دیپلمات فرانسوی منظور خود از قدرت‌های منطقه‌ای را توضیح داد و گفته: کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) و اسرائیل، بحث جنبه نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران را یک مسئله حل نشده می‌دانند.

گروه بین‌الملل مشرقخلاصه اخبار بین‌الملل روز چهار شنبه 94/1/5 به شرح زیر است:



ایران ترجیح میدهد توافق به صورت تفاهم امضا شود/ایران:
ریانووستی- یک منبع آگاه در وزارت خارجه ایران به ریانووستی گفته که همه وزرای خارجه کشورهای عضو 1+5 در دور جدید مذاکرات در لوزان حضور خواهند داشت.

خبرگزاری فارس- دفتر سفیر ایران در آلمان ضمن تایید وجود دو خبرنگار ایرانی در هواپیمای ایرباس 320 سقوط کرده در فرانسه خبر فوت آنان را اعلام کرد. دفتر سفیر نام این دو ایرانی را میلاد حجت الاسلامی خبرنگار خبرگزاری تسنیم و حسین جوادی خبرنگار روزنامه وطن اعلام کرده و گفت اسامی آن‌ها در لیست مسافران بوده است.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین- خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در تماسی تلفنی با حسن روحانی رئیس جمهور ایران، درگذشت والده ایشان را تسلیت و تعزیت گفت. وی رحلت خواهر گرامی رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای حاجیه فاطمه خامنه‌ای را نیز تسلیت گفت.

نیویورک تایمز- ایران و گروه 1+5 در مورد فرمت و قالب آنچه که احتمالا در پایان این دور از مذاکرات هسته‌ای به دست می‌آید، اختلاف نظر دارند. دیپلمات‌های غربی شرکت‌کننده در مذاکرات می‌گویند ایران در هفته‌های گذشته در برابر امضای توافقی بر سر چارچوب نهایی در مرحله کنونی مقاومت و اعلام کرده است که ترجیح می‌دهد در این مرحله بیانیه‌ای کلی‌تر تحت عنوان تفاهم به دست آمده و توافق نهایی در ماه ژوئن امضا شود.

رویترز- یوال اشتاینیتز وزیر اطلاعات و امور راهبردی رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه به سفر دو روزه خود به فرانسه و انگلیس برای اثرگذاری بر مفاد توافق هسته‌ای احتمالی بین ایران و گروه 1+5 پایان داد. هئیت اسرائیلی، با هیئت مذاکره‌کننده انگلیس به سرپرستی سایمون گس و مقامات ارشد اطلاعاتی این کشور دیدار کرد. اشتاینیتز در دیدارهای خود درباره برنامه تحقیقات و توسعه ایران و سانتریفیوژهای پیشرفته این کشور رایزنی کرده است.

ایران ترجیح میدهد توافق به صورت تفاهم امضا شود/سودان:

پایگاه الشروق- حسبو محمد عبدالرحمن معاون رئیس‌جمهور سودان، تحریم اقتصادی و دخالت دولت‌های غربی را علت اصلی مشکلات کشورش و قاره آفریقا دانست و بشدت از آن انتقاد کرد. وی با بیان اینکه دخالت‌های خارجی در مسائل قاره آفریقا، علت مستقیم بیشتر بحران‌هاست، گفت که کشورش سیاست رهایی (آزادی‌بخشی) از تحریم‌های اقتصادی و دخالت‌های خارجی را در پیش گرفته و این کار درست مانند سیاستی است که برای آزادی از استعمار در پیش گرفت و موفق شد. معاون رئیس جمهوری سودان این سخنان را در کارگاه آموزشی کمیته امنیت و اطلاعات آفریقا موسوم به سیسا بیان کرد که از دوشنبه‌شب در هتل صلح روتانا در خارطوم پایتخت سودان آغاز شده و تا پایان امروز ادامه دارد.این کمیته تاثیر تحریم‌های اقتصادی بر امنیت ملی کشورهای آفریقایی را بررسی می‌کند.سیسا در سال 2005 و با عضویت 80 مقام امنیتی از کشورهای مختلف قاره آفریقا تشکیل شد و یکی از اهداف آن همکاری سرویس‌های اطلاعاتی این کشورها برای بررسی مشکلات و یافتن راهکار برای آن است.

رویترز- پارلمان سودان حاکمیت رئیس‌جمهور کشور را تا سال 2018 تمدید کرد.

ایران ترجیح میدهد توافق به صورت تفاهم امضا شود/اردن:

میدل ایست مانیتور- سفارت ایران در اردن با انتشار بیانیه‌ای، اخبار منتشر شده از سوی برخی رسانه‌ها و نقل قول از سردار قاسم سلیمانی در خصوص تحولات منطقه و بخصوص کشور اردن را تکذیب کرد. چندی پیش رسانه‌های عربی مدعی شده بودند که سردار سلیمانی در سخنانی، تحولات اردن را نیز همانند تحولات سوریه و عراق، تحت کنترل ایران خوانده است.

رویترز- اردن و روسیه روز سه‌شنبه یک توافقنامه به ارزش 10 میلیارد دلار امضا کردند. این توافقنامه سنگ‌بنای تاسیس اولین نیروگاه اتمی در اردن با توان تولید 2000 مگاوات برق را می‌گذارد. اردن حدود 98 درصد از انرژی لازم برای تولید برق را از مشتقات نفتی به دست می‌آورد. این کشور سالانه با افزایش 7 درصدی مصرف نیرو مواجه است.

ایران ترجیح میدهد توافق به صورت تفاهم امضا شود/روسیه:

پایگاه وستنیک- ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل می‌گوید رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران و اجرای آن به بازنگری عمیق در نظام تحریم‌های فعلی علیه این کشور منجر می‌شود. آقا چورکین روز پنجنشبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع ایران گفت پنج عضو دائم این شورا در حال رایزنی با ایران برای بازنگری در تحریم‌ها علیه این کشور هستند.

ایران ترجیح میدهد توافق به صورت تفاهم امضا شود/لبنان:

پایگاه واللا- با استناد به گفته‌های افسران عالیرتبه ارتش اسرائیل، موسسات امنیتی و نظامی اسرائیلی ، جنگ احتمالی آینده با حزب‌الله را در رأس اولویت‌های خود قرار داده‌اند. امیر بوحبوط تحلیلگر اسرائیلی در این گزارش نوشت که تروریستی خطاب کردن حزب‌الله در قاموس سران رژیم صهیونیستی کم‌کم در حال پاک شدن است و شاهد آن ژنرال آویو کوخافی رئیس سابق شعبه اطلاعات نظامی امان و رئیس فعلی منطقه شمالی است که دیگر حزب‌الله را گروهی تروریستی نمی‌نامد و تعبیرات کنونی حزب‌الله را شبیه به ارتش می‌دانند.

ایران ترجیح میدهد توافق به صورت تفاهم امضا شود/چین:

وزارت خارجه چین- وزیر امور خارجه چین در تماس تلفنی با همتای ایرانی خود دستیابی به توافق هسته‌ای را با منافع مشترک و بلندمدت همه طرفها منطبق دانست. وانگ یی روز گذشته طی تماس با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اینکه ماراتن مذاکرات هسته‌ای به دور نهایی رسیده است، افزوده: چین بر ایفای نقش سازنده خود در مذاکرات ادامه خواهد داد.

ایران ترجیح میدهد توافق به صورت تفاهم امضا شود/یمن:

المنار- ارتش یمن با حمایت کمیته‌های مردمی به شهر عدن واقع در جنوب یمن وارد شدند و تعدادی از افسران وابسته به منصور هادی از جمله محمود الصبیحی وزیر دفاع سابق این کشور را بازداشت کردند. هیئت‌های نمایندگی دیپلماتیک عربستان،‌ امارات و کویت نیز شهر عدن را ترک کرده‌اند. همچنین سفیر مصر در یمن و اعضای کنسولگری این کشور شهر عدن را ترک کردند.

خبرگزاری آناتولی- خالد البحاح روز سه شنبه، یمن را به مقصد آمریکا ترک کرد. بحاج پس از گذشت یک هفته از پایان بازداشت خانگی وی از سوی کمیته های مردمی یمن، به آمریکا سفر کرده است.

رویترز- ماثیو تولر سفیر آمریکا در یمن، امروز در نشستی با اعضای اتاق بازرگانی عربی-آمریکایی از احتمال سقوط سریع شهر عدن خبر داد. او با ابراز خوش‌بینی خود به اینکه گروه‌های درگیر در یمن می‌توانند به توافق برای تقسیم قدرت برسند، شرط آن را تجمع جمع وسیعی از گروه‌های یمنی در خارج از یمن و به دور از تاثیر ایران دانست.

اسکای نیوز- وزارت خارجه قطر اعلام کرد، گروه های یمنی برای برگزاری گفت‌و‌گو ها در دوحه پایتخت این کشور به توافق رسیده‌اند.

المیادین- ارتش یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: هرگونه دخالت خارجی در یمن را با قدرت پاسخ خواهیم داد.

خبرگزاری تسنیم- منابع یمنی خبر دادند که کمیته‌های مردمی یمن کنترل پایگاه هوایی العند واقع در استان لحج در جنوب یمن را به دست گرفتند. مسئولان آمریکایی روز سه‌شنبه اعلام کردند که عربستان سعودی تجهیزات نظامی سنگین شامل توپ‌های سنگین را به مناطق نزدیک به مرزهای یمن منتقل کرده است. منابعی در دولت آمریکا اعلام کردند که خودروهای زرهی و توپ‌هایی که عربستان به جنوب انتقال داده است احتمالا برای اهداف دفاعی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این منابع رسمی حجم تجهیزات انتقال داده شده را بزرگ اعلام کردند.

خبرگزاری فارس- بعداز پیشروی سریع نیروهای جنبش انصارلله به سمت جنوب، اعضای خانواده عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن از استان عدن فرار کردند. یک منبع مطلع در یمن گفت که اعضای خانواده رئیس‌جمهور مستعفی به سمت استان حضرموت رفتند. بنا بر این گزارش،‌ قرار است این افراد از استان حضرموت به سمت کشور عمان راهی شوند. از سوی دیگر جلال پسر منصور هادی به دبی گریخت و گفته می‌شود اموال زیادی را با خود برده است‎.

المیادین- محمد البخیتی عضو شورای سیاسی انصارالله گفت: هیچ توجیهی برای انتقال گفت‌وگوهای سیاسی به خارج از صنعا وجود ندارد و مواضع انصارالله در این خصوص ثابت است.

خبرگزاری تسنیم- محمداسماعیل کوثری، منصور حقیقت‌پور و سید حسین نقوی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران از مجروحان حادثه تروریستی صنعاء که در بیمارستان بقیةالله(عج) تهران بستری هستند، عیادت کردند.

ایران ترجیح میدهد توافق به صورت تفاهم امضا شود/سفیر آمریکا نگران نفوذ ایران در یمنسوریه:

رویترز- سوزان رایس، مشاور امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه با معاذ الخظیب، رئیس سابق ائتلاف معارضان سوریه دیدار کرد. بردنادت میهان، سخنگوی مشاور امنیت ملی آمریکا روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای گفت خانم رایس در دیدار روز دوشنبه تصریح کرده که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه مشروعیت خود را از دست داده است و باید از قدرت کناره‌گیری کند.

راشاتودی- سرگئی لاروف وزیر خارجه روسیه گفت: دور جدید گفت‌وگوهای صلح سوریه از ۶ تا ۹ آوریل در پایتخت این کشور آغاز خواهد شد. دولت روسیه ۲۶ شخصیت از گروه‌های مخالف بشار اسد را به این گفت‌و‌گوها دعوت کرده است. همچنین استفان دی میستورا فرستاده سازمان ملل نیز در این گفت‌و‌گوها حضور دارد و سخنگوی بان کی مون، از حضور نمانیده‌ای از سازمان ملل نیز خبر داده است.

ایران ترجیح میدهد توافق به صورت تفاهم امضا شود/سفیر آمریکا نگران نفوذ ایران در یمنعراق:

الجزیره- وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده است، هرگونه درخواست کمک از سوی عراق در جهت همکاری برای آزادسازی تکریت را مورد بررسی قرار خواهیم داد. ساعاتی پیش یک دیپلمات غربی گفته بود، دولت عراق از ائتلاف ضد داعش برای بازپس‌گیری تکریت درخواست کمک خواهد کرد.

خبرگزاری نهرین- هادی العامری فرمانده سپاه بدر عراق اعلام کرد سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران تا هر زمانی که لازم باشد در عراق خواهد ماند.

خبرگزاری آناتولی- قیاس حسین رشید، معاون وزیر فرهنگ عراق می‌گوید گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شامات (داعش) اشیای به سرقت برده از یک موزه در شهر موصل را به خریداران اروپایی می‌فروشد. وی گفته که این وزارتخانه اطلاعاتی در دست دارد مبنی بر اینکه این آثار ارزشمند در اروپا فروخته می‌شوند.

خبرگزاری فرانسه- یک مقام مطلع گفت: ارتش آمریکا، ارائه خدمات شناسایی به نیروهای درگیر در عملیات تکریت را آغاز کرده است. این مقام ارشد و بی‌نام ائتلاف به خبرنگار آسوشیتدپرس گفته که این پروازها از روز شنبه شروع شده و اطلاعات دریافتی به ارتش عراق تحویل شده است. این مقام بی‌نام مدعی است که پروازهای شناسایی مزبور به درخواست دولت عراق انجام می‌شود.

السومریه نیوز- نخست وزیر عراق بر استفاده از مرحله سرنوشت ساز در محاصره گروه تروریستی داعش در شهر تکریت برای از بین بردن تروریسم تاکید کرد و هماهنگی بین نیروهای امنیتی و مردمی و ائتلاف بین المللی را ضروری دانست.

ایران ترجیح میدهد توافق به صورت تفاهم امضا شود/سفیر آمریکا نگران نفوذ ایران در یمناتحادیه اروپا:

رویترز- اتحادیه اروپا آماده است نام 40 شرکت کشتی‌رانی را به فهرست تحریم‌های خود بازگرداند. این ۴۰ شرکت که شرکت Ocean Capital Ocean در هامبورگ جزو آنهاست پیشتر با این ادعا که تحت کنترل یا مالکیت شرکت تحریم‌شده خطوط کشی‌رانی جمهوری اسلامی ایران هستند در فهرست تحریمی قرار گرفته بودند.

ایران ترجیح میدهد توافق به صورت تفاهم امضا شود/سفیر آمریکا نگران نفوذ ایران در یمن/فرانسه رابط مذاکرات و کشورهای عربی خلیج فارس/بوش سیاست خارجی اوباما را احمقانه خواند/ الان زمانی است که باید ایران را بمباران کرد/مک کین: ایران یک چالش ژئوپلتیک استفرانسه:

لوبلاگ- یک دیپلمات فرانسوی گفته که کشورش در مذاکرات هسته‌ای 1+5 با ایران، نگرانی‌های قدرت‌های منطقه‌ای را منتقل می‌کند. این دیپلمات فرانسوی در ادامه منظور خود از قدرت‌های منطقه‌ای را روشن‌تر توضیح داده و گفته: کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) و اسرائیل، بحث جنبه نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران را یک مسئله حل نشده می‌دانند.

رویترز- آنطور که لیست منتشر شده از سوی وزارت خارجه آمریکا نشان می‌دهد، جوشوا بلک مسئول تحریم‌ها و ضدتروریسم هیئت آمریکایی در سازمان ملل هم به تیم مذاکره کننده آمریکا در لوزان اضافه شده است.

رویترز- فرانسیس دلاتر نماینده فرانسه در سازمان ملل روز گذشته در نشست شورای امنیت سازمان ملل در خصوص تحریم های ایران، تاکید کرد که ایران اکنون باید انتخاب کند که آیا واقعا تمایل دارد تا اعتماد جامعه بین المللی را جلب کند.

ایران ترجیح میدهد توافق به صورت تفاهم امضا شود/سفیر آمریکا نگران نفوذ ایران در یمن/فرانسه رابط مذاکرات و کشورهای عربی خلیج فارس/بوش سیاست خارجی اوباما را احمقانه خواند/ الان زمانی است که باید ایران را بمباران کرد/مک کین: ایران یک چالش ژئوپلتیک استآمریکا:

تایمز اسرائیل- باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا به تک تک سناتورهای دموکرات تلفن کرده تا مطمئن شود آنها به پیش‌نویس کاخ سفید از توافق هسته‌ای با ایران رأی مثبت می‌دهند. این خبر را یاکی دایان، مشاور دیپلماتیک سابق سفیر اسرائیل در واشنگتن گزارش داده است.

رویترز- جب بوش، فرماندار سابق ایالت فلوریدا و نامزد احتمالی ریاست‌جمهوری آمریکا در یادداشتی به انتقاد از سیاست خارجی باراک اوباما، رئیس‌جمهور فعلی کشورش پرداخته و آن را احمقانه خوانده است.

عراوتص شو- میچ مک‌کانل رهبر اکثریت سنای آمریکا روز سه‌شنبه در سخنانی گفت که سنا در صورت عدم توافق آمریکا با ایران در مهلت تعیین شده (11 فروردین) به لایحه اعمال تحریم‌های شدید علیه ایران رأی می‌دهد. مک‌کانل در نشست خبری هفتگی گفت: اگر هرگز توافقی حاصل نشود، مجموعه‌ای از تحریم‌های شدید راه حل مناسبی خواهند بود.

پایگاه ولدنت دیلی- لویی گومرت نماینده جمهوریخواه حوزه اول انتخابیه تگزاس که برای نخستین‌بار در 12 ژانویه 2005 میلادی به‌عضویت این مجلس درآمد، در یک برنامه رادیویی به مجری برنامه گفت که الان زمانی است که باراک اوباما به عنوان رییس کل نیروهای مسلح آمریکا باید ایران را بمباران کند.

اسپوتنیک- جان مک‌کین، رئیس کمیته امور مسلح مجلس سنا روز سه‌شنبه گفت بی‌ثباتی در خاورمیانه و ناتوانی واشنگتن در شکل‌دهی به حوادث این منطقه باعث ایجاد گروه‌های خشونت‌گرا مانند داعش شده‌اند. وی گفت: از لیبی گرفته تا یمن، تا عراق و سوریه، نظام قبلی در خاورمیانه یعنی هم توازن منطقه‌ای میان دولت‌ها و هم نظام اجتماعی میان دولتها فروپاشیده و هیچ دیدگاه جدیدی پیدا نشده که جای آن را بگیرد. وی گفت: در دل تمرکز ما بر مذاکرات هسته‌ای این واقعیت نهفته است که ایران تنها یک چالش کنترل سلاح نیست بلکه یک چنانکه امروز آشکارتر از همیشه می‌بینیم یک چالش ژئوپولتیک است.

سی اسپن- باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با اشرف غنی همتای افغانستانی خود گفت که روند خروج سربازان آمریکا از افغانستان کند می‌شود و نزدیک به 10 هزار نیرو تا پایان سال در این کشور باقی خواهند ماند. اوباما گفت که مأموریت نظامی ارتش آمریکا در افغانستان پایان یافته ولی تعهد آمریکا به امنیت این کشور، هنوز بر سر جای خود باقی است.

پلتیکو- جیمز بیکر وزیر خارجه اسبق آمریکا در دوران ریاست جمهوری جورج بوش پدر در مراسمی که به میزبانی لابی اسرائیلی موسوم به جی استریت برگزار شده بود در سخنان خود با انتقاد از سیاست‌های نتانیاهو در زمینه موضع اعراب و فلسطین گفت که مصلحت اندیشی‌های نابجا و گام‌های دیپلماتیک نتانیاهو به تلاش‌های دولت اوباما برای حل تنش بین اعراب و اسرائیل لطمه وارد کرده و با وجود لفاظی‌های نتانیاهو از گسترش شهرک‌نشینی‌ها کاسته نشده است.

خبرگزاری فرانسه- دیدار اعلام نشده اوباما و کلینتون در کاخ سفید در شرایطی است که هیلاری کلینتون نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری 2016 میلادی خواهد بود. جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد که رئیس جمهور اوباما و کلینتون عصر روز دوشنبه به صورت خصوصی به مدت یک ساعت در کاخ سفید دیدار و در خصوص مسائل مختلفی گفتگو کردند.

تایمز اسرائیل- موشه یعلون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه گزارش روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال درباره جاسوسی آن رژیم از مذاکرات هسته‌‌ای ایران را تکذیب کرد و گفت تل‌آویو شکایتی رسمی از دولت واشنگتن در این باره دریافت نکرده است. موشه یعلون در واکنش به این گزارش همچنین گفت: کسی در اینجا دارد سعی می‌کند جنگ‌افروزی کند.

فرانسه رابط مذاکرات و کشورهای عربی/بوش سیاست خارجی اوباما را احمقانه خوانداتریش:

رویترز- تمامی 6 حزب مستقل اتریشی در پارلمان این کشور بیانیه‌ای علیه جاسوسی‌ها در این کشور امضا کردند و مراتب نگرانی خود را از اقدامات آمریکا و دیگر کشورها مبنی بر به کارگیری سازمان‌های جاسوسی از جمله آژانس امنیت ملی آمریکا ( NSA)‌ به این منظور اعلام کردند.

ایران ترجیح میدهد توافق به صورت تفاهم امضا شود/سفیر آمریکا نگران نفوذ ایران در یمن/فرانسه رابط مذاکرات و کشورهای عربی خلیج فارس/بوش سیاست خارجی اوباما را احمقانه خواند/ الان زمانی است که باید ایران را بمباران کرد/مک کین: ایران یک چالش ژئوپلتیک استناتو:

رویترز- بیش از هزار نظامی آمریکایی به اروپا منتقل شده‌اند و از روز گذشته در حال گسترش در شرق اروپا هستند تا در چندین تمرین نظامی در قالب عملیان اقیانوس اطلس شرکت کنند. ژنرال استیو وارن یکی از سخنگویان پنتاگون این خبررا اعلام کرد که حدود 200 چترباز با تیپ هوابرد ارتش ایتالیا در منطقه اساردن در رومانی فرود آمدند و به همراه خود شماری تسلیحات سنگین از جمله خمپاره‌اند حمل کرده‌اند. به موازات آن بیش از 600 نظامی هم با پشتیبانی ارتش آلمان وارد پایگاهی نظامی در رومانی در نزدیکی دریای سیاه شده‌اند. در استونی هم نظامیان با حدود 120 خودرو از جمله شماری خودرو نظامی با عبور از 5 مرز بین‌المللی به لیتوانی، لتونی، لهستان و جمهوری چک رفته‌اند و به مقر خود در آلمان باز خواهند گشت.

ایران ترجیح میدهد توافق به صورت تفاهم امضا شود/سفیر آمریکا نگران نفوذ ایران در یمن/فرانسه رابط مذاکرات و کشورهای عربی خلیج فارس/بوش سیاست خارجی اوباما را احمقانه خواند/ الان زمانی است که باید ایران را بمباران کرد/مک کین: ایران یک چالش ژئوپلتیک استقطر:

خبرگزاری تسنیم- شیخ تمیم بن حماد الثانی امیر قطر در سفری دو روزه به پاکستان، با ممنون حسین رئیس جمهور، نواز شریف نخست وزیر و سایر مقامات عالی‌رتبه اسلام‌‌آباد دیدار و در مورد گسترش روابط میان دوکشور گفت‌وگو کرد. وی در دیدار با نوازشریف نخست‌وزیر پاکستان که روز گذشته انجام شد، گفت: حکومت قطر علاوه بر تأمین انرژی، بدنبال سرمایه گذاری بیشتر در بخش‌های مختلف پاکستان می‌باشد. شیخ تمیم افزود: قطر برای پروژه‌های مختلف آینده، از جمله جام جهانی فوتبال در سال 2022 میلادی، نیازمند کارگران بیشتری از پاکستان است که به مرور زمان بر تعداد آن‌ها در این کشور افزوده خواهد شد.

ایران ترجیح میدهد توافق به صورت تفاهم امضا شود/سفیر آمریکا نگران نفوذ ایران در یمن/فرانسه رابط مذاکرات و کشورهای عربی خلیج فارس/بوش سیاست خارجی اوباما را احمقانه خواند/ الان زمانی است که باید ایران را بمباران کرد/مک کین: ایران یک چالش ژئوپلتیک استیونان:

ریپوبلیکا- مارتین شولتز رئیس پارلمان اروپا گفت: به نظر من، تا پایان هفته جاری به تفاهم جدیدی دست خواهیم یافت که برای آزاد کردن منابع مالی ضروری برای آتن کافی خواهد بود. یونان در تلاش برای دستیابی به بخش دیگری از کمک مالی 240 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول است. یونان به دنبال اخذ کمک مالی 7 میلیارد یورویی برای پرداخت بخشی از بدهی های خود است ولی بروکسل با پرداخت این کمک مالی مخالفت کرده و پرداخت آن را مشروط به تصویب اصلاحات اقتصادی و مالی بیشتر از سوی دولت جدید یونان کرده است.

رویترز- یک منبع آگاه می‌گوید پول نقد دولت یونان بدون دریافت اعتبارات مالی تازه تا 20 آویل به پایان می‌رسد. آتن در تلاش است تا با ارسال فهرستی از اصلاحات برنامه‌ریزی‌شده برای وام‌دهندگان اروپایی در روزهای آینده راه را برای رسیدن کمک‌های مالی تازه و جلوگیری از ورشکستگی هموار کند.




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۶
    0 0
    این روزها همه هم و غم و دغدغه ام یمن و جنبش انصارالله و مسائل داخلی و مداخله آل سعود خبیث و مرتجع است که چه خواهد شد و به وظیفه شرعی که در قبال مردم مظلوم یمن دارم عمل کنم و اگر رهبری اجازه دهند به کمک برادران یمنی بشتابم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس