ما خواهان توقف فوری عملیات نظامی عربستان در یمن هستیم. برای مهار بحران در یمن، همه تلاش خود را به کار خواهیم بست.

رویترز- دو سناتور آمریکایی با انتشار بیانیه‌ای گفتند عربستان در حمله هوایی به یمن، شایستگی کمک آمریکا را دارد و آمریکا نباید با حمله به تکریت، در هنگام جنگ عربستان با عوامل ایران، عوامل عراقی تهران را در عراق پشتیبانی کند. سناتور لیندسی گراهام و جان مک‌کین، در این بیانه مشترک مدعی شده‌اند که حمله عربستان پس از وقوع جنگ داخلی در یمن آغاز شده و سعودی‌ها برای حفظ امنیت خود به چنین اقدامی دست زده‌اند.

اینترفکس- وزارت خارجه روسیه روز پنج‌شنبه با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف فوری عملیات نظامی در یمن شد. در این بیانیه از «تمامی طرف‌های درگیر در یمن و متحدان خارجی آن‌ها» خواسته شده که «فورا» هرگونه اقدام نظامی در این کشور را متوقف کنند. روسیه همچنین اعلام کرد تصمیمی برای تخلیه سفارت خود در یمن ندارد.

ریانووستی- ایلیاس اوماخانوف، نایب رئیس شورای فدراسیون روسیه با «حسین امیرعبداللهیان»، معاون عربی و خاورمیانه وزیر خارجه ایران تحولات یمن را مورد بررسی قرار دادند.

المنار- شهر عدن به‌همراه بندر و فرودگاه و کاخ ریاست جمهوری آن به‌طور کامل تحت کنترل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در آمد. 

العالم- واحد پدافند هوایی ارتش یمن توانسته است دو فروند هواپیمای متجاوز ارتش رژیم سعودی را بر فراز صنعا سرنگون کند.

المیادین- علی العماد عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله تاکید کرده که در لحظات اولیه آغاز حمله عربستان به یمن اولین موشک از استان صعده به سوی خاک عربستان شلیک شده است.

الوطن- تمام کشورهای عرب عضو شورای همکاری خلیج فارس به جز سلطان نشین عمان با صدور بیانیه ای مشترک از نبرد علیه  یمن حمایت کردند.

اسکای نیوز عربی- در خبری فوری اعلام کرد: ناوگان دریایی کشورهای غربی مستقر در دریای سرخ و تنگه باب المندب در عملیات علیه یمن مشارکت خواهند داشت.

المیادین-‌ کاخ سفید اعلام کرد در جنگ کشورهای عربی علیه یمن ارتش آمریکا و نظامیان این کشور به صورت مستقیم در حمله به یمن حضور و مشارکت ندارند. گفته می شود باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا بامداد امروز ضمن حمایت از تصمیم عربستان سعودی مبنی بر حمله به یمن از حمایت لجستیکی و اطلاعاتی آمریکا از تجاوز به خاک یمن خبر داده است. کاخ سفید همچنین از تشکیل اتاق عملیات به ریاست باراک اوباما رئیس جمهور این کشور خبر داد. یک مقام رسمی آمریکایی نیز که نامش فاش نشده به رویترز گفته است که عربستان سعودی پیش از آغاز عملیات نظامی در یمن، با آمریکا هماهنگ کرده است. 

المیادین- علی القحوم یکی از رهبران انصارالله در واکنش به اخبار منتشر شده در برخی از رسانه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مبنی بر کشته شدن برخی از رهبران این جنبش در تجاوز اخیر عربستان گفت: این اخبار به هیچ عنوان صحت ندارد، بلکه با هدف سرپوش گذاشتن بر کشتار غیر نظامیان در تجاوز عربستان انتشار یافته است. وی افزود: همچنین اخبار رسیدن تانکهای برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به یمن صحت ندارد و ملت یمن هرگونه دخالتی را با قدرت پاسخ خواهند داد.

المیادین- سخنگوی جنبش انصارالله اعلام کرد وقایعی که در جنوب یمن در حال وقوع هستند، مبارزه‌ای میهنی ضد نیروهای تروریست و افراطی است.

الجزیره- نیروهای الحوثی موفق شدند کنترل بندر المخاء را در تنگه باب المندب را به دست بگیرند. نیروهای الحوثی همچنین موفق شدند کنترل نیروگاه تولید برق شهر تعز را هم به دست بگیرند.

پایگاه صدی البلد- حمزه الکمالی» عضو شورای کنگره گفت‌وگوهای ملی یمن مدعی شد حوثی‌ها تجهیزات نظامی خود را به مرزهای یمن-عربستان منتقل کرده‌اند. وی گفت: هم اکنون مشورت‌هایی میان وزارت‌های خارجه مصر، یمن و عربستان برای دستیابی به راه‌حل‌هایی برای بحران یمن وجود دارد.

خبرگزاری امارات- کشورها شورای همکاری خلیج فارس به غیر از عمان بیانیه ای را صادر کردند. در این بیانیه اقدام جنبش انصارالله کودتا خوانده شده و آمده است: عربستان، امارات، بحرین، قطر و کویت با نگرانی بسیار ، تحولات اخیر در یمن را دنبال می‌کنند؛ تحولاتی که پس از کودتای حوثی‌ها علیه حکومت مشروع یمن رخ داد و امنیت این کشور را به خطر انداخته و به تهدیدی بزرگ برای امنیت منطقه تبدیل شده است. 

پایگاه خبری «ارم نیوز» امارات- 10 کشور در حمله نظامی به یمن مشارکت دارند که شامل اعضای شورای همکاری خلیج فارس‌ به غیر از عمان، به علاوه ترکیه، اردن، مصر، الجزائر و سودان است. شبکه خبری العربیه اعلام کرد که اردن، مصر، پاکستان و سودان برای مشارکت در عملیات زمینی در یمن اعلام آمادگی کرده‌اند.

العربیه- 185 جنگنده در حمله به یمن مشارکت دارند که 100 فروند آن سعودی است. همچنین 30 جنگنده اماراتی، 15 جنگنده بحرینی، 15 جنگنده کویتی و 10 جنگنده قطری و 6 جنگنده مغربی است.

العربیه- در حمله ارتش عربستان به یمن چندین عضو بارز جنبش انصارالله کشته شده‌اند. عبدالخالق الحوثی، یوسف المدانی و یوسف الفیشی در حملات کشته شده‌اند و گفته می‌شود محمد علی الحوثی رئیس کمیته انقلابی جنبش انصارالله زخمی شده است. جنگنده‌های سعودی در ادامه حمله به خاک و حریم یمن، پایگاه‌های نظامی و انبار تسلیحاتی در صنعاء پایتخت یمن را نیز هدف گرفتند. جنگنده‌های سعودی 4 فروند هواپیما و همه لانچرهای موشک‌های سام را در حملات خود هدف گرفتند و نابود کردند.

المیادین- ارتش یمن اعلام کرد  حملات جنگنده‌های عربستان سعودی به صنعاء، دست‌کم 13 کشته بر جای گذاشت. ارتش یمن افزود که همه این 13 نفر غیرنظامی هستند که در میان آنان چند زن و کودک نیز حضور دارند.

اسپوتنیک-منابعی در قبایل یمنی گزارش دادند که هزاران نفر از اعضای جنبش انصار‌الله در استان صعده در طول مرز عربستان سعودی مستقر شده‌اند. این خبر ساعاتی پس از حمله هوایی عربستان سعودی و چند کشور عربی دیگر به مواضع انصارالله در یمن از جمله در صنعا پایتخت یمن منتشر شد. این منبع در انصارالله گفته است که جنبش انصارالله در حال ارزیابی احتمال  مقابله به مثل با عربستان سعودی است.

خبرگزاری فرانسه- قیمت نفت در معاملات امروز با تهاجم نظامی عربستان به یمن نسبت به روز گذشته بیش از 3 دلار افزایش یافت و بالای 58 دلار معامله شد.

خبرگزاری فارس- مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن حملات هوایی بامداد امروز به کشور یمن که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم بی گناه یمن شد این اقدام را گامی خطرناک و مغایر با مسئولیت‌های بین‌المللی در احترام به حاکمیت ملی کشورها دانست.

المیادین- جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه مبارزان جنبش انصارالله را به ایجاد بی‌ثباتی در یمن متهم کرد. منابع خبری گزارش دادند که مبارزان جنبش انصارالله یمن  از چندین محود وارد شهر «عدن» شده‌اند.

رویترز- جنیفر ساکی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا: حملات حوثی‌ها به رئیس‌جمهور یمن را محکوم می‌کنیم. صبح امروز با عبدالهادی منصور تماس داشتیم و متوجه شدیم که وی، محل اقامت خود را ترک کرده؛ ما از محل اقامت فعلی وی خبری در دست نداریم. وی درباره حمله عربستان به یمن گفت: عربستان با توجه به نزدیکی به مرزهای یمن، نگرانی‌های مشروعی در خصوص امنیت خود دارد.

آناتولی- وزارت خارجه مصر پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای بر حمایت سیاسی و نظامی از تجاوز علیه یمن تأکید کرد. در این بیانیه آمده است: مصر با نگرانی ، چند هفته است که اوضاع سیاسی و امنیتی در یمن را دنبال می‌کند و در راستای مسئولیت تاریخی خود در قبال امنیت ملی-عربی به ائتلاف دولت‌های حامی حکومت شرعی یمن پیوسته است. همچنین وبگاه خبری العرب الیوم اردن، اعلام کرد اردن مشارکت در حمله نظامی علیه یمن را تأیید کرده است.

العربیه- بامداد پنجشنبه سفیر عربستان در آمریکا از آغاز عملیات توفان قاطع برای تجاوز نظامی به حریم یمن خبر داد و اعلام کرد که این عملیات بامداد پنجشنبه ساعت 24 به وقت عربستان سعودی با دستور ملک سلمان شاه این کشور آغاز شده است. 10 کشور در این تجاوز نظامی مشارکت دارند که شامل اعضای شورای همکاری خلیج فارس‌ (GCC) جز کشور عمان، به علاوه ترکیه، اردن، مصر، الجزائر و سودان است. اردن، مصر، پاکستان و سودان برای مشارکت در عملیات زمینی در یمن اعلام آمادگی کرده‌اند.

اسناد محرمانه سازمان سیا در دستان انصارالله/عربستان قبل از حمله با آمریکا هماهنگ کرده است/ایران:

رویترز-  ایران حداقل 30 میلیون بشکه نفت خود را بر روی آب در نفتکش‌های غول‌پیکر خود ذخیره سازی کرده است. ایران نفت تولیدی خود را بر روی آب‌های ساحلی این کشور و عمدتا در نفتکش‌های شرکت ملی نفتکش ایران ذخیره کرده است.15 فروند از نفتکش‌های بسیار بزرگ شرکت ملی نفتکش ایران با ظرفیت 2 میلیون بشکه برای ذخیرسازی بر روی آب اختصاص یافته‌اند.

اسپوتنیک- جیمز سایرینگ مدیر آژانس دفاع موشکی پنتاگون روز چهارشنبه ادعا کرد که تهران قادر است تا در سال 2015 موشک بالستیک قاره‌پیما آزمایش کند. سایرینگ که در کمیته نیروهای مسلح سنا صحبت می‌کرد، گفت: ارزیابی آژانس دفاع موشکی این است که ایران قادر است تا در سال 2015 موشک بالستیک قاره‌پیما تست کند.

اندیشکده بگین سادات- حزب حاکم لیکود با چالش‌های امنیتی بزرگی مواجه می‌شود و البته خنثی کردن برنامه‌های هسته‌ای ایران و مانع شدن از تسلط این کشور در منطقه از مهمترین‌ چالش‌ها است.

بی بی سی- موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد تل‌آویو خواستار همکاری آینده با دولت‌های محور سُنی به استثنای قطر است. وی افزود: اسرائیل دشمنان مشترکی با دولت‌های محور سنی دارد و از جمله این دشمنان گروه اخوان المسلمین، گروه‌های جهادی و محور شیعی است. یعلون در ادامه مدعی شد: آنچه امروز خاورمیانه شاهد آن است یک زلزله ژئوپلتیک است که کل آرامش و ثبات منطقه را تکان خواهد داد و ما این اتفاقات را ابدا بهار عربی نمی‌نامیم زیرا وضعیت پیچیده‌تر از این صحبت‌هاست. وی افزود: زمانی که به تقسیم ژئوپلتیک منطقه نگاه می‌کنیم محور شیعی با رهبری ایران و با مشارکت سوریه و حزب‌الله در لبنان و حوثی‌ها در یمن وجود دارد و همچنین اخوان‌المسلمین شامل حماس و با حمایت ترکیه و قطر شکل گرفته‌اند. اما مسأله مهم برای اسرائیل اتحاد سنی-عربی شامل مصر، اردن و دولت‌های خلیج (فارس) به استثنای قطر است. وی ابراز امیدواری کرد دولت های عربی سنی در این روند، اسرائیل را یاری کنند. باید امروز به آنچه ایران بدون سلاح هسته‌ای در عراق، افغانستان، بحرین، یمن، سوریه، لبنان و فلسطین انجام می‌دهد بنگریم؛ ایران یک تروریسم در 5 قاره است.

رویترز- یک مقام ارشد اروپایی گفته که امیدوار است مسائل اساسی موجود در پرونده هسته‌ای ایران، این هفته مورد تفاهم طرفین قرار بگیرد. مقام مزبور که به شرط ناشناس ماندن مصاحبه کرده گفته: آنچه ما دوست داریم تا آخر هفته جاری (یکشنبه) به آن برسیم، عبارت است از تفاهم بر سر مسائل و پارامترهای اصلی؛ یکشنبه آخر بازی نیست.

رویترز- آمریکا در روزهای آتی وظیفه تلاش برای دست‌یابی به چارچوب توافق هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 را تا قبل از موعد 31 مارس به عهده خواهد داشت. آمریکا به دلیل «مقاومت تهران» و همچنین شک و تردیدهای سایر اعضای گروه 1+5 واشنگتن این وظیفه را تقبل کرده است.

گاردین- یک مقام ارشد غربی گفت: طرفین در مرحله کنونی از مذاکرات به دنبال تفاهم بر سر مولفه‌های اصلی راهکار جامع هستند، اما کار توافق در پایان این دور به سرانجام نمی‌رسد و ضرب‌الاجل اصلی همچنان 9 تیر ماه خواهد بود. این مقام گفته است که به احتمال زیاد بخش زیادی از آنچه که در مذاکرات این هفته به دست می‌آید، تا زمان مشخص شدن نسخه نهایی راهکار جامع، محرمانه باقی می‌ماند.

اسناد محرمانه سازمان سیا در دستان انصارالله/عربستان قبل از حمله با آمریکا هماهنگ کرده است/مهمترین چالش صهیونیست ها از نگاه اندیشکده اسرائیلی/ زلزله ژئوپلتیک در خاورمیانه/ وزیر جنگ اسرائیل: بحران های منطقه را بهار عربی نمی دانیم/ ایران تروریستی در پنج قاره/ناتو:

 اسپوتنیک- ژنرال ژان پل پالومروس فرمانده ارشد ناتو تاکید کرد که ناتو ماموریت آموزش 30 هزار پرسنل نظامی را طی پاییز امسال در کشورهای ایتالیا، اسپانیا و پرتغال انجام خواهد داد.

اسناد محرمانه سازمان سیا در دستان انصارالله/عربستان قبل از حمله با آمریکا هماهنگ کرده است/مهمترین چالش صهیونیست ها از نگاه اندیشکده اسرائیلی/ زلزله ژئوپلتیک در خاورمیانه/ وزیر جنگ اسرائیل: بحران های منطقه را بهار عربی نمی دانیم/ ایران تروریستی در پنج قاره/سوریه:

سانا- بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در دیدار با هیأت پارلمانی بلژیک، گفت:برخی دولت‌های اروپایی با هم‌پیمانی با حامیان تروریسم دچار اشتباهات فاحش شدند. فیلیپ دوینتر که ریاست هیأت پارلمانی بلژیکی دیدار کننده با بشار اسد را بر عهده داشت، وی را یک متحد برای مبارزه علیه تروریسم خواند و خواهان برداشتن تحریم‌های اقتصادی از دمشق شد.

اسناد محرمانه سازمان سیا در دستان انصارالله/عربستان قبل از حمله با آمریکا هماهنگ کرده است/مهمترین چالش صهیونیست ها از نگاه اندیشکده اسرائیلی/ زلزله ژئوپلتیک در خاورمیانه/ وزیر جنگ اسرائیل: بحران های منطقه را بهار عربی نمی دانیم/ ایران تروریستی در پنج قاره/عراق:

العالم- نیروهای عراقی با پشتیبانی نیروهای بسیج مردمی یورش به شهر تکریت را از سه محور به منظور پاکسازی آن از عناصر گروه تروریستی داعش آغاز کردند. نیروهای عراقی به منظور جلوگیری از وارد شدن هرگونه آسیب به غیرنظامیانِ موجود در تکریت، عملیات پاکسازی این شهر را به تعویق انداخته بودند تا بتوانند نقشه ای دقیق تهیه کنند.

آسوشیتدپرس- یک مقام نظامی آمریکایی چهارشنبه شب اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف در آسمان تکریت، مرکز استان صلاح الدین عراق، به پرواز درآمده و در حال انجام عملیات در این منطقه هستند.

رویترز- وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای، صحبت‌های رئیس‌جمهور عراق در خصوص احتمال حمله هوایی جنگنده‌هایا ئتلاف به مواضع داعش در شهر تکریت را رد کرد. فواد معصوم رئیس‌جمهور عراق امروز از احتمال پیوستن جنگنده‌های ائتلاف به عملیات آزادسازی تکریت خبر داده بود. وی با بیان اینکه پروزهای شناسایی ائتلاف در منطقه آغاز شده، گفته بود: از دیروز پروازهای پشتیبانی هوایی و شناسایی در تکریت آغاز شده است. آن‌ها ابتدا با عملیات شناسایی آغاز می‌کنند، سپس گزارش‌های وضعیت منطقه‌ای تهیه کرده و سپس عملیات‌های هوایی آغاز می‌شود.

خبرگزاری فارس- نوری مالکی معاون اول رئیس ‌جمهوری عراق و رئیس ائتلاف دولت قانون تاکید کرد که پیروزی های متوالی وسریع نیروهای بسیج مردمی و امنیتی عراق علیه «داعش» بخصوص پس از آنکه همه به این باور رسیده بودند که امکان شکست دادن این گروه تروریستی تکفیری جز با خواست و اراده جامعه بین المللی نیست، همه را مات و متحیر کرد.

اسناد محرمانه سازمان سیا در دستان انصارالله/عربستان قبل از حمله با آمریکا هماهنگ کرده است/مهمترین چالش صهیونیست ها از نگاه اندیشکده اسرائیلی/ زلزله ژئوپلتیک در خاورمیانه/ وزیر جنگ اسرائیل: بحران های منطقه را بهار عربی نمی دانیم/ ایران تروریستی در پنج قاره/انتخابات نمادین آمریکا برای تحریم ایران/انگلیس:

خبرگزاری فرانسه- فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس روز پنج‌شنبه هشدار داد در صورتی که توافق هسته‌ای با ایران حاصل نشود، خاورمیانه به سوی بی‌ثباتی بیشتر پیش می‌رود. وی که در نشستی در لندن سخنرانی می‌کرد، گفت: هنوز هم تصریح می‌کنم که عدم توافق بهتر از یک توافق بد است. اما باید در عین حال بدانیم که چه جایگزین (توافق)، چیست.

اسناد محرمانه سازمان سیا در دستان انصارالله/عربستان قبل از حمله با آمریکا هماهنگ کرده است/مهمترین چالش صهیونیست ها از نگاه اندیشکده اسرائیلی/ زلزله ژئوپلتیک در خاورمیانه/ وزیر جنگ اسرائیل: بحران های منطقه را بهار عربی نمی دانیم/ ایران تروریستی در پنج قاره/آمریکا:

رویترز- جان کری، وزیر خارجه آمریکا در «نشست روسای هیئت‌های دیپلماتیک» این کشور گفت در صورت شکست مذاکرات ایران به غنی‌سازی ادمه می‌دهد. کری گفت: «در صورت شکست مذاکرات، تحریم‌ها هم دوام نخواهند آورد.» وزیر خارجه آمریکا افزود: «چون کسانی که برنامه تحریم‌ها را معقول می‌دانند، از آن خارج خواهند شد و خواهند گفت شما کار خودتان را بکنید، ما هم کار خودمان را می‌کنیم؛ شما نمی‌خواهید معقول باشید ما کاری که خودمان فکر می‌کنیم معقول است را انجام می‌دهیم؛ و به این ترتیب هیچ نظام تحریمی باقی نمی‌ماند.»

بلومبرگ- مارک کرک، نماینده جمهوری‌خواه آمریکا در ادامه سلسله اقدامات ضدایرانی خود اعلام کرده قصد دارد در خلال جلسه بحث درباره بودجه فدرال در هفته جاری یک رأی‌گیری نمادین درباره تشدید تحریم‌ها علیه ایران برگزار کند.  وی گفت: من یک اصلاحیه قانونی در نوبت معرفی دارم که اساساً خواستار دور جدیدی از تحریم‌ها است. کرک به همراه با «باب منندز»، دیگر سناتور آمریکایی این طرح را به عنوان یک متمم قانونی به لایحه بودجه مجلس سنا الصاق کرده است.  طرح بودجه مجلس سنا، الزام‌آور نیست و بنابراین این رأی‌گیری می‌تواند نوعی آزمون سیاسی باشد.

هاآرتص- رئوون رولین رئیس رژیم صهیونیستی پس از اینکه نتانیاهو را به تشکیل کابینه بعدی این رژیم مأمور کرد، از وی خواست که رابطه با آمریکا را ترمیم کند.

رویترز- وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که شعبه‌ای از هلدینگ میادین نفتی شلومبرجر، بزرگترین شرکت خدمات نفتی در جهان، به نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران و سودان متهم شده است و باید 237.2 میلیون دلار جریمه بپردازد.

اسناد محرمانه سازمان سیا در دستان انصارالله/عربستان قبل از حمله با آمریکا هماهنگ کرده است/مهمترین چالش صهیونیست ها از نگاه اندیشکده اسرائیلی/ زلزله ژئوپلتیک در خاورمیانه/ وزیر جنگ اسرائیل: بحران های منطقه را بهار عربی نمی دانیم/ ایران تروریستی در پنج قاره/انتخابات نمادین آمریکا برای تحریم ایران/ترکیه:

رویترز- ارتش ترکیه اعلام کرد که در پاسخ به حمله خمپاره‌ای کردهای سوریه، مناطق تحت کنترل آنها را در سوریه بمباران کرده است.

اسناد محرمانه سازمان سیا در دستان انصارالله/عربستان قبل از حمله با آمریکا هماهنگ کرده است/مهمترین چالش صهیونیست ها از نگاه اندیشکده اسرائیلی/ زلزله ژئوپلتیک در خاورمیانه/ وزیر جنگ اسرائیل: بحران های منطقه را بهار عربی نمی دانیم/ ایران تروریستی در پنج قاره/انتخابات نمادین آمریکا برای تحریم ایران/روسیه:

تله سور- سرگئی لاوروف رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه روز گذشته برای توسعه روابط همکاری خود با دولت دانیل اورتگا رئیس‌جمهور نیکاراگوئه (طی سفر دوره‌ای خود به آمریکای لاتین) به این کشور رسید؛ وی در ماناگوئا (پایتخت) نشستی با اورتگا داشت و پیرامون مسائلی چون تحکیم روابط همکاری خود، تحریم‌های جدید ایالات متحده آمریکا علیه ونزوئلا و همچنین روابط میان کوبا و آمریکا صحبت کردند.  

تله سور- سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در سفر دوره‌ای خود به آمریکای لاتین به کلمبیا رفت و روز گذشته در بوگوتا نشستی با «خوان مانوئل سانتوس» رئیس‌جمهور و «ماریا آنخلا هولگین» همتای کلمبیایی خود داشت. در دیدار با وزیر امور خارجه کلمبیا، طرفین موافق تعمیق تجارت و صادرات به خصوص در حوزه انرژی و ساخت و ساز بودند.

اسناد محرمانه سازمان سیا در دستان انصارالله/عربستان قبل از حمله با آمریکا هماهنگ کرده است/مهمترین چالش صهیونیست ها از نگاه اندیشکده اسرائیلی/ زلزله ژئوپلتیک در خاورمیانه/ وزیر جنگ اسرائیل: بحران های منطقه را بهار عربی نمی دانیم/ ایران تروریستی در پنج قاره/انتخابات نمادین آمریکا برای تحریم ایران/افغانستان:

خبرگزاری فرانسه- محمد اشرف‌غنی رئیس‌جمهور افغانستان طی سخنانی در کنگره آمریکا اعلام کرد: دولت افغانستان در مذارکات خود با طالبان این کشور از موضع قدرت سخن خواهد گفت. وی افزود: طالبان افغانستان باید از این پس انتخاب کنند که می‌خواهند عضوی از القاعده باشند یا به عنوان افغان در این کشور زندگی کنند.

اسناد محرمانه سازمان سیا در دستان انصارالله/عربستان قبل از حمله با آمریکا هماهنگ کرده است/مهمترین چالش صهیونیست ها از نگاه اندیشکده اسرائیلی/ زلزله ژئوپلتیک در خاورمیانه/ وزیر جنگ اسرائیل: بحران های منطقه را بهار عربی نمی دانیم/ ایران تروریستی در پنج قاره/انتخابات نمادین آمریکا برای تحریم ایران/ونزوئلا:

تله سور- گروه «77+چین» روز گذشته با صدور بیانیه‌ای تحریم‌های جدید ایالات متحده آمریکا علیه ونزوئلا را که از طریق حکمی این کشور بولیواری را به عنوان تهدیدی برای امنیت خود اعلام کرده به شدت محکوم کرد و خواستار لغو چنین فرمانی شد.




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
    0 0
    اگه انقلاب یمن سقوط کنه>بقای ایران بسیار مشکل میشه. احتمالا تو ایران تکفیری ها سر ببرن
  • ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
    0 0
    اگه حکومت ایران به مردم یمن تو این جنگ کمک نکنه"تمام دنیا فکر میکنن مردم و نظام اسلامی ایران یه مشت ترسو و بی عرضه هستند که وجود ندارن بجنگن
  • حسین ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
    0 0
    مردم مظلوم یمن و برادران یمنی علاقه قلبی و معنوی و نزدیکی عقیدتی به ما دارند اگر از اینها حمایت عملی نکنیم (نه در حد حرف و خبر ) دیگر هیچ ملتی به ما اعتماد نخواهد کرد. الان به ما نیاز دارند نه وقتی که کفتارهای سعودی و صهیونیست کل سرزمین یمن را شخم زدند و خون مسلمین در این سرزمین جاری شد.
  • ناشناس ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
    0 0
    بقای ایران به این چیزا بستگی نداره عمو خواب دیدی خیر باشه، ایران همیشه همه جا در کناره ستم دیده هاست،اصلا قبل نظر دادن شیرتو خوردی؟ تو ایران تکفیری وجود نداره حرف چرت نگو، انگار تازه چشات باز شده داری دنیارو میبینی،8سال دفاع مقدس ؛یادت نره با کل دنیا جنگیدیم. شیرتو قبله خوردن بجوشون .
  • ناشناس ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
    0 0
    حکومت ایران یاور تمام ستم دیده هاست لازم نیست بیاد به شما بگه فلان کارو کردیم یا میخواییم انجام بدیم اگه وجود نداشتیم 8سال دفاع مقدس جلوی کل دنیا ایستادگی نمیکردیم پس خودت وجود نداری گردن ما ننداز. شیر موز بوخور قبله خواب درست میشی.
  • ناشناس ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
    0 0
    اگر از اینها حمایت عملی نکنیم (نه در حد حرف و خبر ) ، اخه عمو به نظرت انصار الله یمن چیه اونجا؟ یمن ارتش قوی داره انصار الله یمن و بهش اضافه کنی ببین چی میشه که سالهاست عملیات چریکی انجام میدن،نگران نباش یمن میتونه حاله عربستان و سگ هاشو بگیره . ایران همیشه یاور مظلوما و ستم دیده هاست.
  • ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
    0 0
    هر گونه تعلل جمهوری اسلامی ایران در رسانیدن کمک به انصارالله یمن باعث تقویت دشمنان مقاومت ونیز پایین آمدن جایگاه جمهوری اسلامی ایران در کمک به محور مقاومت است و عدم اعتماد نیروهای مقاومت به ایران! ونیز وقیح شدن سعودیها در سرکوب قیام بحرین و یمن اگر سخنان سردار سلامی در خصوص جا نداشتن برای جای دادن موشکهای تولیدی ایران ارتفاعات یمن بهترین مکان است که هم غرور بیجای سعودی ها درهم شکسته شود وهم انصارالله بتواند جایگاه شایسته خود را پیدا کند
  • ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
    0 0
    جهود در خواب بیند پنبه دانه آنوسی ها این آرزو را به گور خواهند برد
  • علی ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
    0 0
    یقینا سردارا برنامه دقیقی دارن ایران نمیتونه علنا وارد جنگ بشه چون تو این شرایط مذاکره و تحریمها به صلاح ما نیست بهترین گزینه پشتیبانی و استفاده از پتانسیل های داخلی در یمن هست و ایجاد همبستگی در داخل یمن مداخله مستقیم ایران میتونه موجب دو دستگی در یمن بشه نگران نباشید سردارای ایران کارشون رو خوب بلدن
  • مجتبي ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
    0 0
    ايران اسلامي خط كشي داره كه تمام سياسيتهاي نظام و مصلحت مسلمين به مسيله آن محاسبه ميشود و آن خط كش ولايت است ؛ هرچه او امر كند مطيعيم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس