کد خبر 404389
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶

برادر رئیس‌جمهور سابق آمریکا و از نامزدهای احتمالی جمهوریخواه انتخابات ۲۰۱۶ از دیدار اوباما با رائول کاسترو و عدم دیدار وی با نتانیاهو انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، جب بوش با انتقاد از رئیس‌جمهور آمریکا گفت که اوباما با کاسترو دیدار می‌کند اما با نتانیاهو نه.

باراک اوباما و رائول کاسترو روسای جمهور آمریکا و کوبا بامداد روز یکشنبه(امروز) پس از 50 سال برای اولین بار با یکدیگر در حاشیه نشست کشورهای قاره آمریکا در پاناما دیدار کردند.

جب بوش، نامزد احتمالی جمهوریخواه ریاست جمهوری انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا و برادر رئیس‌جمهور سابق که چندی است انتقادات شدید خود از مواضع اوباما را آغاز کرده، از دیدار وی با همتای کوبایی و سیاست او در عادی‌سازی روابط با هاوانا به شدت انتقاد کرد.

فرماندار سابق تگزاس آمریکا در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «اوباما با کاسترو دیدار می‌کند اما دیدار با نتانیاهو را رد کرده و نمی‌پذیرد».

وی همچنینی در انتقاد از سیاست‌های کاخ سفید و تلاش‌هایش برای عادی‌سازی روابط آمریکا و کوبا هم اینطور ادعا کرد: «چرا باید یک دیکتاتور بی‌رحم از یک رژیم سرکوبگر را مشروعیت داد؟».

اشاره وی به عدم پذیرش دیدار اوباما با نتانیاهو احتمالا به آخرین سفر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا اشاره دارد. نتانیاهو در این سفر که علی رغم مخالفت‌های کاخ سفید انجام شد، در کنگره آمریکا حضور یافت و مواضع تکراری خود درباره مذاکرات هسته‌ای ایران را تکرار کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس