کد خبر 69369
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۵

در حالی که آمریکا از مجازات اعدام در سایر کشور‌ها به شدت انتقاد می‌کند، در حال حاضر ۳۲۰۰ زندانی در این کشور منتظر اعدام هستند و در ضمن مقامات آمریکایی برنامه اعدام خود را تا سال ۲۰۱۳ آماده کرده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس ، پایگاه اطلاع‌رسانی «کامن‌دریمز» در گزارشی ضمن پرداختن به موضوع اعدام تروی دیویس، زندانی سیاه‌پوست آمریکایی که به جرم قتل یک مامور پلیس با تزریق سم اعدام شد، فاش ساخت که ۳۲۰۰ زندانی آمریکایی در حال حاضر در انتظار اعدام به سر می‌برند.

این پایگاه اینترنتی تصریح کرد که اعدام تروی دیویس نه یک اعدام که در واقع یک قتل بوده است. برای دیویس سه بار نوبت اعدام صادر شد که دو بار اول به دلایلی لغو و بار سوم اجرا شد. حکم اعدام دیویس در تاریخ ۲۱ سپتامبر اجرا شد.

گزارش برخی منابع خبری نشان‌گر آن است که در حالی که از سال ۱۶۰۸ میلادی لغایت ۱۹۹۱، جمعا ۱۵۲۶۹ نفر در آمریکا اعدام شده‌اند، آمار اعدام از سال ۱۹۷۶ تا ۲۰۱۰ در حدود ۱۲۰۰ نفر بوده است.

بر اساس این گزارش ظرف سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ نرخ اعدام در آمریکا نسبت به دهه ماقبل ناگهان دو برابر شده است. ۹ سال از این دوره مصادف با دوران پس از یازده سپتامبر و مصادف با افزایش جو امنیتی در آمریکا بوده است.

آمریکا در حالی که خود از احکام اعدام دیگر کشر‌ها انتقاد می‌کند، برنامه اعدام‌های خود را تا سال ۲۰۱۳ اعلام کرده و قرار است در سپتامبر ۲۰۱۱ دو نفر دیگر، در اکتبر همین سال ۶ نفر دیگر، در نوامبر سه نفر، در ژانویه ۲۰۱۲ دو نفر، در فوریه یک نفر، در ماه مارس دو نفر و از این پس تا پایان ماه آگوست ۲۰۱۳ هر ماه یک نفر اعدام شوند. البته این تنها یک برنامه است و امکان افزایش تعداد اعدامی‌ها در صورت صدور حکم اعدام از سوی محاکم ایالتی وجود دارد. این برنامه با ذکر نام افراد از سوی سازمان عفو بین‌الملل منتشر شده است.

در ضمن بین سال‌های ۱۹۷۷ تا ۲۰۰۹، بیش از ۸۵ درصد از اعدام‌های انجام شده در آمریکا با تزریق سم انجام شده و در حدود ۱۳ درصد نیز بر روی صندلی الکترونیکی صورت گرفته است. باقی روش‌ها جمعا کمتر از ۲ درصد را به خود اختصاص می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس