کد خبر 89391
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۴

نقض حقوق بشر در ايالات متحده به صورتي گسترده ادامه دارد.در اين خصوص گزارشهاي رسمي و غير رسمي زيادي منتشر شده است كه تازه ترين آنها به ايالت تگزاس مربوط مي شود .

به گزارش مشرق به نقل از رسالت ، تگزاس در ميان ايالت‌هاي آمريكا «پايتخت مجازات اعدام» نام گرفت.خبرگزاري يونايتدپرس به نقل از «مركز اطلاع‌رساني مجازات اعدام» در آمريكا گزارش داده است كه علي‌رغم مخالفت‌هاي بين‌المللي عليه مجازات اعدام، اين ايالت بيشترين موارد اعدام را به خود اختصاص داده است و براي سه ماه نخست سال 2012 ميلادي شش مورد اعدام را در برنامه دارد.بنابراعلام اين مركز، بررسي موارد اعدامي در سال‌هاي اخير نشان مي‌دهد كه بيشترين مورد مربوط به سال 2000 ميلادي بوده كه 40 مورد اعدام انجام شده است و اين آمار در سال‌هاي پس از آن نيز با كمي نوسان نزديك به همين آمار بوده است.تعداد بالاي مجرمان محكوم به اعدام باعث افزايش شمار اعداميان شده است.

هنوز ماجراي اعدام تروي ديويس در سال 2011 ميلادي از ذهن شهروندان آمريكايي پاك نشده است .اين سياهپوست آمريكايي در حالي اعدام شد كه دادگاه ايالات متحده مدارك موجود در خصوص اثبات بي گناهي وي را ناديده انگاشت . ديويس پس از 22 سال حبس با تزريق سمي به جرم قتل افسر پليس در سال 1989 به نام مارک مک فيل که در خارج از زمان انجام وظيفه بود، کشته شد. اظهارات ديويس مبني بر اينکه به اشتباه محکوم شده است حمايت هزاران نفر در سرتاسر جهان را به خود اختصاص داد. دادگاه‌هايي از جمله ديوان عالي قضائي آمريکا 3‌مرتبه اعدام وي را تا سال 2007 جهت بررسي دقيق تر پرونده متوقف ساختند، اما نهايتا حکم اعدام ديويس را تأييد کردند.اتهام «تروي ديويس» قتل يک افسر پليس به نام «مارک مک فيل» بود که در تاريخ 19 آگوست سال 1989 اتفاق افتاد.در اين شب، مردي به نام «سيلوستر کولز» در حالي که بر سر يک قوطي آبجو با مردي بي‌خانمان به نام «يانگ» درگير شده بود، وي را کتک زده و بي‌هوش مي‌کند.

«مارک مک فيل» که در آن منطقه حاضر بود، با عجله به ياري «يانگ» مي‌شتابد، اما پيش از اينکه به او برسد، با شليک گلوله به قتل مي‌رسد. فرداي آن روز، «کولز» با مراجعه به پليس ادعا مي‌کند، سياهپوستي به نام «تروي ديويس» به افسر پليس شليک کرده است. چهار روز بعد از اين واقعه، «ديويس» دستگير مي‌شود و تقريبا 2 سال بعد، با شهادت 9 نفر شاهد عيني، که خود «سيلوستر کولز» هم جزء آنها بوده است، به اتهام قتل افسر پليس مورد نظر به اعدام محکوم مي‌شود. چندي بعد، روزنامه Atlanta journal constitution اقدام به مصاحبه با شاهدان عيني اين واقعه مي‌کند. 7 نفر از اين شاهدان عيني، شهادت عيني خودشان را پس گرفته و اظهار مي‌کنند با تهديد پليس و يا تحت تاثير تکنيک‌هاي القاي رواني، اين اظهارات را مطرح کرده‌اند.

با اين حال مقامات قضائي و پليس ايالات متحده با اعدام ديويس عملا نشان دادند كه تا چه اندازه به حقوق بشر واقعي پايبند هستند!

ايالات متحده از «حقوق بشر»به عنوان يك حربه عليه ديگر كشورهاي دنيا استفاده مي كند با اين حال خود اصلي ترين ناقض حقوق بشر در نظام
بين الملل محسوب مي شود.لشكركشي هاي آمريكا به نقاط مختلف دنيا از جمله عراق،افغانستان‌،نقاط مرزي پاكستان و ...تا كنون منجر به كشته شدن ميليونها انسان بي‌گناه شده است، بنابر اين آنچه در تگزاس مي گذرد تنها نمونه اي بسيار كوچك از حقوق بشر آمريكايي محسوب مي شود.حقوق بشري كه در آن جان و كرامت انسانها به هيچ عنوان ارزشي ندارد .


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
    0 0
    نقض حقوق بشر به خاطر اعدام؟؟؟؟ پس به این همه اعدام تو مملکت ما چی میشه گفت؟ به اعدام تو روز روشن در ملعام چی میشه گفت؟ خواهش میکنم شما دیگه دم از حقوق بشر نزنید... بابا بیان به کارو مملکت خودمون برسیم!!! تاکی باید از این و اون حرف بزنیم... بیایم راه و روش خودمونو اصلاح کنیم... این نظرو ندادم که واسم بذاریش ...دادم که خود شما که پیام هارو میخونی و تایید صلاحیت میکنی بخونی....شایدو شاید از خواب غفلت بیدار بشین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس