کد خبر 388008
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶

سخنرانی رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش و پدافند هوایی بازتاب وسیعی در رسانه‌های غربی داشته است.

گروه جنگ نرم مشرق- سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش و پدافند هوایی بازتاب وسیعی در رسانه‌های غربی داشته است. آنچه در ذیل می‌خوانید بخشی از مطالبی است که این رسانه‌ها منعکس کرده‌اند:


روزنامه گاردین: بازشدن دریچه فرصت برای دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران

رهبر انقلاب اسلامی ایران اعلام داشتند عدم دست‌یابی به توافق بهتر از یک توافق بد است. ایشان که نظر نهایی را در خصوص اکثر تصمیمات مهم کشور می‌دهند در سخنان خود گفتند: ایران نیز با واشنگتن موافق است که عدم توافق بهتر از توافقی است که در راستای منافع ایران نباشد.

ایران در رسانه‌های جهان؛

خبرگزاری رویترز: آمادگی آیت‌الله خامنه‌ای برای پذیرش توافق‌نامه مناسب هسته‌ای

رهبر معظم ایران در سخنانی گفتند که از توافق‌نامه هسته‌ای عادلانه‌ای با غرب که در آن یک طرف هرچه می‌خواهد بدست نمی‌آورد حمایت می‌کند. این سخنان باعث تقویت مذاکره‌کنندگان ایرانی شد که از داخل کشور از جانب تندروها تحت فشار هستند.

ایران در رسانه‌های جهان؛

ایشان فرمودند: من با هر توافقی موافقم. البته، نه توافق بد. عدم توافق بهتر از توافق بد است. همانگونه که رئیس‌جمهور هم گفتند مذاکرات به‌معنای رسیدن به یک نقطه مشترک است. بنابراین، طرف مقابل نباید توقع داشته باشد که توقعات غیرمنطقی‌اش تحقق یابد.

نویسنده این گزارش در ادامه می‌نویسد: این سخنان در حالی مطرح می‌شود که وزرای امور خارجه ایران و گروه 5+1 هم اکنون در مونیخ آلمان به‌سر می‌برند و جلساتی نیز برگزار کرده‌اند. آیت‌الله خامنه‌ای به‌عنوان شخصی که حرف نهایی را در مسائل کلیدی کشور می‌زند همیشه نسبت به مذاکرات هسته‌ای موضع تردیدآمیزی داشته‌اند. اما، ایشان همچنین بارها از رویکرد روحانی در رفع تحریم‌های اقتصادی حمایت کرده‌اند.


شبکه بی‌بی‌سی: عدم دست‌یابی به توافق بهتر از توافق بد است

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران گفتند: من عدم توافق درباره برنامه هسته‌ای ایران را نسبت به توافقی که منافع ملت را نادیده بگیرد ترجیح می‌دهم. ایشان همچنین از رویکرد رئیس جمهور روحانی در رسیدن به یک نقطه مشترک از طریق مذاکره حکایت کردند.

ایران در رسانه‌های جهان؛

ایشان همچنین نگرانی خود را از برنامه فعلی برای دستیابی به توفق در دو مرحله اعلام داشته و فرمودند: ما این را نمی‌پذیریم چرا که به طرف مقابل اعتماد نداریم. آنها از توافق کلی برای اعمال فشار علیه ما در زمینه جزئیات استفاده می‌کنند. هر توافقی باید در یک مرحله انجام شود.


بوینس‌آیرس هرالد: حمایت آیت‌الله خامنه‌ای از مصالحه‌ای هسته‌ای

رهبر ایران با حمایت از مذاکرت هسته‌ای گفتند: با هر توافق به‌شرط بد نبودن موافقم. عدم دستیابی به توافق از توافقی که حقوق ملت ایران را نادیده بگیرد مخالفم. ایشان با حمایت از رئیس‌جمهور کشور از تلاش‌ها برای رفع تحریم‌ها استقبال کردند.

ایران در رسانه‌های جهان؛

ایشان گفتند: مذاکره‌کنندگان ما در تلاشند تا سلاح تحریم را از دست دشمنان بردارند. اگر بتوانند، خیلی خوب است. اگر موفق نشوند، همه باید بدانند که راه‌های بسیار دیگری برای بی‌اثر کردن این سلاح وجود دارد.


دیلی استار چاپ لبنان: عقب‌نشینی اندک ایران

در بحبوحه مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 5+1، بنظر می‌رسد نظر رهبر ایران درباره مسیر مذاکرات چرخش مثبتی داشته است. ایران در عراق، سوریه، لبنان و یمن هر آنچه می‌خواسته بدست آورده است، حال بدنبال آن است تا پرونده هسته‌ای را نیز فیصله دهد.

ایران در رسانه‌های جهان؛

از طرفی دیگر، کاخ سفید با تمام قدرت در مسیر خشنودی ایران گام بر‌می‌دارد، اقدامی که ناراحتی شدید هم‌پیمانان غربی را در پی خواهد داشت.


اکانومیک تایمز: عدم توافق بهتر از توافق بد است

آیت‌الله خامنه‌ای در سخنای دیروز شنبه گفتند ترجیح می‌دهند مذاکرات شکست بخورد تا توافق بدی حاصل شود.

ایران در رسانه‌های جهان؛

این سخنان در زمانی مطرح می‌شود که ظریف و کری وزاری امور خارجه دو کشور در تلاشند تا پرونده هسته‌ای ایران را به نتیجه برسانند.


ظریف هرگونه هشدار درباره مرگ سیاسی روحانی را انکار کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با رد خبر چند روز پیش این خبرگزاری مبنی بر هشدار وی به آمریکا درباره مرگ سیاسی روحانی در صورت عدم‌دستیابی به توافق هسته‌ای گفت: من می‌خواهم گزارش غلط رویترز را اصلاح کنم. آنهایی که ظرف چند روز پیش با من صحبت کردند می‌دانند که چنین بحثی بین ما نشده است.

ایران در رسانه‌های جهان؛

وی افزود: اگر ایران و گروه 5+1 نتوانند به توافق نهایی دست یابند، همگان خواهند فهمید که مشکل از جانب ایران نبوده است. معتقدم همه مردم ایرام می‌دانند که دولت ایران تمام تلاش خود را برای دستبابی به توافق انجام داده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس