محسن مخملباف فیلم‌ساز فراری ایرانی در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: ایران، هنر و سینمایی قوی دارد که می‌تواند با تمامی محدودیت‌ها سر کند. به بقای سینما بیش از بقای حکومت ایران امیدواریم.

گروه جنگ نرم مشرق- اخبار ایران و تحلیل‌های پیرامون آن به طور مستمر در رسانه‌های خارجی - اعم از غربی، شرقی و منطقه‌ای - منعکس می‌شود. نگاهی به موضوعات پرداخته شده درباره ایران می‌تواند تصویری کلی از نقاط تمرکز این رسانه‌ها در داخل و نحوه انعکاس و جهت‌دهی آن به فضای افکار عمومی در کشورهای خود و جهان ارائه دهد.

***

بولتون توافق هسته‌ای با ایران را تسلیم شدن بی‌سابقه خواند

به گزارش پایگاه هیل، جان بولتون نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل گفت که اوباما در جریان مذاکرات هسته‌ای با ایران به شکل بی‌سابقه‌ای تسلیم ایران شده است.

ایران

وی گفت: این توافق اساساً اشتباه است. در حقیقت، هیچ توافقی وجود ندارد که بتوان بر مبنای آن به ایران اعتماد کرد. حکومت ایران عزم خود را برای دست‌یابی به تسلیحات اتمی جزم کرده است.

بولتون افزود: رئیس جمهور با این توافق به دنبال راضی نگه داشتن حکومت ایران و حمله به مردم خودش است. اوباما در حقیقت توجهی به امنیت ملی آمریکا ندارد.

وی همچنین درباره واکنش تند اوباما نسبت 47 نفر سناتور آمریکایی که به رهبری ایران نامه نوشتند اظهار داشت: این افراد خائن نیستند. آنها قانون‌گزارانی هستند که از قانون اساسی دفاع می‌کنند.


فیلم‌سازان ایرانی به تحسین‌های خارجی بیش از قوانین حکومت توجه دارند

پایگاه بزینس اینسایدر در گزارشی جهت‌دار و تنها با استناد به ساخته‌های چند فیلم‌ساز فراری می‌نویسد: فیلم‌سازان ایرانی در خانه و در تبعید تمامی محدودیت‌های اعمال شده و توسط مخاطبان را زیر پا گذاشته‌اند تا جریان خلاقی را برای جلب توجه جهانی شکل دهند.

ایران

فیلم «جدایی» که در سال 2011 برنده اسکار شد نگاهی منتقدانه به تصویری که از جمهوری اسلامی ایران بیرون می‌آید دارد. دیگر فیلم‌سازان ایرانی هم در تلاشند تا تصویری از ایران ارائه دهند که چندان مورد تایید حکومت نیست.

امسال هم فیلم «تاکسی» به همراه چند فیلم دیگر از جمله کمدی سیاه سازنده فیلم «پرسپولیس» به مقابله با روند سانسور کردن ایران پرداخته‌اند.

محسن مخملباف فیلم‌ساز فراری ایرانی در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: ایران هنر و سینمای قوی دارد که می‌تواند با تمامی محدودیت‌ها سر کند.

وی ادامه داد: به بقای سینما بیش از بقای حکومت ایران امیدواریم.

مخملباف در صحبتی عجیب گفت: پس از گذراندن ده سال در غربت، نمی‌دانم زادگاهم کجاست. هر چه بیشتر می‌گذرد خودم را کمتر ایرانی می‌دانم.

فیلم «تاکسی» ساخته جعفر پناهی فیلم‌ساز ناراضی که در تهران زندگی می‌کند توانست به مخالفت با معیارهای حکومت پرداخته و به موفقیت بزرگی برسد. فیلم وی که به صورت قاچاق به خارج کشور رفت توانست در جشنواره فیلم برلین جایزه برتر را بگیرد.

مخملباف درباره جعفر پناهی گفت: او فیلم‌ساز شجاعی است که حامیان بسیاری دارد. به این خاطر است که می‌تواند هر ساله فیلم بسازد.


آیا جمهوری‌خواهان نقشه دیگری برای ایران دارند؟

به گزارش روزنامه گالف نیوز چاپ امارات، افراد زیادی درباره نامه سناتورهای آمریکایی به ایران نظر داده‌اند. برخی این نامه را حماقت تاکتیکی نامیده‌اند.

ایران

اما در زمان خواندن این نامه باید ببینیم که در کجا قرار داریم. بیش از یک سال از زمان شروع مذاکرات هسته‌ای با ایران گذشته است. تاریخچه مذاکرات هسته‌ای به سال 2003 برمی‌گردد و طول این سال‌ها بارها ما شاهد تمدید مهلت و شکست بوده‌ایم. حال، با نزدیک شدن آخرین مهلت مذاکرات، شانس بیشتری برای رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران وجود دارد.

اما چه اتفاقی می‌افتد اگر دو طرف نتوانند به توافق هسته‌ای دست یابند؟ سناتورها و نخست وزیر رژیم صهیونیستی به هم دست مریزاد می‌گویند: ماموریت با موفقیت انجام شد. اما، اگر آنها درباره ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم در ایران نگران هستند، باید به این مساله فکر کنند که اگر مذاکرات شکست بخورد چه اتفاقی می‌افتد.

نخست، برای آنکه تحریم‌ها بر ایران را در صورت شکست مذاکرات حفظ کرد و اروپا، روسیه، و چین را برای حفظ فشارها متقاعد کرد، آمریکا نباید خود را مقصر شکست مذاکرات معرفی نماید. اگر آمریکا مسئول شکست مذاکرات معرفی شود، ممکن است رژیم تحریم‌های اتحادیه اروپایی سست شود. پس نوشتن نامه‌ای از جانب سناتورهای آمریکایی برای لطمه زدن به مذاکرات اقدامی هوشمندانه نبود.

دوم، اگرچه دولت آمریکا گفته است که در صورت عدم دست‌یابی به توافق در مهلت زمان مقرر گفتگوها خاتمه می‌یابد، اما این مساله هنوز مشخص نیست. هنوز به نفع طرف غربی است تا مذاکرات را مطابق با شرایط توافق‌نامه موقت سال 2013 ادامه دهد. توافق موجود بخش عمده‌ای از زرادخانه‌های ایران را از بین برد و همچنین غنی‌سازی اورانیوم 20 درصد را نیز متوقف نمود. پس نوشتن نامه‌ای از جانب سناتورهای آمریکایی برای لطمه زدن به مذاکرات اقدامی هوشمندانه نبود.

با توجه به موارد فوق، اگر سناتورها می‌خواهند ایران را متقاعد کنند که توافق هسته‌ای تا زمان روی کار آمدن رئیس جمهوری بعدی در آمریکا اعتبار دارد، پس دیگر ایران چه انگیزه‌ای برای ادامه دادن روند محدودسازی فعالیت هسته‌ای خود دارند؟

از سویی دیگر، نامه 47 سناتور آمریکایی تنها هشداری برای ایران نیست زیرا ایران فقط با واشنگتن مذاکره نمی‌کند. در این مذاکرات پنج کشور بزرگ اروپایی نیز وجود دارند. پس این نامه هشداری نیز به این کشورهاست که امضای باراک اوباما را جدی نگیرند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ویداخانم ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    0 0
    مشرق کامنت من کو سرش رو زیرآب کردی
  • ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    0 0
    دمشون گرم
  • ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
    0 0
    همیشه و در همه جا مخاطب مهمترین مسئله است که اگه راضی نباشه حمایت ملیاردی هم مفت نمی ارزه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس