کد خبر 396983
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۴

تیرباران محکومین به اعدام، طرحی است که روز سه‌شنبه در سنای ایالت یوتا در آمریکا به تصویب رسید تا نبود داروی مجاز اعدام، وقفه‌ای در اجرای احکام ایجاد نکند.

به گزارش مشرق، سنای ایالت یوتا در آمریکا روز سه‌شنبه تصویب کرد در صورتی که داروی مجاز برای اعدام محکومین وجود نداشته باشند، حکم آن‌ها از طریق تیرباران اجرا شود.

این طرح که از ماه‌ها قبل به دلیل کم‌یاب بودن داروی مجاز اعدام توسط تزریق سم، در دستور کار قرار گرفته بود، نهایتا با 18 رأی مثبت در برابر 10 رأی منفی نمایندگان سنای ایالاتی، تصویب شد، تا یوتا اولین ایالتی باشد که مجازات تیرباران را احیا کند.

«پائول ری» سناتور جمهوری‌خواه حامی این طرح، تیرباران محکومین را «انسانی‌تر» از تزریق سم دانسته و گفته است که اجرای اعدام توسط گروهی از تیراندازان ماهر بهتر از اعدام با سم است.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، در مقابل مخالفان این روش، آن را یادآور دوران غرب وحشی دانسته و می‌گویند اجرای احکام به این روش، موجی از محکومیت‌های جهانی به راه می‌اندازد.

نهایی شدن طرح تیرباران محکومین به اعدام، نیازمند آن است که فرماندار یوتا، آن را امضا کند. «گری هربرت» که او هم یک جمهوری‌خواه است، هنوز اعلام نکرده که آیا با این طرح موافقت می‌کند یا نه. با این حال سخنگوی وی، این هفته گفته بود این طرح می‌تواند جایگزینی را برای انجام اعدام‌ها در صورت نبود داروهای مجاز، ارائه کند.

تیرباران محکومین تا یک دهه قبل در یوتا اجرایی می‌شد، اما نهایتا متوقف شد و این ایالت نیز اعدام‌ها را با تزریق سم انجام می‌داد.

با این حال در ماه‌های اخیر خودداری شرکت‌های اروپایی از تأمین داروهای مجاز برای انجام اعدام، موجب شده تا مسئولان این ایالت به دنبال راه‌های جایگزین باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس